Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 tt-thermo ja sisälämppäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #16
    Originally posted by unam View Post
    Kellään tt-thermon omistavalla kokemusta tuosta auton omasta ajastettavasta puhalluksesta, lämmittääkö sisätilat jos tt-thermo on lämmittämässä? Eli tarviiko sisätilan lämppäriä ollenkaan jos laittaa tt-thermon piuhan päähän ja ajastaa tuon auton oman puhaltimen pyörimään ennen ajoon lähtöä vai puhaltaako pelkkää kylmää?
    Sen verran on tullut kokeiltua että voin kertoa, ettei tuo käytännön tasolla toimi. Ajastus kyllä toimii, mutta tuon lämmittimen kiertovesipumppu on niin pienitehoinen, ettei se kykene kierrättämään nestettä riittävän nopeasti. Puhaltimen lähtiessä pyörimään lämmityslaitteen kenno jäähtyy muutamassa sekunnissa, jonka jälkeen sisälle tuleva ilma ei ole enää paljoa ulkoilmaa lämpöisempää.
    Eikä toisaalta tehokkaammasta kiertovesipumpustakaan olisi tässä tilanteessa apua, sillä silloin lämmittimestä loppuisi tehot kesken, vaikka mullakin on tuossa sigun kulkineessa 2kW:n lämmitin..
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • unam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 62
      • Kotka

      #17
      Originally posted by JTP View Post
      Sen verran on tullut kokeiltua että voin kertoa, ettei tuo käytännön tasolla toimi. Ajastus kyllä toimii, mutta tuon lämmittimen kiertovesipumppu on niin pienitehoinen, ettei se kykene kierrättämään nestettä riittävän nopeasti. Puhaltimen lähtiessä pyörimään lämmityslaitteen kenno jäähtyy muutamassa sekunnissa, jonka jälkeen sisälle tuleva ilma ei ole enää paljoa ulkoilmaa lämpöisempää.
      Eikä toisaalta tehokkaammasta kiertovesipumpustakaan olisi tässä tilanteessa apua, sillä silloin lämmittimestä loppuisi tehot kesken, vaikka mullakin on tuossa sigun kulkineessa 2kW:n lämmitin..
      Ok, ei kai se sitte auta kun laittaa sisätilanlämmittimelle haara
      F11 525d xdrive
      ex E92 330d

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7395
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Dualfun View Post
        Moottorinlämmittimestä en osaa sanoa, mutta itse vedin sisähaaralle johdon sisään hansikaslokeron takaa löytyvästä kumitutista. Kumitutti jää moottoritilassa oman kotelonsa sisään, jonne kaapeli pitää viedä erikseen iskaritornin kohdilta, jälleen alkuperäistä kumituttia käyttäen.
        Kattelin tonne hansikaslokeron alle niin onkohan kyseessä toi tässä kuvassa mustana näkyvä läpivienti? Vai tuo valkoinen?




        Kattelin myös toisella foorumilla olevaa ohjetta [http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=69&t=13233] joissa oli vedetty sisäsälokasuojan takaa ton kuvassa mustava näkyvän läpiviennin kautta, mutta koska mulla on muut Defa-vermeet moottorin vasemmalla puoella en haluis kierrättää tuosta lokasuojan kautta jos lyhyempikin reitti iskaritornin kohdalta konetilasta sisään löytyis.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • e36coupe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 719
          • Nokia

          #19
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Kattelin tonne hansikaslokeron alle niin onkohan kyseessä toi tässä kuvassa mustana näkyvä läpivienti? Vai tuo valkoinen?
          Mä olen laittanut tuosta mustasta kolmeen E9x.
          Ei ole ollut ongelmia.
          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

          Työn alla: E21 320/6
          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7395
            • Oulu

            #20
            Sain sisähaaran vedettyä mielestäni aikalailla helpointa reittiä koska mulla on Defan lätkälämmitin moottorin vasemmalla puolella ja sinne puolelle olis myös TT-Thermo tarkoitus saada. En tiedä onko tämä sitten se mitä Dualfun tarkoitti. Pääasia kuitenkin että ei tarvinnut porailla eikä puukottaa mitään kohtaa missään.

            Hiukan ihmetyttää että tuosta moottoritilan DME/sulakeboksista on suora reikä tulipellin läpi matkustamoon ilman minkäänlaista äänieristettä tai muutakaan. Tuostahan tulee varmasti myös meteliä sisään. Jäi nyt tällä kertaa kuitenkin tukkimatta reikää millään, mutta jotain tuolle ajattelin tehdä.

            Kuvat toivottavasti selventää asiaa riittävästi:





            Sisähaara oli Defan terminiliittimellä oleva malli ja sen pituus 1,75 m on tähän asennukseen aikalailla optimaalinen kun laittoi panssarikaapeliosan saumakohdan tuohon DME/sulakeboksin läpivientikumin kohdalle. Defan ohjeethan sanoo että pitäis olla panssarikaapelia koko matka ohjaamon ulkopuolella mutta en näe tarvetta tuolla boksin sisällä sille kuitenkaan. Johto on sen verran notkeaa että tulipellin läpi mutkaputkesta sitä ei saanut työnnettyä kuin teippaamalla liitinpää isoon nippusiteeseen. Näin se meni kuitenkin tosi helposti vaikka putki näytti mutkan kohdalta aika ahtaalta.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 22-08-2020, 12:07.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7395
              • Oulu

              #21
              Turha, voi poistaa.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7395
                • Oulu

                #22
                TT-Thermon asennus edelleen vasta ihmettelyn asteella joten kiinnostais onko joku täällä asentanut E9x N55-moottorilliseen?

                Mulla tulee ekana mieleen tämä paikka, mutta vaikka itse lämmitin tuohon mahtuis ja sen ehkä sais jotenkin kiinnikin niin letkujen veto tästä asennosta vähän mietityttää että miten ne sais fiksusti noilla 90-asteen kulmilla tehtyä. Toinen mahdollinen paikka ois sitten varmaan ajovaloumpion alla puskurissa.

                Onko jotain ajatusta miksi ei kannattais lähteä tähän paikkaan asentamaan (kuvassa makaa ohjausakselin päällä eikä siis ole kiinni mitenkään):



                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎