Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ratin vaihdeläpyskät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pwd83
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1004
    • Espoo

    Ratin vaihdeläpyskät

    Osaako joku kertoa että onko runko msport ratissa jossa vaihtoläpyskät sama kuin ratti jossa niitä ei ole? Eli onnistuuko läpysköjen siirto vanhasta uuteen rattiin jos on ostanut marmorilta ratin ilman niitä?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by pwd83 View Post
    Osaako joku kertoa että onko runko msport ratissa jossa vaihtoläpyskät sama kuin ratti jossa niitä ei ole? Eli onnistuuko läpysköjen siirto vanhasta uuteen rattiin jos on ostanut marmorilta ratin ilman niitä?
    Runko on sama, mutta niitä varten on ratissa oltava reiät.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • pwd83
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1004
      • Espoo

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Runko on sama, mutta niitä varten on ratissa oltava reiät.
      Tänks. Eli voiko porata jos niitä ei ole? Onko sulla kuva et missä kohtaa ne pitäis olla?

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by pwd83 View Post
        Tänks. Eli voiko porata jos niitä ei ole? Onko sulla kuva et missä kohtaa ne pitäis olla?
        Tuo esimerkki on E60:stä, mutta sinnepäin:


        Kolmosen:
        We love the alcantara BMW Performance M3 steering wheel for the BMW M3 E90 (Sedan), E92 (Coupe), E93 (Convertible). The alcantara steering wheel offers much more grip than the stock leather steerin…


        Itse en tekisi kuitenkaan reikiä, onhan niitä käytettynäkin tarjolla, jos ei kaupasta halua ostaa.
        Last edited by buksin-1; 30-10-2016, 23:52.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #5
          Mietin tätä samaa hommaa aiemmin, mutta hylkäsin ajatuksen koska pelkkä pultin reikä ei riitä, vaan läpysköjen runko uppoaa siihen rattiin, eli pitää sahata aika paljon tavaraa pois ja tietty jos siistin haluaa..

          Läpysköillä noita en ole oikein mistään löytänyt käytettynä/kunnostettuna järkevään hintaan, omassa ratin nahat ovat täysin loppu ja uudelleen verhoilu näyttäisi parhaalta vaihtoehdolta.

          Näitähän on 2 eri läpyskä mallia, "m3" DCT ja tuo mitä m-sporteissa on, ovat erilaiset rungot käsittääkseni? Vai ovatko?
          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5400
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by poteroa View Post
            Mietin tätä samaa hommaa aiemmin, mutta hylkäsin ajatuksen koska pelkkä pultin reikä ei riitä, vaan läpysköjen runko uppoaa siihen rattiin, eli pitää sahata aika paljon tavaraa pois ja tietty jos siistin haluaa..

            Läpysköillä noita en ole oikein mistään löytänyt käytettynä/kunnostettuna järkevään hintaan, omassa ratin nahat ovat täysin loppu ja uudelleen verhoilu näyttäisi parhaalta vaihtoehdolta.

            Näitähän on 2 eri läpyskä mallia, "m3" DCT ja tuo mitä m-sporteissa on, ovat erilaiset rungot käsittääkseni? Vai ovatko?
            Eikös täällä foorumillakin ollut yhdet M3 läpyskät myynnissä kohtuuhintaan.
            Laitoin omaani LCI M-Sport ratin, jossa oli nuo orkkis pienet vaihtovivut. Ne ei toiminut minun pre LCI:ssä. Ja minullahan ei ollut alun perin läpysköjä ollenkaan. Hommasin sitten nuo M3 DCT läpyskät. Ne sopii kyllä tuohon M-Sport rattiin, mutta ratin rungossa olevat kolot on isommat. Tuohan ei onneksi näy mihinkään ja mitään klappia ei noihin jää. Nämä läpyskät toimi heti ja ovat kyllä mukavat käyttää kun niin haluaa .
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #7
              Originally posted by poteroa View Post
              Näitähän on 2 eri läpyskä mallia, "m3" DCT ja tuo mitä m-sporteissa on, ovat erilaiset rungot käsittääkseni? Vai ovatko?
              M-sportilla ja läpysköillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Läpysköjä on kahta mallia, pre-lci 'metalliset', joissa vasen ja oikea puoli toimii molemmat samalla lailla +/-. Sitten on lci- mallien läpysköt jossa + toisella puolen ja - toisella puolen. M3 dct taitaa olla vielä omanlaiset isommat läpyskät jotka toimii kuten lci- malleissakin.
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by BFI18 View Post
                M-sportilla ja läpysköillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Läpysköjä on kahta mallia, pre-lci 'metalliset', joissa vasen ja oikea puoli toimii molemmat samalla lailla +/-. Sitten on lci- mallien läpysköt jossa + toisella puolen ja - toisella puolen. M3 dct taitaa olla vielä omanlaiset isommat läpyskät jotka toimii kuten lci- malleissakin.
                Minulla on LCI-malli ja molempien puolien läpyskät toimii samalla tavalla.

                Tarkoitettiinkohan M-Sportilla rattia?

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Minulla on LCI-malli ja molempien puolien läpyskät toimii samalla tavalla.

                  Tarkoitettiinkohan M-Sportilla rattia?
                  Korjataan hieman, puhuin edellä E92/E93 LCI- malleista (jotain vm.-11 ->), niissä läpyskät on aina plus toisella puolen, miinus toisella puolen.

                  En tiiä tarkoitettinko rattia M-sportilla.
                  M-sport ratti tai normaali sport- ratti, läpyskät on molempiin ollut lisävaruste vaatinee saman modauksen jos haluaan läpyskät läpyskättömään ruoriin?
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • poteroa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 311
                    • Tuusula

                    #10
                    Juu m-sport rattia tarkoitin..

                    Eikös tässä rateista ollut keskustelua?
                    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                    Ex: E34 520i "winter wagen"
                    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                    Comment

                    • puerco
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1135
                      • Espoo

                      #11
                      Meneekö tämä niin että jos on pre-lci msport ratilla ja ilman läpysköjä, niin siihen ei voi ostaa pelkkiä läpysköjä. (vai voiko siellä olla paikat läpysköille, mutta peitettynä)

                      Eli pitää ostaa msport ratti läpysköillä käytettynä ja burgerilta tuo retrofit johtosarja? Jos haluaa rattivalitsimet retrofitata.

                      Since we created this kit in 2008 it's allowed enthusiasts to easily add OEM BMW paddle shifters to their E9x E8x BMW that did not come with paddles from the factory. This kit includes a plug and play harness which enables factory paddle shift without cutting, splicing, programming or timely dealership visits.



                      Edit: Tässä onkin TommiX:n topicci aiheesta
                      Last edited by puerco; 18-05-2017, 21:38.
                      MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                      https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                      https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                      IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                      Comment

                      • KtKtuned
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 127
                        • Finland

                        #12
                        Ei tarvii msport rattia läpysköillä ,sport ratti läpysköillä käy myös.
                        Ja läpyskättömään rattiin ei helpolla läpysköjä laiteta.

                        Ja läpysköjen johdotuksen voi vaihtaa miten haluaa ratin sisältä. Mulla oli tossa sport ratissa jo valmiina + oikeella ja - vasemmalla. Noin se on loogisempi.

                        Mun käteen sport ratti parempi kuin msport. msport on liian paksu normaalissa ajossa. ratahommat ehkä erikseen.
                        Last edited by KtKtuned; 24-05-2017, 17:35.
                        BMW 335i E90 -07

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎