Announcement

Collapse
No announcement yet.

MUKAVUUS ALUSTA 325d.lle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    #31
    Nyt muutama kymmenen kilometriä ja pari päivää uusilla Eibach Pro Kit jousilla e90 330i:ssä, jotka siis madaltaa sen 30/25mm. Todella tyytyväinen olen muutokseen. Ajotuntuma parani mielestäni paljonkin verrattuna vakiojousiin (jotka oli tarvikejouset ~70tkm). Alustassahan oli uutta jo ennestään vakioiskarit ja iskarin yläpäät. Pohjauskumit annoin olla vakiot. Mielestäni pehmeämpi (ei kuitenkaan mikään turhan löysä) tuo alustan käytös verrattuna mun e46 jossa samat jouset mutta M-sport palikoilla. Saattaa vielä jonkunverran asettua tuo alusta mutta OMAAN MAKUUN oikein hyvä. Pyöränkulmat laitetaan kuntoon ens viikolla.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • JTS-Mobile
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 38
      • Tervakoski

      #32
      Originally posted by juha77 View Post
      Nyt muutama kymmenen kilometriä ja pari päivää uusilla Eibach Pro Kit jousilla e90 330i:ssä, jotka siis madaltaa sen 30/25mm. Todella tyytyväinen olen muutokseen. Ajotuntuma parani mielestäni paljonkin verrattuna vakiojousiin (jotka oli tarvikejouset ~70tkm). Alustassahan oli uutta jo ennestään vakioiskarit ja iskarin yläpäät. Pohjauskumit annoin olla vakiot. Mielestäni pehmeämpi (ei kuitenkaan mikään turhan löysä) tuo alustan käytös verrattuna mun e46 jossa samat jouset mutta M-sport palikoilla. Saattaa vielä jonkunverran asettua tuo alusta mutta OMAAN MAKUUN oikein hyvä. Pyöränkulmat laitetaan kuntoon ens viikolla.
      Kuulostaa hyvältä, onko millainen ajaa mukulakivillä / röpelöisellä pinnalla?
      Entä uraherkkyys? Mitä arvioisit mukavuudesta yleensä 1-10?
      Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

      AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

      MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

      Comment

      • Groke
        Newbiemmer
        • Jan 2017
        • 5
        • Lounais-Suomi

        #33
        Nyt on E91 320xd:ssä Eibachin B12 setti alla.

        Vertailukohtana n. 220tkm ajettu vakioalusta joka oli aivan loppu.
        Muutos oli huomattava ja mukavuus parantui selvästi.
        Mukavuuden parantuminen johtui kuitenkin siitä, että vanhat iskarit päästivät lyömään läpi eli päin pohjauskumia kaikissa isommissa epätasaisuuksissa.

        Ajettavuus parani ja siihen alan olla tyytyväinen. Mutkat menevät ilman vaappumista ja auto tuntuu jopa hieman sporttiselta. Suuntavakavuus on kiitettävä, eikä auto vetele urissa tai paikkauksissa ollenkaan. Tähän vaikuttaa varmasti myös uudet 225/45-17 Contin Premiumcontact 6:et.

        B12 jouset ovat käsittääkseni samat kuin Pro-Kitin madallusjouset. Minun autossa madallusta tuli korkeintaan 1,5 cm ehkä vähemmän. Lähtötilanne jäi mittaamatta mutta alkuperäiset jouset olivat selvästi kuoleentuneet ja siksi muutos jäi vähäiseksi.

        Varsinaiseen otsikkoon - mukavuusalusta - oma mielipiteeni on, että Eibach B12 ei kuitenkaan ole mukavuutta hakevan vaihtoehto. Ajokokemusta minulla E91:ssä on uudesta vakioalustasta, paljon ajetusta vakiosta ja tästä B12:sta.
        Näistä kunnossa oleva vakio on mukavuuden kannalta ykkönen. Muissa ominaisuuksissa siinä on sitten omat puutteensa.

        Pro-Kit ja uudet vakioiskarit ovat varmasti lähellä sitä, mitä ketjun aloittaja hakee. Jos auto pitää pidempään, voi iskareiden vanhetessa tulla madalletulla alustalla pohjaamista, kuten minulla tuli ihan vakiojousillakin. Tämä piirre voi olla nelivetoisessa merkittävämpi koska joustovara on pienempi.
        E91 320xd -09

        Comment

        • JTS-Mobile
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 38
          • Tervakoski

          #34
          Originally posted by Groke View Post
          Nyt on E91 320xd:ssä Eibachin B12 setti alla.

          Vertailukohtana n. 220tkm ajettu vakioalusta joka oli aivan loppu.
          Muutos oli huomattava ja mukavuus parantui selvästi.
          Mukavuuden parantuminen johtui kuitenkin siitä, että vanhat iskarit päästivät lyömään läpi eli päin pohjauskumia kaikissa isommissa epätasaisuuksissa.

          Ajettavuus parani ja siihen alan olla tyytyväinen. Mutkat menevät ilman vaappumista ja auto tuntuu jopa hieman sporttiselta. Suuntavakavuus on kiitettävä, eikä auto vetele urissa tai paikkauksissa ollenkaan. Tähän vaikuttaa varmasti myös uudet 225/45-17 Contin Premiumcontact 6:et.

          B12 jouset ovat käsittääkseni samat kuin Pro-Kitin madallusjouset. Minun autossa madallusta tuli korkeintaan 1,5 cm ehkä vähemmän. Lähtötilanne jäi mittaamatta mutta alkuperäiset jouset olivat selvästi kuoleentuneet ja siksi muutos jäi vähäiseksi.

          Varsinaiseen otsikkoon - mukavuusalusta - oma mielipiteeni on, että Eibach B12 ei kuitenkaan ole mukavuutta hakevan vaihtoehto. Ajokokemusta minulla E91:ssä on uudesta vakioalustasta, paljon ajetusta vakiosta ja tästä B12:sta.
          Näistä kunnossa oleva vakio on mukavuuden kannalta ykkönen. Muissa ominaisuuksissa siinä on sitten omat puutteensa.

          Pro-Kit ja uudet vakioiskarit ovat varmasti lähellä sitä, mitä ketjun aloittaja hakee. Jos auto pitää pidempään, voi iskareiden vanhetessa tulla madalletulla alustalla pohjaamista, kuten minulla tuli ihan vakiojousillakin. Tämä piirre voi olla nelivetoisessa merkittävämpi koska joustovara on pienempi.

          Kiitos kommenteista, mukava kuulla miten tuo sarja toimii sillä suunnittelin juuri tuota B12 settiä autooni mutta päädyin viikolla tilaamaan juuri Pro-Kit jouset ja vakio iskarit, samalla laitetaan alustaan muut kuluvat osat uutta joten mielen kiinnolla odotan millainen tulee ajoltaan. Nyt autossa tosiaan 160tkm ajettu vakio alusta jossa jouset jo väsyneet ja näyttää ihan madalletulta sekä iskarit jotka toimii ihan hyvin jos on tasainen tie joten AJAA saa ihan tosissaan.
          Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

          AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

          MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

          Comment

          • JTS-Mobile
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 38
            • Tervakoski

            #35
            Nyt alla Eibach Pro + Sasch vakio tolpat sekä muut alustan osat ja hyvältä tuntuu, ei ole pintakova näin nopealla ajosuoritteella mitattuna.. ajettuna 1 pv ja noin 300km. Toki alusta hakee vielä paikkaansa ja tarkemmat kommentit kun kerennyt ajamaan hieman enemmän ja vaihtamaan alla pyörivät Runflat renkaat tavallisiin
            Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

            AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

            MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

            Comment

            • juha77
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 749
              • Vaasa

              #36
              Mulla ainakin alusta vielä parani kun asettui kunnolla paikoille. Nyt vajaa kuukausi ajoa takana ja kyllä oikein hyvältä tuntuu. Nyt oikeastaan tullut esiin ero M-sport iskarin ja vakion välillä. Edellisissä autoissa on ollut ainoastaan M-sportin iskareita ja kaikissa kaverina tuo ProKit, mutta nyt tosiaan vakioiskareilla tuo e90 ja jonkin verran pehmeämpi selkeästi on kun vertaa M-sport. Runflateista ei kokemusta mutta jonkun verran noita on kyllä haukuttu eri foorumeilla.
              e90 330ia
              E36 328i touring
              Ex:
              e46 330i touring facelift
              e46 318ci facelift
              e36 320i cab M-Sport
              e36 325i coupe
              e30 318i

              Comment

              • JTS-Mobile
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 38
                • Tervakoski

                #37
                Originally posted by juha77 View Post
                Mulla ainakin alusta vielä parani kun asettui kunnolla paikoille. Nyt vajaa kuukausi ajoa takana ja kyllä oikein hyvältä tuntuu. Nyt oikeastaan tullut esiin ero M-sport iskarin ja vakion välillä. Edellisissä autoissa on ollut ainoastaan M-sportin iskareita ja kaikissa kaverina tuo ProKit, mutta nyt tosiaan vakioiskareilla tuo e90 ja jonkin verran pehmeämpi selkeästi on kun vertaa M-sport. Runflateista ei kokemusta mutta jonkun verran noita on kyllä haukuttu eri foorumeilla.
                Nyt muutamassa päivässä tullut työajoa melkein 1000km ja tuntuu vain paranevan, ei ollenkaan pintakova töyssyissä tai urissa vaan jämäkkä ja nielee epätasaisuudet nätisti, kurveissa ei kallistele ja ohjattavuus on kuin mikroautossa todella tarkka. Vielä kun renkaat saa vaihdettua uskon että tuskin parempaan kompromissiin voi päästä mukavuuden ja sporttisuuden välillä, ainakin omaan makuun juuri oikea valinta.
                Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

                AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

                MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by JTS-Mobile View Post
                  Nyt muutamassa päivässä tullut työajoa melkein 1000km ja tuntuu vain paranevan, ei ollenkaan pintakova töyssyissä tai urissa vaan jämäkkä ja nielee epätasaisuudet nätisti, kurveissa ei kallistele ja ohjattavuus on kuin mikroautossa todella tarkka. Vielä kun renkaat saa vaihdettua uskon että tuskin parempaan kompromissiin voi päästä mukavuuden ja sporttisuuden välillä, ainakin omaan makuun juuri oikea valinta.
                  Hyvä kun kerralla sellainen kun halusit. Itsekin ole tykännyt noista vakio iskareista. Kuten sanoit niin hyvä kompromissi ajettavuuden ja mukavuuden välillä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • JTS-Mobile
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 38
                    • Tervakoski

                    #39
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Hyvä kun kerralla sellainen kun halusit. Itsekin ole tykännyt noista vakio iskareista. Kuten sanoit niin hyvä kompromissi ajettavuuden ja mukavuuden välillä.
                    Hiukan vaati pohjatyötä mutta kannatti kyllä, muutamat nyt olleet samoilla linjoilla eikä ollenkaan huono valinta. Kiitos vinkeistä kaikille!!
                    Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

                    AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

                    MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎