Nyt muutama kymmenen kilometriä ja pari päivää uusilla Eibach Pro Kit jousilla e90 330i:ssä, jotka siis madaltaa sen 30/25mm. Todella tyytyväinen olen muutokseen. Ajotuntuma parani mielestäni paljonkin verrattuna vakiojousiin (jotka oli tarvikejouset ~70tkm). Alustassahan oli uutta jo ennestään vakioiskarit ja iskarin yläpäät. Pohjauskumit annoin olla vakiot. Mielestäni pehmeämpi (ei kuitenkaan mikään turhan löysä) tuo alustan käytös verrattuna mun e46 jossa samat jouset mutta M-sport palikoilla. Saattaa vielä jonkunverran asettua tuo alusta mutta OMAAN MAKUUN oikein hyvä. Pyöränkulmat laitetaan kuntoon ens viikolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
MUKAVUUS ALUSTA 325d.lle
Collapse
X
-
Originally posted by juha77 View PostNyt muutama kymmenen kilometriä ja pari päivää uusilla Eibach Pro Kit jousilla e90 330i:ssä, jotka siis madaltaa sen 30/25mm. Todella tyytyväinen olen muutokseen. Ajotuntuma parani mielestäni paljonkin verrattuna vakiojousiin (jotka oli tarvikejouset ~70tkm). Alustassahan oli uutta jo ennestään vakioiskarit ja iskarin yläpäät. Pohjauskumit annoin olla vakiot. Mielestäni pehmeämpi (ei kuitenkaan mikään turhan löysä) tuo alustan käytös verrattuna mun e46 jossa samat jouset mutta M-sport palikoilla. Saattaa vielä jonkunverran asettua tuo alusta mutta OMAAN MAKUUN oikein hyvä. Pyöränkulmat laitetaan kuntoon ens viikolla.
Entä uraherkkyys? Mitä arvioisit mukavuudesta yleensä 1-10?Minun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment
-
-
Nyt on E91 320xd:ssä Eibachin B12 setti alla.
Vertailukohtana n. 220tkm ajettu vakioalusta joka oli aivan loppu.
Muutos oli huomattava ja mukavuus parantui selvästi.
Mukavuuden parantuminen johtui kuitenkin siitä, että vanhat iskarit päästivät lyömään läpi eli päin pohjauskumia kaikissa isommissa epätasaisuuksissa.
Ajettavuus parani ja siihen alan olla tyytyväinen. Mutkat menevät ilman vaappumista ja auto tuntuu jopa hieman sporttiselta. Suuntavakavuus on kiitettävä, eikä auto vetele urissa tai paikkauksissa ollenkaan. Tähän vaikuttaa varmasti myös uudet 225/45-17 Contin Premiumcontact 6:et.
B12 jouset ovat käsittääkseni samat kuin Pro-Kitin madallusjouset. Minun autossa madallusta tuli korkeintaan 1,5 cm ehkä vähemmän. Lähtötilanne jäi mittaamatta mutta alkuperäiset jouset olivat selvästi kuoleentuneet ja siksi muutos jäi vähäiseksi.
Varsinaiseen otsikkoon - mukavuusalusta - oma mielipiteeni on, että Eibach B12 ei kuitenkaan ole mukavuutta hakevan vaihtoehto. Ajokokemusta minulla E91:ssä on uudesta vakioalustasta, paljon ajetusta vakiosta ja tästä B12:sta.
Näistä kunnossa oleva vakio on mukavuuden kannalta ykkönen. Muissa ominaisuuksissa siinä on sitten omat puutteensa.
Pro-Kit ja uudet vakioiskarit ovat varmasti lähellä sitä, mitä ketjun aloittaja hakee. Jos auto pitää pidempään, voi iskareiden vanhetessa tulla madalletulla alustalla pohjaamista, kuten minulla tuli ihan vakiojousillakin. Tämä piirre voi olla nelivetoisessa merkittävämpi koska joustovara on pienempi.E91 320xd -09
Comment
-
-
Originally posted by Groke View PostNyt on E91 320xd:ssä Eibachin B12 setti alla.
Vertailukohtana n. 220tkm ajettu vakioalusta joka oli aivan loppu.
Muutos oli huomattava ja mukavuus parantui selvästi.
Mukavuuden parantuminen johtui kuitenkin siitä, että vanhat iskarit päästivät lyömään läpi eli päin pohjauskumia kaikissa isommissa epätasaisuuksissa.
Ajettavuus parani ja siihen alan olla tyytyväinen. Mutkat menevät ilman vaappumista ja auto tuntuu jopa hieman sporttiselta. Suuntavakavuus on kiitettävä, eikä auto vetele urissa tai paikkauksissa ollenkaan. Tähän vaikuttaa varmasti myös uudet 225/45-17 Contin Premiumcontact 6:et.
B12 jouset ovat käsittääkseni samat kuin Pro-Kitin madallusjouset. Minun autossa madallusta tuli korkeintaan 1,5 cm ehkä vähemmän. Lähtötilanne jäi mittaamatta mutta alkuperäiset jouset olivat selvästi kuoleentuneet ja siksi muutos jäi vähäiseksi.
Varsinaiseen otsikkoon - mukavuusalusta - oma mielipiteeni on, että Eibach B12 ei kuitenkaan ole mukavuutta hakevan vaihtoehto. Ajokokemusta minulla E91:ssä on uudesta vakioalustasta, paljon ajetusta vakiosta ja tästä B12:sta.
Näistä kunnossa oleva vakio on mukavuuden kannalta ykkönen. Muissa ominaisuuksissa siinä on sitten omat puutteensa.
Pro-Kit ja uudet vakioiskarit ovat varmasti lähellä sitä, mitä ketjun aloittaja hakee. Jos auto pitää pidempään, voi iskareiden vanhetessa tulla madalletulla alustalla pohjaamista, kuten minulla tuli ihan vakiojousillakin. Tämä piirre voi olla nelivetoisessa merkittävämpi koska joustovara on pienempi.
Kiitos kommenteista, mukava kuulla miten tuo sarja toimii sillä suunnittelin juuri tuota B12 settiä autooni mutta päädyin viikolla tilaamaan juuri Pro-Kit jouset ja vakio iskarit, samalla laitetaan alustaan muut kuluvat osat uutta joten mielen kiinnolla odotan millainen tulee ajoltaan. Nyt autossa tosiaan 160tkm ajettu vakio alusta jossa jouset jo väsyneet ja näyttää ihan madalletulta sekä iskarit jotka toimii ihan hyvin jos on tasainen tiejoten AJAA saa ihan tosissaan.
Minun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment
-
-
Nyt alla Eibach Pro + Sasch vakio tolpat sekä muut alustan osat ja hyvältä tuntuu, ei ole pintakova näin nopealla ajosuoritteella mitattuna.. ajettuna 1 pv ja noin 300km. Toki alusta hakee vielä paikkaansa ja tarkemmat kommentit kun kerennyt ajamaan hieman enemmän ja vaihtamaan alla pyörivät Runflat renkaat tavallisiinMinun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment
-
-
Mulla ainakin alusta vielä parani kun asettui kunnolla paikoille. Nyt vajaa kuukausi ajoa takana ja kyllä oikein hyvältä tuntuu. Nyt oikeastaan tullut esiin ero M-sport iskarin ja vakion välillä. Edellisissä autoissa on ollut ainoastaan M-sportin iskareita ja kaikissa kaverina tuo ProKit, mutta nyt tosiaan vakioiskareilla tuo e90 ja jonkin verran pehmeämpi selkeästi on kun vertaa M-sport. Runflateista ei kokemusta mutta jonkun verran noita on kyllä haukuttu eri foorumeilla.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by juha77 View PostMulla ainakin alusta vielä parani kun asettui kunnolla paikoille. Nyt vajaa kuukausi ajoa takana ja kyllä oikein hyvältä tuntuu. Nyt oikeastaan tullut esiin ero M-sport iskarin ja vakion välillä. Edellisissä autoissa on ollut ainoastaan M-sportin iskareita ja kaikissa kaverina tuo ProKit, mutta nyt tosiaan vakioiskareilla tuo e90 ja jonkin verran pehmeämpi selkeästi on kun vertaa M-sport. Runflateista ei kokemusta mutta jonkun verran noita on kyllä haukuttu eri foorumeilla.Minun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment
-
-
Originally posted by JTS-Mobile View PostNyt muutamassa päivässä tullut työajoa melkein 1000km ja tuntuu vain paranevan, ei ollenkaan pintakova töyssyissä tai urissa vaan jämäkkä ja nielee epätasaisuudet nätisti, kurveissa ei kallistele ja ohjattavuus on kuin mikroautossa todella tarkka. Vielä kun renkaat saa vaihdettua uskon että tuskin parempaan kompromissiin voi päästä mukavuuden ja sporttisuuden välillä, ainakin omaan makuun juuri oikea valinta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHyvä kun kerralla sellainen kun halusit. Itsekin ole tykännyt noista vakio iskareista. Kuten sanoit niin hyvä kompromissi ajettavuuden ja mukavuuden välillä.Minun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment
-
Comment