Kun käynnistän koneen uudestaan niin 0,2s startista railissa on 118bar painetta ja suuttimet aukeavat ja kone alkaa käynnistymään. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 330xd outo ongelma!
Collapse
X
-
Sen verran tähän vielä täsmennystä että jos "pätkäisy" kestää tarpeeksi kauan niin myös ajovakauden hallinta putoaa pois pelistä ja ruutuun kilahtaa teksti "dsc failure" ja ruutuun tulee myös jotain tekstiä rengaspaine valvonnan putoamisesta pois pelistä.
Tuliko tälläistä viestiä Samppale:lle?
Tuleeko johtosarjavioista yleensä vikakoodi? Esim suutin tai railpaineanturi/määränsäädin?Last edited by fraatti; 03-08-2017, 09:24.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostSen verran tähän vielä täsmennystä että jos "pätkäisy" kestää tarpeeksi kauan niin myös ajovakauden hallinta putoaa pois pelistä ja ruutuun kilahtaa teksti "dsc failure" ja ruutuun tulee myös jotain tekstiä rengaspaine valvonnan putoamisesta pois pelistä.
Tuliko tälläistä viestiä Samppale:lle?
Tuleeko johtosarjavioista yleensä vikakoodi? Esim suutin tai railpaineanturi/määränsäädin?Last edited by Samppale; 03-08-2017, 09:59.F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
-
Originally posted by SimTek View Posthttp://www.e90post.com/forums/showth...=416433&page=2
Tossa käsitelty samoja ongelmia.Omassa ainakin toistaiseksi satunnainen pätkiminen loppu kun vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen.
Tosin ajettu vasta 3000km vaihdon jälkeen että mitään varmaa ei voi vielä sanoa. :think
Varsinkin kun tuolta löytyy juttua siitä että tuosta ei ole tullut vikakoodia(vakio autostakaan) ja oireetkin sopivat kuin nenä päähän. Sekä tietysti se että itse olen saanut nautti viasta kaikissa mahdollisissa ajotilanteissa, kiihdytettäessä, startissa jne...
Tuota mollukkaa itsekin olen funtsinut mutta olen ollut kokoajan siinä uskossa että tuosta tulisi vikakoodi. Tuliko sinulla? Jos ei, onko auto ohjelmoitu? Saitko räpelöityä anturin vaihdon ilman startin ja imusarjan purkua? Näyttää sijaitsevan varsin hankalassa paikassa.... :think
Speed sensor, crankshaft
The engine speed sensor is located in the rear end cover of the crankcase. The DDE control unit supplies the sensor with ground (M_KWG) and a supply voltage of 5 V (U_KWG).
The rpm sensor signal is used as a measurement variable for:
- Calculating the current engine speed
- Exhaust-gas recirculation
- Checking start conditions
- Calculating start volume
- Start of injection control
- Checking the deactivation conditions for the air conditioning
- Checking the deactivation conditions for cruise control
- Gear recognition
- Calculating limitation volume
- Calculating the power reserves for activation of the electrical auxiliary heater
- Calculating external delivery rate intervention
- Glowplug control
- Charge-air-pressure control
- Injection volume control
- Rail pressure control
- Idle speed control
- Smooth running control
Troubleshooting
The following faults are monitored:
3E90, No crankshaft speed sensor signal
3E91, Crankshaft speed sensor signal incorrect
3E90, Temporary loss of crankshaft speed sensor signal
3E91, Crankshaft speed sensor signal temporarily incorrect
In addition, the speed difference between the camshaft and crankshaft is monitored.
Consequence:
- Engine shuts down
Täytyy katsoa onko tuosta mitään apua...Last edited by fraatti; 04-08-2017, 11:58.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNo nyt tuntuu sille että vihdoin ollaan menossa oikeaan suuntaan.
Tuota mollukkaa itsekin olen funtsinut mutta olen ollut kokoajan siinä uskossa että tuosta tulisi vikakoodi. Tuliko sinulla? Jos ei, onko auto ohjelmoitu? Saitko räpelöityä anturin vaihdon ilman startin ja imusarjan purkua? Näyttää sijaitsevan varsin hankalassa paikassa.... :think
On AJ Teckillä ohjelmoitu eikä mitään koodeja tuosta antanu.Aika fakiiri saa olla jos anturin sais vaihdettua stratti paikallaan.Startin alemman pultin kanssa tappelin mutta lähti kun ujutin hylsyn pitkien jatkojen kanssa laatikon kupeesta pultin päähän.Imusarja oli samoin pois edestä.
E90 330da
Comment
-
-
Originally posted by SimTek View Post
On AJ Teckillä ohjelmoitu eikä mitään koodeja tuosta antanu.Aika fakiiri saa olla jos anturin sais vaihdettua stratti paikallaan.Startin alemman pultin kanssa tappelin mutta lähti kun ujutin hylsyn pitkien jatkojen kanssa laatikon kupeesta pultin päähän.Imusarja oli samoin pois edestä.
Tuonne ei taida nähdä alapuoleltakaan? Jääkö osa suoraan startin taakse?
Ei taida jäädä taakse mutta sijaitsee ainakin tämän kuvan perusteella juuri startin alla.
Last edited by fraatti; 04-08-2017, 12:39.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostFakiiri on joskus vaihtanut hehkujen ohjainyksikönkin imusarjaa irroittamatta
Tuonne ei taida nähdä alapuoleltakaan? Jääkö osa suoraan startin taakse?
Sinne se jää startin taakse niin hyvin piiloon että pois vaan.Ja jos ohjainyksikkö on saatu vaihdettua imusarjaa irrottamatta niin sitten startin irrotus onnistuu varmasti ilman imusarjan irrotustakin..Tilaa ja näkyvyyttä tulee tosin huomattavasti lisää se irrottamallaE90 330da
Comment
-
-
Originally posted by SimTek View PostSinne se jää startin taakse niin hyvin piiloon että pois vaan.Ja jos ohjainyksikkö on saatu vaihdettua imusarjaa irrottamatta niin sitten startin irrotus onnistuu varmasti ilman imusarjan irrotustakin..Tilaa ja näkyvyyttä tulee tosin huomattavasti lisää se irrottamalla
Itsellä on tosiaan nosturi käytössä niin siksi tuumin että mahtaako tuolta alta päästä käsiksi tuohon anturiin. Sen kuitenkin muistan että hehkunboksille ei ole mitään asiaa alakautta. Syytä en tosin muista... :think Vai oisko koneen korva sitten edessä...
edit. Perkule anturi taitaakin sijaita lohkon päässä olevassa alumiiniklunssissa eikä lohkon kyljessä kuten aikaisemmassa kuvassa jonka löysin jostain... taitaa olla kyllä tekemätön paikka ilman startin irroitusta.
edit2.
Näistä sijainti selviääkin hyvin.
Last edited by fraatti; 04-08-2017, 20:45.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Mulla sigun auto sammui kerran lennosta moottoritieajossa. Ei nostanut startatessa railipaineita tarpeeksi, että olisi lähtenyt käymään. Seuraavana päivänä hehkujen ja ohjainlaitteen vaihdon jälkeen yllättäen heräsi. Vika jäi tuolloin mysteeriksi ja kunnollisten laitteiden puuttuessa jäi mahdolliset vikakoodit hämärän peittoon.
Auto toimi normaalisti tasan vuoden, jolloin vaiva uusi ja vielä samassa paikassa. Lähti kuitenkin tien varresta käymään ja matka jatkui. Tällä kertaa oli jättänyt vikakoodin kampiakselin asentotunnistimelta. Vaihdoin tunnistimen ja on sen jälkeen toiminut toistaiseksi reilun puoli vuotta.
Vaihdoin anturin irrottamatta imusarjaa ja startin pultit lähti yläkautta irti. Ei ole mitään toivoa selvitä ilman startin irrotusta. Lyhensin 8mm lenkin noin viisisenttiseksi, jolloin pulttien pyörittely onnistui helpommin. Itku pääsi siinä kohtaa kun pultit oli irti, mutta startti vain hieman heilui. Kunnon tappelun jälkeen startti lopulta irtosi. Pieni, noin viiden millin halkaisijalta oleva ohjuritappi voi ryytyä todella lujaa kiinni. Loppu olikin helppoa. Kannattaa irrottaa akunkenkä tai paksu plusjohto iskaritornin vierestä, koska startille tulee jatkuva virta.
Hehkujen ohjainlaitteen vaihto onnistuu parin harjoittelukerran jälkeen niin helposti, ettei tulisi mieleenkään irrottaa imusarjaa. Tosin mulla onkin toimistotyöläisen kädet.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Katsotaan nyt sitten onko tuo pätkimisongelma nujerrettu... Raportoidaan jahka oon asiasta varma...Last edited by fraatti; 19-08-2017, 05:18.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment