Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    #46
    Originally posted by Tommi_ View Post
    En tiedä onko vesijäähdytteiset, veikkaisin että ovat....
    Neste- ja öljyjäähdytteiset. Oletettavasti paineet kovammat puhaltimien puolella, mutta kumman sotkee, öljyt nesteellä vai nesteet öljyllä...?
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • Tommi_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 177
      • Klaukkala

      #47
      Kelit lämpeää ja muilla loppuu savutus, itsellä vaan jatkuu... ��

      Öljykorkkikin nostaa fiiliksiä. Ei prkl voi olla normaalia! Kuva ohessa...

      Jäähdytinnestettä ei häviä ja se näyttää normilta. Se ainakin outoa että mistä kerää niin paljon vettä että takapöntöt (ainakin) koko ajan täynnä sitä, ei auta tunnin tai mikään ajo..
      Attached Files
      Last edited by Tommi_; 31-03-2018, 11:25.
      Nykyinen Bmw 440xi

      Ex- E92 335i

      Comment

      • F-Lame
        BTCF Member
        • Jul 2015
        • 251
        • Helsinki-Porvoo

        #48
        Originally posted by Tommi_ View Post
        Kelit lämpeää ja muilla loppuu savutus, itsellä vaan jatkuu... 👎

        Öljykorkkikin nostaa fiiliksiä. Ei prkl voi olla normaalia! Kuva ohessa...

        Jäähdytinnestettä ei häviä ja se näyttää normilta.
        Ei ole normaalia ja näyttäisi nyt että kun on lämpöisemmät kelit niin pahenee vain tuo. Jos haluaa jotain osviittaa aiheesta ilman kalliita korjauskuluja niin voisi tarkistaa puristuspaineet joka pytystä ja samalla katsoa kuinkapaljon tulee painetta jäähdytinnestejärjestelmään ja tuleeko pakokaasua vielä jäähdytinnesteen sekaan.
        Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

        1989 E30 316i 2D HARRASTE
        1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
        Ex. E92 335 CiA m-sport
        Ex. 2005 E87 130i m-sport
        ...monta muuta ennen sitä

        Comment

        • Tommi_
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 177
          • Klaukkala

          #49
          Puristuspaineet tsekattu viime elokuussa:

          1=11bar
          2=10
          3=10
          4=9
          5=10
          6=11

          Tulpat vaihdettu uusiin nyt tammikuussa, bosch double platinum spark plug ZR5TPP33S. En ihan varma mitattiinko puristuspaineet uudelleen. Öljytkin vaihdettiin, taas.

          Itse veikkaisin että pakokaasua tulee vielä jäähdytinnesteen sekaan (mun mielestä näyttää, haisee, porisee samallalailla kuin silloinkin sun pajalla) ja paineet aika samat kuin silloin kun sinä ne mittasit. Mulle sanottiin ettei syytä huoleen, joten minkäs teet kun eri huollotkaan ei auta. Pakokaasulle auto muutenkin haisee, välillä, sisälle asti siis.

          Pitäisi olla vesi-imuri tai vastaava että sais takapöntöt hetkeksi tyhjiksi..ettei häiritsisi se ylenpalttinen vesi
          Nykyinen Bmw 440xi

          Ex- E92 335i

          Comment

          • tommi69
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 419
            • Helsinki

            #50
            Tee porakoneella pienet reijät, tulee nimittäin vettä kunnolla.
            M140 xDrive v.2017
            Kawasaki zH2 v.2020

            Comment

            • Tommi_
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 177
              • Klaukkala

              #51
              Juu, sama tuli mieleen ja porasin pienet reiät jo syksyllä. Olin kattovinaan että porasin oikeaan kohtaan, mutta ehkä en kun ei tullut vettä ollenkaan. Ei viitsinyt useampaa kohtaa alkaa poraamaan/arpomaan etten pilaa putkistoa.
              Nykyinen Bmw 440xi

              Ex- E92 335i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎