Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Insto
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 59
    • Lahti

    E9x alustan päivitystä II

    Eli tässä jatkoa edelliseen http://www.btcf.fi/forum/showthread....60204&page=111.

    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Ja Eibachit tuosta vain 155€

    EDIT: PERUIN TILAUKSEN KUN ALKOI OLLA KAIKKI NIIN HANKALAA. Ensin meinasi laittaa vääriä osia, sitten en saanut vahvistusta mikä tuli kun pyysin ja sitten alkoivat ruinaamaan rahaa osan ennakkoon vaikka olin laittanut Klarnan laskulla.

    EDIT EDIT: peruin tilauksen sähköpostitse saman muikkelin kanssa kenen kanssa keskustelin laskusta niin tulikin viesti että osat ovatkin varastossa, oletteko varma että haluatte peruuttaa tilauksen. Mitä leikkimistä

    Kun googlaa niin ymmärrän miksi oli niin vaikeaa. En ole näköjään ainut
    Ehdin saada omakohtaista kokemusta Autodocin toimituksista kun M-Sport -alustan vuotava etuiskari viimein pomppasi katsastuksessa. Päätin samalla vaihtaa kaikki keulan nivelet. Osien tilaus viipyi sitten vähän toista viikkoa työkiireiden takia mutta kuvittelin, että lafka, joka mainostaa 48h:n toimituksia saisi osat perille reilusti ennen uusintakatsastuspäivää. Ja paskat. Tilauksen lähettämiseen heiltä kului kaksi viikkoa ja logistiikkafirmakin hillosi osia Saksanmaalla muutaman päivän. Olis kannattanu googlata kokemuksia...

    Rexpert.fin avustuksella osat saatiin sitten neljä päivää dediksen jälkeen paikalleen ja leimaa on taas vuodeksi. Keula tuntuu napakalta mutta perän löysyys alkoi nyt haitata

    Jotta tämä vuodatus jotenkin liittyisi alustan päivitykseen niin toinen asia, joka aiheuttaa kovaa ahdistusta on eturenkaan ja lokasuojan väliin jäävä, lähes päänmentävä väli. Remppaa ennen edessä ja takana oli kohtuu siisti parin sormen korkuinen väli. Miksi iskarien vaihto aiheuttaa tuollaista, eikös niiden pitäisi vain hillitä joustoliikettä?
    Last edited by Insto; 29-03-2018, 13:57.
    MB S213 -17, 127tkm -
    Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
    Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
    Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
    Ex: E46 318i -98
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Insto View Post
    Eli tässä jatkoa edelliseen http://www.btcf.fi/forum/showthread....60204&page=111.



    Ehdin saada omakohtaista kokemusta Autodocin toimituksista kun M-Sport -alustan vuotava etuiskari viimein pomppasi katsastuksessa. Päätin samalla vaihtaa kaikki keulan nivelet. Osien tilaus viipyi sitten vähän toista viikkoa työkiireiden takia mutta kuvittelin, että lafka, joka mainostaa 48h:n toimituksia saisi osat perille reilusti ennen uusintakatsastuspäivää. Ja paskat. Tilauksen lähettämiseen heiltä kului kaksi viikkoa ja logistiikkafirmakin hillosi osia Saksanmaalla muutaman päivän. Olis kannattanu googlata kokemuksia...

    Rexpert.fin avustuksella osat saatiin sitten neljä päivää dediksen jälkeen paikalleen ja leimaa on taas vuodeksi. Keula tuntuu napakalta mutta perän löysyys alkoi nyt haitata

    Jotta tämä vuodatus jotenkin liittyisi alustan päivitykseen niin toinen asia, joka aiheuttaa kovaa ahdistusta on eturenkaan ja lokasuojan väliin jäävä, lähes päänmentävä väli. Remppaa ennen edessä ja takana oli kohtuu siisti parin sormen korkuinen väli. Miksi iskarien vaihto aiheuttaa tuollaista, eikös niiden pitäisi vain hillitä joustoliikettä?
    Mitkä iskarit ja jouset laitoit? Kyllähän se jonkun verran siitä vielä asettuu. Itselläni oli hetken edessä madallusjouset ja takana vakiot...oli myös mielenkiintoinen ajaa

    Comment

    • Insto
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 59
      • Lahti

      #3
      Originally posted by aku1979 View Post
      Mitkä iskarit ja jouset laitoit? Kyllähän se jonkun verran siitä vielä asettuu. Itselläni oli hetken edessä madallusjouset ja takana vakiot...oli myös mielenkiintoinen ajaa
      Jousia ei vaihdettu ollenkaan eli alla on vielä alkuperäiset m-sportit. Iskareiksi meni Sachsin Super Touringit (osanumerot 311 405 ja 311 406).
      Last edited by Insto; 05-04-2018, 09:06. Reason: iskareista
      MB S213 -17, 127tkm -
      Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
      Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
      Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
      Ex: E46 318i -98

      Comment

      • Samppale
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 140
        • Tuusula

        #4
        Sigun autoon olisi bc racingin asennus edessä. Mukana tulee kuulemma säädettävät koiranluut eteen. Miten noi säädetään oikeaan mittaan oikeaoppisesti? Mahtuuhan siellä olemaan vakio koiranluukin, säädänkö vain samaan mittaan?
        F20 118iA M-sport 2016


        EX E91 335d M-sport 07´
        EX e39 02' 530i touring

        Comment

        • 330Driver
          BTCF Member
          • Feb 2015
          • 459
          • Pori

          #5
          Originally posted by Samppale View Post
          Sigun autoon olisi bc racingin asennus edessä. Mukana tulee kuulemma säädettävät koiranluut eteen. Miten noi säädetään oikeaan mittaan oikeaoppisesti? Mahtuuhan siellä olemaan vakio koiranluukin, säädänkö vain samaan mittaan?
          Yhteen e91 bc:n asentaneena jätin vakio koiranluut paikalleen. Todnäk ne ei ole säädettävät luut vaikka jossain niin kerrotaan. Vähän vakiota lyhyemmät ne saattaa olla!
          E36 ///M3 evolution cabriolet
          E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
          E91 330D Käyttis
          Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
          Koodit/koodaukset PORI
          ___________________________
          EX E92 335D LCI 405hp/801nm
          EX E46 330D Touring
          EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

          Comment

          • Samppale
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 140
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by 330Driver View Post
            Yhteen e91 bc:n asentaneena jätin vakio koiranluut paikalleen. Todnäk ne ei ole säädettävät luut vaikka jossain niin kerrotaan. Vähän vakiota lyhyemmät ne saattaa olla!
            Äsken kävin alustan hakemassa. Kyllä ne ihan säädettävät on.
            F20 118iA M-sport 2016


            EX E91 335d M-sport 07´
            EX e39 02' 530i touring

            Comment

            • Mauritius
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 327
              • KRS

              #7
              Originally posted by Insto View Post
              Eli tässä jatkoa edelliseen http://www.btcf.fi/forum/showthread....60204&page=111.



              Ehdin saada omakohtaista kokemusta Autodocin toimituksista kun M-Sport -alustan vuotava etuiskari viimein pomppasi katsastuksessa. Päätin samalla vaihtaa kaikki keulan nivelet. Osien tilaus viipyi sitten vähän toista viikkoa työkiireiden takia mutta kuvittelin, että lafka, joka mainostaa 48h:n toimituksia saisi osat perille reilusti ennen uusintakatsastuspäivää. Ja paskat. Tilauksen lähettämiseen heiltä kului kaksi viikkoa ja logistiikkafirmakin hillosi osia Saksanmaalla muutaman päivän. Olis kannattanu googlata kokemuksia...

              Rexpert.fin avustuksella osat saatiin sitten neljä päivää dediksen jälkeen paikalleen ja leimaa on taas vuodeksi. Keula tuntuu napakalta mutta perän löysyys alkoi nyt haitata

              Jotta tämä vuodatus jotenkin liittyisi alustan päivitykseen niin toinen asia, joka aiheuttaa kovaa ahdistusta on eturenkaan ja lokasuojan väliin jäävä, lähes päänmentävä väli. Remppaa ennen edessä ja takana oli kohtuu siisti parin sormen korkuinen väli. Miksi iskarien vaihto aiheuttaa tuollaista, eikös niiden pitäisi vain hillitä joustoliikettä?
              Sama juttu täällä, laitoin 325d e91 uudet sachs super touringit vanhoilla msport jousilla niin keula nousi noin 20mm. Vanhoilla iskareilla korkeus oli just sopiva. Ehkä ne asettuvat vielä hieman mutta minusta liian korkea, noin 360+mm navan keskeltä kaareen.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Samppale View Post
                Sigun autoon olisi bc racingin asennus edessä. Mukana tulee kuulemma säädettävät koiranluut eteen. Miten noi säädetään oikeaan mittaan oikeaoppisesti? Mahtuuhan siellä olemaan vakio koiranluukin, säädänkö vain samaan mittaan?
                Lyhentää vartta samanverran mitä alusta madaltuu niin eikö vakaaja pysy tällöin samassa asennossa kuin alunperinkin?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • eljas
                  BTCF Member
                  • Apr 2017
                  • 309
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Samppale View Post
                  Sigun autoon olisi bc racingin asennus edessä. Mukana tulee kuulemma säädettävät koiranluut eteen. Miten noi säädetään oikeaan mittaan oikeaoppisesti? Mahtuuhan siellä olemaan vakio koiranluukin, säädänkö vain samaan mittaan?
                  Säädät koiranluut niin, että pallonivelet ovat suorassa linjassa kiinnityksiin nähden kuten vakionakin. Ja tämä pitää tehdä niin, että renkaat ovat maassa eli paino päällä. Näin ainakin aikanaan itse säädin ja toimi hyvin Nissan 350Z:ssa.
                  N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                  Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                  Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                  Comment

                  • Samppale
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 140
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by eljas View Post
                    Säädät koiranluut niin, että pallonivelet ovat suorassa linjassa kiinnityksiin nähden kuten vakionakin. Ja tämä pitää tehdä niin, että renkaat ovat maassa eli paino päällä. Näin ainakin aikanaan itse säädin ja toimi hyvin Nissan 350Z:ssa.
                    Ok. Pitää yrittää zekata missä asennossa ovat kun auto maassa. Laitoin jo paikalleen. Säädin ilman kuormaa, niin että pallonivel normaalissa asennossa.
                    F20 118iA M-sport 2016


                    EX E91 335d M-sport 07´
                    EX e39 02' 530i touring

                    Comment

                    • JarnoE36
                      BTCF Member
                      • Jun 2009
                      • 253
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Mauritius View Post
                      Sama juttu täällä, laitoin 325d e91 uudet sachs super touringit vanhoilla msport jousilla niin keula nousi noin 20mm. Vanhoilla iskareilla korkeus oli just sopiva. Ehkä ne asettuvat vielä hieman mutta minusta liian korkea, noin 360+mm navan keskeltä kaareen.
                      Laittakaa Eibach Prokitin jouset.Ajettavuudessa peittoaa Mportin jouset mennen tullen. Radalla en ole käynyt mutta normaali nurkkapyörityksessä pintakovuus häviää Eibachilla. Kaarteissakin kallistelee vähemmän. Oikeastaan mportin jouset ovat surkeat. Keula laski Prokitilla ja takapää nousi nelivetomallin Eibachin Prokitin jousilla hieman vs.Mportiin mutta ihan kiva stance
                      Jarppa

                      Toyota GT86
                      (330d Sport F31 N57 2014)
                      ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                      (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                      ( 530da E60 M57N2 2006)
                      ( 520da E60 2006)
                      ( 520 E39x3)
                      (E46x2)
                      (Z3)

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #12
                        Itselleni on matkalla

                        H & R Cup Kit Suspension BMW 3 Series Type E91 E93


                        Order no .: 31054-4
                        BMW, Model: 3 Series, Type: E91, E93,
                        Year of manufacture from 08/2005 Lowering the
                        VA: 45-50 mm
                        Lowering the HA: 25 mm
                        Touring / Convertible / 2WD
                        335i / 330D / 335D
                        Made in Germany with TÜV!
                        Notes: 12, 22, 32

                        12
                        For vehicles with factory lowering, eg M-Technik, MB Sportline suspension, Audi sports suspension, etc., only a lower lowering is achieved, since these vehicles are already "ex works" lower.

                        22
                        Unless otherwise supplied, the standard shock absorbers, dust covers, upper spring plates, etc., on the original shock absorber must be retained on Cup Kit chassis. It must be ensured that the original parts to be taken over are in perfect condition; if necessary, these parts must be replaced.

                        32
                        Depending on the engine, transmission, equipment and tolerances of the vehicle, the lowering may differ by a few mm from the stated values.


                        527€ kotiin toimitettuna
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Vecea
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 57
                          • Helsinki

                          #13
                          Alkaa olemaan autossa vakio alusta lopussa ja keuliminen ketuttaa..

                          Lukasin aikasempia tekstejä läpi, mutta mikä olis nyt se hyvä alusta mukavuudeltaan, suht jämäkkä(ei kivireki) ja auto suhtkoht balansissa. Autona e91 330xd 2006

                          Mietin eibach pro-kit jousia ja uusia sachsin/bilsteinin alkuperäislaatusia iskareita. Meneekö valinta ihan metsään?

                          Eibachin jousissa huomiona, without levelling control, meinaako nyt ajovalojen automaattista korkeuden säätöä? Onko jotain haittaa, kun autossani on automaattinen korkeuden säätö?
                          Last edited by Vecea; 17-05-2018, 01:44.

                          Comment

                          • luikas
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 644
                            • Oulu area

                            #14
                            Originally posted by Vecea View Post
                            Eibachin jousissa huomiona, without levelling control, meinaako nyt ajovalojen automaattista korkeuden säätöä? Onko jotain haittaa, kun autossani on automaattinen korkeuden säätö?
                            Eikö tuo tarkoita ns. ilmaperää, eli farkuissa takajousien tilalla ilmapussit?
                            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                            Past:
                            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                            F31 318d xdrive -14
                            F07 530d GT-11
                            E90 330xda LCI -09
                            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                            E39 530d M-Sport -03
                            E39 530iA M-Sport -02
                            E39 528i -97
                            E30 320i -88

                            Comment

                            • leoboy
                              Newbiemmer
                              • Apr 2018
                              • 29
                              • Hellsinki

                              #15
                              Onko täällä kellään kokemuksia Bilsteinin B14 Coilover setistä?

                              Edellisessä bemmissä oli KW V1 setti ja oli vähän liian pintakova. Hakusessa olis jokin korkeussäädettävä alustasarja max. 1,5k budjetilla (mieluiten vähemmän) jolla ajomukavuus säilyisi mahdollisimman hyvin:think
                              E93 335i 11'
                              Ex: E92 330xd 07'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎