Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 savuttaa erikoisesti ja pitää outoa ääntä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #16
    Tuostahan pitää pistää moottori roikkumaan yläpuolelta. Sitten puretaan alapalkki pyörän ripustuksineen alas jotta päästään irrottaan down pipet ja sen jälkeen pääsee vasta ahtimiin käsiksi.
    Eli kannattaa varata sitte sellanen ajankohta ja paikka, että auto saa rauhassa seisoa odottamassa turbohuoltoa / moodausta.
    Toki voihan siihen asentaa palkit ym takaisin kiini ja työntää pihallekkin mutta tulee vaan ylimääräistä työtä. Ja tilaa valmiiksi kaikki ahtimiin liittyvät kilkkeet kuten nesteputkien tiivisteet ym ym..
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #17
      Mulla nykyisen avon ostettaessa olleet turbot falskasivat öljyä kun oli hukkaportit kokoajan auki eikä ahtanut ollenkaan. Eli kun oli hetken tyhjäkäynnillä ja polkaisi niin sininen savu tuli, sai ne alipaineletkut kuntoon niin loppui kaikki oireet eli kun ei ole painetta niin ilmeisesti ahtimet puskee hieman öljyä sitten jonnekin minne ei pitäisi.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • mikko_sa
        Newbiemmer
        • Mar 2009
        • 28
        • LPR

        #18
        Onko teillä vuotanut ahtimet ulospäin öljyä keskeltä ahdinta vbandista?

        Itseasiassa mulla on fiilis että näissä vehkeissä on niin huono toi öljyn paluu ja se menee öljyn pinnan alle itseasissa.
        Tai sanotaanko että toimiihan se noin yleisesti ottaen, mutta parempikin se saisi olla.

        Ideahan olisi että ahtimen molemmilla puolilla olisi sopiva paine jotta öljy kestää siellä missä sen pitää.

        Ja DP:t vaihtamalla putkiston vastapaine pienenee ja myös kun hukkikset on auki niin paine pienenee edelleen niin öljy puskee sinne.

        Epäilen että just tämä on se miksi hukkiksen asentoa kiinni laittamalla oireet hetkellisesti vähenee.

        Tähän yhtälöön kun lisätään mahdolliset huohotusongelmat (öljyllä vaikeuksia poistua öljypohjaan kampikammion paineen takia) sekä paljon ajetut ahtimet niin savutus on aika selkee tulos. Ja tietty moottorin kilsat/kunto jne vaikuttaa.

        Monen asian summa :think
        Last edited by mikko_sa; 06-06-2018, 15:45.
        E90 335i M-Sport Trebila Performance

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          #19
          Hyvää tekstiä. Tuo tosiaan vahvistaisi sen, että säätämällä hukkaportteja enemmän auki, jotta kilinää ei kuulu tuikkaa ne välillä juuri alipaineella savu pöllähdyksen. Ja melkein kehtaisin väittää että vain apukuskin puolelta eli onko se nyt sitten takimmainen turbo? Muutenhan auto toimii kyllä hienosti. Ahtaa hyvin ja kulkee todella vahvasti.

          Omaani vaihdoin kyllä isommat dp:t ihan siten, että auto ylös ja vanhat pois ja uudet tilalle. Turboista en ole ihan varma lähteekö pois irroittamatta muuta mutta downpipejen vaihtoon ei todellakaan tarvitse purkaa kuin suojamuovi pois edestä. Nöin siis takavetoisessa. Nelivedot varmasti eri homma.



          Originally posted by mikko_sa View Post
          Onko teillä vuotanut ahtimet ulospäin öljyä keskeltä ahdinta vbandista?

          Itseasiassa mulla on fiilis että näissä vehkeissä on niin huono toi öljyn paluu ja se menee öljyn pinnan alle itseasissa.
          Tai sanotaanko että toimiihan se noin yleisesti ottaen, mutta parempikin se saisi olla.

          Ideahan olisi että ahtimen molemmilla puolilla olisi sopiva paine jotta öljy kestää siellä missä sen pitää.

          Ja DP:t vaihtamalla putkiston vastapaine pienenee ja myös kun hukkikset on auki niin paine pienenee edelleen niin öljy puskee sinne.

          Epäilen että just tämä on se miksi hukkiksen asentoa kiinni laittamalla oireet hetkellisesti vähenee.

          Tähän yhtälöön kun lisätään mahdolliset huohotusongelmat (öljyllä vaikeuksia poistua öljypohjaan kampikammion paineen takia) sekä paljon ajetut ahtimet niin savutus on aika selkee tulos. Ja tietty moottorin kilsat/kunto jne vaikuttaa.

          Monen asian summa :think
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            #20
            Niin sen unohdin mainita, että solenoidit ja kaikki alipaine letkut olen autoon vaihtanut jo.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5419
              • S:t Karins

              #21
              Originally posted by reekoon View Post
              Tietty Samalla vaivalla voisi modata nuo turbot, jos vaikka vähän lisää voimaa....
              Tää lähtee vielä niin lapasesta...
              Laakerit/tiivisteet turboissa falskaa öljyt väärään paikkaan.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #22
                Originally posted by Tommix View Post
                Tää lähtee vielä niin lapasesta...
                Laakerit/tiivisteet turboissa falskaa öljyt väärään paikkaan.
                Niin siis 330i:än olin aikaan aluksi ostamassa, mutta Dualfun sanoi, että et sä mitään semmoista voi ostaa kun kummiski haluut rakentaa siitä semmoisen kuuraketin....

                Siksi tilasin jo valmiiksi autoon tarran tosiaan takalasiin....




                Hetken täysiä, ennen kuin räjähtää....
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • mikko_sa
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 28
                  • LPR

                  #23
                  Originally posted by Tommix View Post
                  Tää lähtee vielä niin lapasesta...
                  Laakerit/tiivisteet turboissa falskaa öljyt väärään paikkaan.
                  Vanhoista turboista se täälläkin aikoinaan lähti

                  Eiku Proturboon vaan yhteyttä. Huolto+modit+uudet hukkikset
                  E90 335i M-Sport Trebila Performance

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    #24
                    Originally posted by mikko_sa View Post
                    Vanhoista turboista se täälläkin aikoinaan lähti

                    Eiku Proturboon vaan yhteyttä. Huolto+modit+uudet hukkikset
                    Kaikki muuhan tähän alkaa oleen ympärille jo vaihdettu tosiaan. Täytyy seurailla tilannetta.

                    Missä hinnoissa liikkuu turbojen huollot, jos siis vie irtonaiset oem:t korjattavaks/modattavaks. Siis about.
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      #25
                      Originally posted by reekoon View Post
                      Kaikki muuhan tähän alkaa oleen ympärille jo vaihdettu tosiaan. Täytyy seurailla tilannetta.

                      Missä hinnoissa liikkuu turbojen huollot, jos siis vie irtonaiset oem:t korjattavaks/modattavaks. Siis about.
                      750 €/kpl????
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #26
                        Okei eli ei mahdoton. Tuohon päälle tietty uudet pultit ja pakosarjan tiivisteet yms. hilpettä.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 504
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by reekoon View Post
                          Okei eli ei mahdoton. Tuohon päälle tietty uudet pultit ja pakosarjan tiivisteet yms. hilpettä.


                          Tämmöistä löytyisi Suomesta. En ole tehnyt hintavertailua ulkomailta.
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            #28
                            Tuo vaikuttaa ihan pätevälle jos ovat laatu osia. Ei tarvitse jokaista erikseen tilata. Auto kuluttaa öljyä sen verran paljon tällä hetkelä että joku vuotaa. Tulpat oli aivan puhtaat. Auton alla ei ole mitään joten ainoa vaihtoehto on nuo turbot ilmeisesti?
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 504
                              • Kouvola

                              #29
                              Originally posted by reekoon View Post
                              Tuo vaikuttaa ihan pätevälle jos ovat laatu osia. Ei tarvitse jokaista erikseen tilata. Auto kuluttaa öljyä sen verran paljon tällä hetkelä että joku vuotaa. Tulpat oli aivan puhtaat. Auton alla ei ole mitään joten ainoa vaihtoehto on nuo turbot ilmeisesti?
                              Kaipa sitten pakopuoleta öljyt karkaa, jos ei ahtoputkissa ja tulpissa kerta mitään näy. Luulisi kyllä savuttavan selvästi jos pakopuolelle öljyä tuuppaa huomattavissa määrin.

                              Huohotusjärjestelmän puolelta karkaavan luulisi kanssa tulpissa näkyvän.?
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                #30
                                Tässä kunnossa oli likaisin tulppa. Ajettu about 5k km

                                Ei mielestäni siis kyllä tuonne vuoda?

                                Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like reekoon.
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎