Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 194
    • Finland

    DPF:n poisto / E9x Diesel viritys 2

    jatketaas topikkiä

    edelleen alla tuikun softalla oleva 330XD manuaali 2009 245/520 lähtö,
    nyt ohjelma, MTEC ic,DPF suolistettu. ~330/700 jos turbo,suuttimet ym kunnossa :think

    tuossa eilen laillisilla nopeuksilla ajoi edessä Audi RS3, uudempi Sedan 367 hp versio, aukaisin ikkunaa hieman kun ohitussuora lähestyi (Audin edellä ajoi hitaammin autoja)..n 75 kmh oikea nopeus..valmiiksi oikea vaihde ohitukseen päälle ja mahdollisimman pian kun RS lähti ohittamaan, myös itse,
    koska oli turvallinen paikka ohittaa eikä vastaakaan tullut ajoneuvoja tahi muutakaan..hyvät äänet kyllä tuossa bensassa oli..mutta ihmeen hyvin näillä tehoilla ja diisselillä tuon kiihdytyksen meni..hyvin lähelle ellei jopa sama kiihtyvyys ottaen huomioon, etten ihan samalla sekunnilla varmaan alkanut kiihdyttämään kuin Audi.

    suurempi pumppu 70->75 tallista kiinni ja ahdinmuutos, uusi ohjelma, ja
    uskoisin että omiin tarpeisiin jo riittää..tottakai bensoissa +200kmh vauhdeissa varmaan ottavat eroa vs diisseli mutta missä täällä Suomessa maanteillä semmoisia nopeuksia tarvii itseä ainakin kiinnostaa nämä nopeusrajoituksien puitteissa olevat kiihdytykset jotain -> +120 kmh.

    katsellut mm Audi S4 B8 3.0T bensa vakiona jo 333hp, ohjelmalla n.420/550 ja testien mukaan yhtä nopea kuin RS4, Myös 335i F30 kiinnostaa mutta netissä ollut käyttäjillä jonkin verran kommenttia että hyvin vähänkin ajetuissa on ratti täristänyt :/ viripotentiaali varmaan N54 :issä paras, mutta
    autoa nyt vanhempaan kuin 2009 halua vaihtaa..15-20t € jos väliä johonkin S4 / uudempaan F30 :een joutuisi laittamaan niin mieluummin ajan E92 :lla ja laittaa vaikka teipit,hiilikuitu "M3" konepelti ja voimaa lisää. On jo M3 korisarja,hiikuitukontti integroidulla spoilerilla,hiilikuituetulippa,4 x ulostulot
    niin omaan silmään miellyttää vanha auto paljon.
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #2
    Mikä kytkin sulla on autossa kiinni? Ajattelin ku myyt tuota kytkinpakettia...
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • paapaa
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 194
      • Finland

      #3
      Originally posted by janne30 View Post
      Mikä kytkin sulla on autossa kiinni? Ajattelin ku myyt tuota kytkinpakettia...
      uusi LUK kytkinlevy,asetelma ja kaksoismassavauhtipyörä..
      vielä ei luista

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        #4
        Hyvä paapaa, herätit tämän takaisin eloon!

        Tulee mieleen testi vuosien takaa, kun 335da oli maltillisesti softattu 350-360hv, oli verrokkina käytettävissä +300hv 330d manuaali. Kiihtyvyys autojen välillä oli sama aina 160kmh, tällöin vasta 335da rupesi tekemään eroa.
        Kyllä manuaalilla saa suoraa hyötyä pienemmistä tehohäviöistä vaikka ehkä menettää vaihtonopeudessa, sen merkitys on kuitenkin pieni vauhdeista lähdettäessä.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • paapaa
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 194
          • Finland

          #5
          jup

          kyllähän 2 ahtimisen x35D :n saisi päivityksillä
          helposti näköjään 450/900 luvuille.

          tuossa nettiautosta bongattua topikissa oli
          X6 35D josta tekstin mukaan on otettu ulos
          460/880 ja hyvännäköinen https://www.nettiauto.com/bmw/x6/9739932

          mutta kiihtyvyyttä kun vertaillut
          http://www.zeperfs.com/en/perfs.php?Action=Duel

          niin tuntuu olevan niin painava että 5- saatikka 3-sarjalaisen
          saa kiihtymään paljon pienemmillä tehoilla/väännöillä yhtä hyvin
          tai nopeammin. jopa uusi 5-sarjalainen vs uusi samantehoinen
          3-sarjalaisen ero näyttää olevan jonkinlainen.

          jos saa jossain vaiheessa päivitystä ja oman 330XD manuaalin
          380-400/750-800 luvuille, olisi mielenkiintoista nähdä suoritusarvot.
          niinkään 0-100kmh vaan ohituskiihtyvyys esim 60-160 kmh tms.

          mitäpä suomen teillä nopeampaa valvonnan & lähes linnatuomion sanktioilla
          kannattaa ajella.nimimerkki valtiolle omat tukirahat maksettu
          -------------

          kappas LIY nopeuspäivillä 2018
          335D

          KRU-659 12:22:03 12.968 262 BMW
          KRU-659 13:27:59 12.936 261 BMW

          paljonkohan vääntöä löytyy härpääkkeestä kun loppunopeus +10 kmh enemmän kuin M3 E9x
          Last edited by paapaa; 25-07-2018, 14:58. Reason: LIY / 335D...

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #6
            Originally posted by paapaa View Post
            uusi LUK kytkinlevy,asetelma ja kaksoismassavauhtipyörä..
            vielä ei luista
            Pohjaa kylläkin varmaan ainakin pienillä kierroksilla? Itsellä samat romut kiinni ja pohjaa yhtä helposti kuin 250tkm ajettu kytkin.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by paapaa View Post
              kyllähän 2 ahtimisen x35D :n saisi päivityksillä
              helposti näköjään 450/900 luvuille.

              tuossa nettiautosta bongattua topikissa oli
              X6 35D josta tekstin mukaan on otettu ulos
              460/880 ja hyvännäköinen https://www.nettiauto.com/bmw/x6/9739932

              mutta kiihtyvyyttä kun vertaillut
              http://www.zeperfs.com/en/perfs.php?Action=Duel

              niin tuntuu olevan niin painava että 5- saatikka 3-sarjalaisen
              saa kiihtymään paljon pienemmillä tehoilla/väännöillä yhtä hyvin
              tai nopeammin. jopa uusi 5-sarjalainen vs uusi samantehoinen
              3-sarjalaisen ero näyttää olevan jonkinlainen.

              jos saa jossain vaiheessa päivitystä ja oman 330XD manuaalin
              380-400/750-800 luvuille, olisi mielenkiintoista nähdä suoritusarvot.
              niinkään 0-100kmh vaan ohituskiihtyvyys esim 60-160 kmh tms.

              mitäpä suomen teillä nopeampaa valvonnan & lähes linnatuomion sanktioilla
              kannattaa ajella.nimimerkki valtiolle omat tukirahat maksettu
              -------------

              kappas LIY nopeuspäivillä 2018
              335D

              KRU-659 12:22:03 12.968 262 BMW
              KRU-659 13:27:59 12.936 261 BMW

              paljonkohan vääntöä löytyy härpääkkeestä kun loppunopeus +10 kmh enemmän kuin M3 E9x

              Syksy 2017:

              Originally posted by arska86
              Syksyn päivät takana
              Auto e90 325D edelleen

              Maili 265km/h ja vartti rauhallisella lähdöllä 12,930.

              Varttiin jäi parannettavaa, mutta maililla alkoi välitykset loppumaan..
              Vähän lisää voimaa tohon sun omaan niin kyllä sillä sinkkuturbollakin ehtii.. :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • paapaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 194
                • Finland

                #8
                hmm

                Originally posted by fraatti View Post
                Pohjaa kylläkin varmaan ainakin pienillä kierroksilla? Itsellä samat romut kiinni ja pohjaa yhtä helposti kuin 250tkm ajettu kytkin.
                saattaa olla, mutta olen säästellyt / käyttänyt niin että noin 2500 rpm
                valmiina, jos aion / laitan tallan pohjaan..näin tehden en ole huomannut pohjaamista.

                Comment

                • paapaa
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 194
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Syksy 2017:

                  Originally Posted by arska86 View Post
                  Syksyn päivät takana
                  Auto e90 325D edelleen

                  Maili 265km/h ja vartti rauhallisella lähdöllä 12,930.

                  Varttiin jäi parannettavaa, mutta maililla alkoi välitykset loppumaan..
                  Vähän lisää voimaa tohon sun omaan niin kyllä sillä sinkkuturbollakin ehtii..

                  Vähän lisää voimaa tohon sun omaan niin kyllä sillä sinkkuturbollakin ehtii.. :think
                  totta!

                  kävin koeajamassa tänään Audi TTS 2009 manuaali 272hp 2.0 TFSI..
                  valkoinen väri + ulkomuoto yllätti positiivisesti, mutta kun meni sisään niin voi jeesus mikä kanankoppi klaustrofobisen paikka ei ole..ja "laatu" mikä testin mukaan premium niin höpöhöpö miten muovisen oloista kaikki..
                  :think luulin että 272 bensahummaa kevyessä kopassa on lähes 330D diesselini 330/700 luokkaa..voi miten väärässä olinkaan..aluksi 2L TFSI kone edes jaksa kiihdyttää ja sitten koettaa saada ulos jotain..eikä sekään ole paljoa..oli massiivinen pettymys.

                  Kyllä nousi taas kerran BMW:n arvostus omassa mielessä.
                  Ja kyllä, pumppu keväällä ja turbo muutos niin riittää minulle hyvin..
                  periaatteessa riittää jo nyt :think

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3564
                    • Nla

                    #10
                    Egr poisto

                    Linkki Tilaukseen? Vai onko joku muu parempi tapa?

                    Pitäisi myös talvella tuosta omasta 330d irroittaa ahdin ja lähettää se huollettavaksi, jonkin verran näyttää öljy vuotavan, niin samallahan siihen tekisi pikku muutoksen, niin onko suosituksia mihin huoltoon/modattavaksi
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Originally posted by Spiddu View Post
                      Egr poisto

                      Linkki Tilaukseen? Vai onko joku muu parempi tapa?

                      Pitäisi myös talvella tuosta omasta 330d irroittaa ahdin ja lähettää se huollettavaksi, jonkin verran näyttää öljy vuotavan, niin samallahan siihen tekisi pikku muutoksen, niin onko suosituksia mihin huoltoon/modattavaksi
                      Onko mitään syytä miksi se pitää fyysisesti saada sieltä välistä pois?
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Spiddu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 3564
                        • Nla

                        #12
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Onko mitään syytä miksi se pitää fyysisesti saada sieltä välistä pois?
                        Ei, sen vuoksi kysyinkin itse näistä oikeasti ymmärrä mitään.
                        BMW F30 330e 2017

                        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #13
                          Originally posted by Spiddu View Post
                          Ei, sen vuoksi kysyinkin itse näistä oikeasti ymmärrä mitään.
                          Softasta vaan nollille ja kovaa ajoa. Voi sen toki fyysisestikin poistaa mutta vaatii ohjelmoinnin jokatapauksessa ettei tule herjoja.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Komu
                            BTCF Member
                            • Sep 2004
                            • 1038
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Softasta vaan nollille ja kovaa ajoa. Voi sen toki fyysisestikin poistaa mutta vaatii ohjelmoinnin jokatapauksessa ettei tule herjoja.
                            Minulla oli softasta pois. Sitten tämä "umpisuoleksikin" kuvailtu egr päätti sitten ratketa liitoksistaan. Työnsi pakokaasut moottorin ja äänieristekuoren väliin. Meinasi koko auto palaa.
                            E70 X5 40d + F31 330d
                            Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                            Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                            Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #15
                              Originally posted by Komu View Post
                              Minulla oli softasta pois. Sitten tämä "umpisuoleksikin" kuvailtu egr päätti sitten ratketa liitoksistaan. Työnsi pakokaasut moottorin ja äänieristekuoren väliin. Meinasi koko auto palaa.
                              Sulla nyt on vähän enemmän painetta siellä sekä ahto- että pakopuolella verrattuna tavan softaviritteisiin pikkuturbollisiin, mutta toki kaikki on aina mahdollista.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎