Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 194
    • Finland

    #16
    imusarjan / kanavien puhdistus / jäykemmät venttiilien jouset..

    kun N57 330XD ssä 300tkm lukema.

    -onko imusarjan ja / tai kanavien puhdistaminen kannesta
    syytä tehdä?

    "Molemmat aina parempi kun puhdistaa, mutta imusarja näistä yleensä karstoittuu rajummin jos egr jäähdytin on viallinen. Tämä putsaus n 250€ erikseen tehtävänä operaationa."
    -------------------------------------------------------------------------

    -EGR ohjelmallisesti kiinni, syytä fyysisesti tukkia jo nyt ohjelman
    tehoilla tai viimeistään turbo modin jälkeen?

    -------------------------------------------------------------------------

    -hmm tietoa/mielipidettä jäykemmien venojen asentamisesta,...lienee
    viimeistään turbo modin tehojen jälkeen suositeltavaa?
    "Venttiilien jousien asennus arvio 1050-1250€."

    "Venttiilin jousi per venttiili, eli 6 sylinteriseen jossa 4 venttiiliä per sylinteri olisi tarve 24kpl.

    N57 ja M57 on sama sylinterikansi,"


    https://npsheads.omaverkkokauppa.fi/...1/Products/174

    Seat pressure ~20kg compared to the stock ~15.5kg. (29% difference)
    Open pressure at 8mm lift is ~42kg compared to the stock pressure of ~25kg. (70% difference)
    Recommended maximum lift 11mm.


    "Kierros herkkyyteen jousista ei ole apua.
    Suuremmilla ahto ja pakopaineilla vakio jousien kanssa ongelmaksi muodostuu venttiili kontrollin loppuminen.
    Tämän huomaa siitä, että ahtopaiketya nostaessa vetävät kierrokset siirtyvät koko ajan alemmas, eikä moottorissa ole vetoja reiluun 4000rpm."


    -------------------------------------------------------------------------

    L70 -> L75 tm. pumpun vaihto

    "Pumpun vaihto päivässä yleensä valmiina n550€"
    .
    .
    .
    .
    .

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      #17
      Olen katsonut ihan samaa, pakoventtiilit alkavat näissä enemmän viritetyissä helposti kantamaan yli 4000rpm.

      Samalla kun alkaa kantta aukomaan, mietin näiden asennusta: https://whitbreadperformance.com/col...ound-camshafts

      Rupeaa vaan olemaan kallis paukku töineen, ellei itse tee..
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • arska86
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 309
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by paapaa View Post
        -------------------------------------------------------------------------



        N57 ja M57 on sama sylinterikansi


        .
        .
        Noissa ei ole keskenään mitään samaa. Suuttimen kuparitiiviste on varmaan ainoa vaihtokelpoinen osa noiden moottoreiden välillä.


        Tuo karstojen putsaus on ihan hyvä tehdä jo ihan huoltotoimena.

        Jos meinaat virittää ja joudut teettämään työt, niin tee kaikki kerralla. Säästyt päällekäiseltä työltä.

        N57 koneesta saa sen 400hp@4000rpm ihan vakiokannella, joten itse ainakin jättäisin ne väliin, jos ei mitään maailman ennätyksiä suunnittele.

        Comment

        • paapaa
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 194
          • Finland

          #19
          Originally posted by arska86 View Post
          Noissa ei ole keskenään mitään samaa. Suuttimen kuparitiiviste on varmaan ainoa vaihtokelpoinen osa noiden moottoreiden välillä.


          Tuo karstojen putsaus on ihan hyvä tehdä jo ihan huoltotoimena.

          Jos meinaat virittää ja joudut teettämään työt, niin tee kaikki kerralla. Säästyt päällekäiseltä työltä.

          N57 koneesta saa sen 400hp@4000rpm ihan vakiokannella, joten itse ainakin jättäisin ne väliin, jos ei mitään maailman ennätyksiä suunnittele.
          outoa..npsheads infosi tuon lainaamani lausekkeen ”..sama kansi..” + linkin
          https://npsheads.omaverkkokauppa.fi/...1/Products/174

          tarkoitat,ettei nuo jäykemmät venat käykkään n57:ään?

          juh karstat pois puhdistus on ylläpito/huoltona tärkeysasteena ylimpänä nyt

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #20
            .
            Vakiokannella lähtee +450hv.
            Määräävä tekijä on pakopaine, se ei saa olla yli 3,2baarin, sen jälkeen alkaaa ongelmat sylinterissä.Huuhtelu/kaasujen vaihto ei toimi.
            Jäykemmät venttiilin jouset antaa nimenomaan kierroksia, tai palauttaa vetävät kierrokset "normitasolle". Venttiilit rupeaa noudattamaan taas nokka-akselin muotoja.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              #21
              Originally posted by Komu View Post
              Minulla oli softasta pois. Sitten tämä "umpisuoleksikin" kuvailtu egr päätti sitten ratketa liitoksistaan. Työnsi pakokaasut moottorin ja äänieristekuoren väliin. Meinasi koko auto palaa.
              x2 täällä, pakokaasut tosin työnsi lohkon puolelle. Hieno tehoton cumminsin dieseli.

              Tuikku, mites meillä näillä 335d:llä, eikös pakopaineet huitele aika korkeilla lukemilla? Vai pitääkö meidän ajaa vaan hukkaportti auki näillä?
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • paapaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 194
                • Finland

                #22
                Originally posted by tuikku View Post
                .
                Vakiokannella lähtee +450hv.
                Määräävä tekijä on pakopaine, se ei saa olla yli 3,2baarin, sen jälkeen alkaaa ongelmat sylinterissä.Huuhtelu/kaasujen vaihto ei toimi.
                Jäykemmät venttiilin jouset antaa nimenomaan kierroksia, tai palauttaa vetävät kierrokset "normitasolle". Venttiilit rupeaa noudattamaan taas nokka-akselin muotoja.
                onko tietoa, max 400/800 luvuilla,alkaako N57 koneella
                jo venat leijumaan? eli jäykemmät venat hyvä laittaa. M57:ssa
                lukemani perusteella selkeä,että syytä vaihtaa.

                Comment

                • llehik
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2017
                  • 35
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by paapaa View Post
                  totta!

                  kävin koeajamassa tänään Audi TTS 2009 manuaali 272hp 2.0 TFSI..
                  valkoinen väri + ulkomuoto yllätti positiivisesti, mutta kun meni sisään niin voi jeesus mikä kanankoppi klaustrofobisen paikka ei ole..ja "laatu" mikä testin mukaan premium niin höpöhöpö miten muovisen oloista kaikki..
                  :think luulin että 272 bensahummaa kevyessä kopassa on lähes 330D diesselini 330/700 luokkaa..voi miten väärässä olinkaan..aluksi 2L TFSI kone edes jaksa kiihdyttää ja sitten koettaa saada ulos jotain..eikä sekään ole paljoa..oli massiivinen pettymys.

                  Kyllä nousi taas kerran BMW:n arvostus omassa mielessä.
                  Ja kyllä, pumppu keväällä ja turbo muutos niin riittää minulle hyvin..
                  periaatteessa riittää jo nyt :think
                  En ole ikinä ymmärtänyt mikä TT:ssä viehättää. Sellainen hemmetin pieni purkki, eikä edes näytä hyvältä, ei herätä mitään intohimoja. Ei todellakaan mikään miehekäs peli, sopii paremmin naiselle, kuten Anne Kukkohoville, jolla on valkoinen TT.

                  Comment

                  • paapaa
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 194
                    • Finland

                    #24
                    dpf poissa, savuarvot katsastuksessa 0,00

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      #25
                      Pitääkö xhp flash stage 3 ottaa moottorin optimoinnissa huomioon? Eli jos on softa tehty vakiolaatikolle, olisiko hyvä päivittää ohjelmaa?

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        #26
                        Paras kysyä softaajalta yhteensopivuudesta. On siellä ecussa karttoja, joilla voidaan muuttaa laatikon toimintaa.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          #27
                          Voisi tänne päivittää hieman omaa tarinaa, jota on ripoteltu tänne eri diesel-viritysaiheiden alle. Elokuussa 2013 tuli ostettua 335d karvalakki (=suomiauto) harrastepeliksi 54tkm ajettuna, eläkeikäinen herrasmies ollut ensimmäinen omistaja.

                          Tässä kolmen dynon kollaasi eri aikakausilta.
                          Vakiona (55tkm, 2013): https://www.dropbox.com/s/cwo8wvbfv4...vakio.png?dl=0
                          IC, R90, DPF pois, softalla kaikki teho ulos mitä sai - kohtuullisella savulla (120tkm, 2015): https://www.dropbox.com/s/dizi3ovy99...tattu.png?dl=0
                          Viime vuonna iso turbo sai Pro Turbon stage 2 käsittelyn ja nyt viime kesäloman aikana opiskelin softaamista itse (200tkm, 2018):https://www.dropbox.com/s/x541jlou4l...turbo.jpg?dl=0

                          Vielä riittää hienosäädettävää, vakioväännöt ovat tarkoituksella 2000rpm asti - vääntökuoppa sen jälkeen poistettava, maksimi ruiskumäärää voisi tiputtaa (3000-3500rpm)..
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 902
                            • Kymenlaakso

                            #28
                            Originally posted by Jacques View Post
                            Voisi tänne päivittää hieman omaa tarinaa, jota on ripoteltu tänne eri diesel-viritysaiheiden alle. Elokuussa 2013 tuli ostettua 335d karvalakki (=suomiauto) harrastepeliksi 54tkm ajettuna, eläkeikäinen herrasmies ollut ensimmäinen omistaja.

                            Tässä kolmen dynon kollaasi eri aikakausilta.
                            Vakiona (55tkm, 2013): https://www.dropbox.com/s/cwo8wvbfv4...vakio.png?dl=0
                            IC, R90, DPF pois, softalla kaikki teho ulos mitä sai - kohtuullisella savulla (120tkm, 2015): https://www.dropbox.com/s/dizi3ovy99...tattu.png?dl=0
                            Viime vuonna iso turbo sai Pro Turbon stage 2 käsittelyn ja nyt viime kesäloman aikana opiskelin softaamista itse (200tkm, 2018):https://www.dropbox.com/s/x541jlou4l...turbo.jpg?dl=0

                            Vielä riittää hienosäädettävää, vakioväännöt ovat tarkoituksella 2000rpm asti - vääntökuoppa sen jälkeen poistettava, maksimi ruiskumäärää voisi tiputtaa (3000-3500rpm)..
                            Miehekkäitä lukemia!

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • b/m/w
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2008
                              • 142
                              • Hämeenlinna

                              #29
                              Minkälaista parempaa kytkintä kannattaisi katsella 330d:hen?
                              Tällä hetkellä 350/757 voimaa ja kytkin alkaa olla finaalissa.
                              Tarkoitus olisi kytkin rempan jälkeen vaihtaa r90 pumppu ja ottaa vähän lisää irti

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by b/m/w View Post
                                Minkälaista parempaa kytkintä kannattaisi katsella 330d:hen?
                                Tällä hetkellä 350/757 voimaa ja kytkin alkaa olla finaalissa.
                                Tarkoitus olisi kytkin rempan jälkeen vaihtaa r90 pumppu ja ottaa vähän lisää irti
                                PO-Metallilla nyt e90 vauhtipyörän mitat, sopii SRE asetelmalle ja sintterille
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎