imusarjan / kanavien puhdistus / jäykemmät venttiilien jouset..
kun N57 330XD ssä 300tkm lukema.
-onko imusarjan ja / tai kanavien puhdistaminen kannesta
syytä tehdä?
"Molemmat aina parempi kun puhdistaa, mutta imusarja näistä yleensä karstoittuu rajummin jos egr jäähdytin on viallinen. Tämä putsaus n 250€ erikseen tehtävänä operaationa."
-------------------------------------------------------------------------
-EGR ohjelmallisesti kiinni, syytä fyysisesti tukkia jo nyt ohjelman
tehoilla tai viimeistään turbo modin jälkeen?
-------------------------------------------------------------------------
-hmm tietoa/mielipidettä jäykemmien venojen asentamisesta,...lienee
viimeistään turbo modin tehojen jälkeen suositeltavaa?
"Venttiilien jousien asennus arvio 1050-1250€."
"Venttiilin jousi per venttiili, eli 6 sylinteriseen jossa 4 venttiiliä per sylinteri olisi tarve 24kpl.
N57 ja M57 on sama sylinterikansi,"
https://npsheads.omaverkkokauppa.fi/...1/Products/174
Seat pressure ~20kg compared to the stock ~15.5kg. (29% difference)
Open pressure at 8mm lift is ~42kg compared to the stock pressure of ~25kg. (70% difference)
Recommended maximum lift 11mm.
"Kierros herkkyyteen jousista ei ole apua.
Suuremmilla ahto ja pakopaineilla vakio jousien kanssa ongelmaksi muodostuu venttiili kontrollin loppuminen.
Tämän huomaa siitä, että ahtopaiketya nostaessa vetävät kierrokset siirtyvät koko ajan alemmas, eikä moottorissa ole vetoja reiluun 4000rpm."
-------------------------------------------------------------------------
L70 -> L75 tm. pumpun vaihto
"Pumpun vaihto päivässä yleensä valmiina n550€"
.
.
.
.
.
kun N57 330XD ssä 300tkm lukema.
-onko imusarjan ja / tai kanavien puhdistaminen kannesta
syytä tehdä?
"Molemmat aina parempi kun puhdistaa, mutta imusarja näistä yleensä karstoittuu rajummin jos egr jäähdytin on viallinen. Tämä putsaus n 250€ erikseen tehtävänä operaationa."
-------------------------------------------------------------------------
-EGR ohjelmallisesti kiinni, syytä fyysisesti tukkia jo nyt ohjelman
tehoilla tai viimeistään turbo modin jälkeen?
-------------------------------------------------------------------------
-hmm tietoa/mielipidettä jäykemmien venojen asentamisesta,...lienee
viimeistään turbo modin tehojen jälkeen suositeltavaa?
"Venttiilien jousien asennus arvio 1050-1250€."
"Venttiilin jousi per venttiili, eli 6 sylinteriseen jossa 4 venttiiliä per sylinteri olisi tarve 24kpl.
N57 ja M57 on sama sylinterikansi,"
https://npsheads.omaverkkokauppa.fi/...1/Products/174
Seat pressure ~20kg compared to the stock ~15.5kg. (29% difference)
Open pressure at 8mm lift is ~42kg compared to the stock pressure of ~25kg. (70% difference)
Recommended maximum lift 11mm.
"Kierros herkkyyteen jousista ei ole apua.
Suuremmilla ahto ja pakopaineilla vakio jousien kanssa ongelmaksi muodostuu venttiili kontrollin loppuminen.
Tämän huomaa siitä, että ahtopaiketya nostaessa vetävät kierrokset siirtyvät koko ajan alemmas, eikä moottorissa ole vetoja reiluun 4000rpm."
-------------------------------------------------------------------------
L70 -> L75 tm. pumpun vaihto
"Pumpun vaihto päivässä yleensä valmiina n550€"
.
.
.
.
.
Comment