Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///M-Power
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 19
    • Finland, Lappeenranta

    #16
    Originally posted by Snike View Post
    Voisko olla vikaa myös kaasuläpässä? Sulla on 3600rpm asti kaasuläppä alle 36% auki. :think

    Voi olla myös joku JB4 toimintahäiriö kun on niin erikoista käytöstä.

    Paras olis lähteä liikkeelle sillä, että irrotat JB4 ja katsot toimiiko sitten.
    JB4 irrotettu, mutta ei mitään muutosta samat oireet edelleen, eikä anna vikakoodeja vieläkään...:think
    • f01 740d xdrive M-Sport -10
    • e93 335i M-Sport -07
    • ex: e61 530d M-Sport -05
    • ex: e34 520i -92
    • ex: e34 520i -89
    • ex: e39 ///M5 -99

    Comment

    • ///M-Power
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 19
      • Finland, Lappeenranta

      #17
      Originally posted by insp View Post
      Flekti puhaltaa kovaa jos auton mielestä lämmöt ovat liian korkealla. Matalat ahtopaineet voivat johtua turboista, wastegateista, alipaineletkuista, imupuolen putkista tai ahtopainesäätimistä.

      Itse ottaisin automaattisen koodien nollauksen pois päältä ratista tai softasta ja katsoisin mitä vikakoodeja tulee, jos ei tule mitään, niin on aika vaika lähteä arvaamaan.

      Mutta mikä selittää tuon, että kaikki ilmenee samaan aikaan:think
      Ja siis flektihän rupeaa huutamaan välillä jopa käynnistäessä vaikka kone täysin kylmä
      • f01 740d xdrive M-Sport -10
      • e93 335i M-Sport -07
      • ex: e61 530d M-Sport -05
      • ex: e34 520i -92
      • ex: e34 520i -89
      • ex: e39 ///M5 -99

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        #18
        Millä vikakoodit on luettu inpa, ista?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #19
          Saisko ne koodit luettua nyt uudestaan? Varmasti löytyy jotakin.

          Ihan kuin auton ECUssa (DMEssä) olisi jotain häikkää. Eihän se tuon login mukaan edes pyydä oikein mitään. Kaasu on kyllä pohjassa koko ajan.

          Comment

          • Pohjoisen Poika
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 464
            • Lappi

            #20
            Minkälaista lämpöä moottori näyttää kun se ei toimi normaalisti?
            Joku lämpö yli tai alle arvojen voisi olla syyllinen. Tässä logissa öljyn lämpö ei muutu ollenkaan. Toki logi on myös lyhyt, eikä lämmön paljon kuulukaan heilua.

            Kuka osaa heti neuvoa kuinka kaikkien sylinterien ennakot laitetaan päälle? Se kannattaa laittaa. Nyt loggaa vain ykköstä.

            Miksi 2 bank trims näyttää nollaa? Pitääkö se laittaa myös erikseen päälle?
            AFR on molemmissa hyvät ja identtiset. Syöttömäärissä ei ole nyt vika.

            Turbot ei ole rikki ja kaasuläppäkin toimii hyvin. Anna vain JB4 on kiinni.

            Muuttuuko auton toiminta jos vika tilassa olevan auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen?

            Onko auto muuten vakio, pois lukien JB4? Olisi kiva nähdä logi map 0 ja jos auto toimii välillä niin silloin map 2.

            Comment

            • Deadbeat111
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 143
              • Kouvola/Savitaipale

              #21
              Eipä osaa sanoa tarkempaa mitään, mutta:

              Kuulostaa samanlaiselta vialta, mikä itsellä ilmenee talvella aina kun auto seissyt yön yli ja käyttää jälkiasennus Eberiä, jolloin kone ei osaa tulkita lämpöeroja, josta seurauksena flektin huuto ja mopo moottorin ulosanti. Voisko olla aloittajan tapauksessa joku lämpöanturi vika? 🤔
              ***E92 335i***

              Comment

              • ///M-Power
                Newbiemmer
                • Oct 2014
                • 19
                • Finland, Lappeenranta

                #22
                Originally posted by Tommix View Post
                Millä vikakoodit on luettu inpa, ista?
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Saisko ne koodit luettua nyt uudestaan? Varmasti löytyy jotakin.

                Ihan kuin auton ECUssa (DMEssä) olisi jotain häikkää. Eihän se tuon login mukaan edes pyydä oikein mitään. Kaasu on kyllä pohjassa koko ajan.
                Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                Minkälaista lämpöä moottori näyttää kun se ei toimi normaalisti?
                Joku lämpö yli tai alle arvojen voisi olla syyllinen. Tässä logissa öljyn lämpö ei muutu ollenkaan. Toki logi on myös lyhyt, eikä lämmön paljon kuulukaan heilua.

                Kuka osaa heti neuvoa kuinka kaikkien sylinterien ennakot laitetaan päälle? Se kannattaa laittaa. Nyt loggaa vain ykköstä.

                Miksi 2 bank trims näyttää nollaa? Pitääkö se laittaa myös erikseen päälle?
                AFR on molemmissa hyvät ja identtiset. Syöttömäärissä ei ole nyt vika.

                Turbot ei ole rikki ja kaasuläppäkin toimii hyvin. Anna vain JB4 on kiinni.

                Muuttuuko auton toiminta jos vika tilassa olevan auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen?

                Onko auto muuten vakio, pois lukien JB4? Olisi kiva nähdä logi map 0 ja jos auto toimii välillä niin silloin map 2.
                Originally posted by Deadbeat111 View Post
                Eipä osaa sanoa tarkempaa mitään, mutta:

                Kuulostaa samanlaiselta vialta, mikä itsellä ilmenee talvella aina kun auto seissyt yön yli ja käyttää jälkiasennus Eberiä, jolloin kone ei osaa tulkita lämpöeroja, josta seurauksena flektin huuto ja mopo moottorin ulosanti. Voisko olla aloittajan tapauksessa joku lämpöanturi vika? 🤔

                Noniin nyt vihdoin saatu järkättyä aikaa tehdä bemarille jotain ja vikakoodit kävin lukemassa Laakkosella ja sieltähän löytyikin vesipumpusta koodia, joten alampa tilailemaan uutta pumppua.
                • f01 740d xdrive M-Sport -10
                • e93 335i M-Sport -07
                • ex: e61 530d M-Sport -05
                • ex: e34 520i -92
                • ex: e34 520i -89
                • ex: e39 ///M5 -99

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎