Originally posted by Snike
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 ongelmaa
Collapse
X
-
Originally posted by insp View PostFlekti puhaltaa kovaa jos auton mielestä lämmöt ovat liian korkealla. Matalat ahtopaineet voivat johtua turboista, wastegateista, alipaineletkuista, imupuolen putkista tai ahtopainesäätimistä.
Itse ottaisin automaattisen koodien nollauksen pois päältä ratista tai softasta ja katsoisin mitä vikakoodeja tulee, jos ei tule mitään, niin on aika vaika lähteä arvaamaan.
Mutta mikä selittää tuon, että kaikki ilmenee samaan aikaan:think
Ja siis flektihän rupeaa huutamaan välillä jopa käynnistäessä vaikka kone täysin kylmä• f01 740d xdrive M-Sport -10
• e93 335i M-Sport -07
• ex: e61 530d M-Sport -05
• ex: e34 520i -92
• ex: e34 520i -89
• ex: e39 ///M5 -99
Comment
-
-
Millä vikakoodit on luettu inpa, ista?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Minkälaista lämpöä moottori näyttää kun se ei toimi normaalisti?
Joku lämpö yli tai alle arvojen voisi olla syyllinen. Tässä logissa öljyn lämpö ei muutu ollenkaan. Toki logi on myös lyhyt, eikä lämmön paljon kuulukaan heilua.
Kuka osaa heti neuvoa kuinka kaikkien sylinterien ennakot laitetaan päälle? Se kannattaa laittaa. Nyt loggaa vain ykköstä.
Miksi 2 bank trims näyttää nollaa? Pitääkö se laittaa myös erikseen päälle?
AFR on molemmissa hyvät ja identtiset. Syöttömäärissä ei ole nyt vika.
Turbot ei ole rikki ja kaasuläppäkin toimii hyvin. Anna vain JB4 on kiinni.
Muuttuuko auton toiminta jos vika tilassa olevan auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen?
Onko auto muuten vakio, pois lukien JB4? Olisi kiva nähdä logi map 0 ja jos auto toimii välillä niin silloin map 2.
Comment
-
-
Eipä osaa sanoa tarkempaa mitään, mutta:
Kuulostaa samanlaiselta vialta, mikä itsellä ilmenee talvella aina kun auto seissyt yön yli ja käyttää jälkiasennus Eberiä, jolloin kone ei osaa tulkita lämpöeroja, josta seurauksena flektin huuto ja mopo moottorin ulosanti. Voisko olla aloittajan tapauksessa joku lämpöanturi vika? 🤔
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMillä vikakoodit on luettu inpa, ista?Originally posted by brainsurgery View PostSaisko ne koodit luettua nyt uudestaan? Varmasti löytyy jotakin.
Ihan kuin auton ECUssa (DMEssä) olisi jotain häikkää. Eihän se tuon login mukaan edes pyydä oikein mitään. Kaasu on kyllä pohjassa koko ajan.Originally posted by Pohjoisen Poika View PostMinkälaista lämpöä moottori näyttää kun se ei toimi normaalisti?
Joku lämpö yli tai alle arvojen voisi olla syyllinen. Tässä logissa öljyn lämpö ei muutu ollenkaan. Toki logi on myös lyhyt, eikä lämmön paljon kuulukaan heilua.
Kuka osaa heti neuvoa kuinka kaikkien sylinterien ennakot laitetaan päälle? Se kannattaa laittaa. Nyt loggaa vain ykköstä.
Miksi 2 bank trims näyttää nollaa? Pitääkö se laittaa myös erikseen päälle?
AFR on molemmissa hyvät ja identtiset. Syöttömäärissä ei ole nyt vika.
Turbot ei ole rikki ja kaasuläppäkin toimii hyvin. Anna vain JB4 on kiinni.
Muuttuuko auton toiminta jos vika tilassa olevan auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen?
Onko auto muuten vakio, pois lukien JB4? Olisi kiva nähdä logi map 0 ja jos auto toimii välillä niin silloin map 2.Originally posted by Deadbeat111 View PostEipä osaa sanoa tarkempaa mitään, mutta:
Kuulostaa samanlaiselta vialta, mikä itsellä ilmenee talvella aina kun auto seissyt yön yli ja käyttää jälkiasennus Eberiä, jolloin kone ei osaa tulkita lämpöeroja, josta seurauksena flektin huuto ja mopo moottorin ulosanti. Voisko olla aloittajan tapauksessa joku lämpöanturi vika? 🤔
Noniin nyt vihdoin saatu järkättyä aikaa tehdä bemarille jotain ja vikakoodit kävin lukemassa Laakkosella ja sieltähän löytyikin vesipumpusta koodia, joten alampa tilailemaan uutta pumppua.• f01 740d xdrive M-Sport -10
• e93 335i M-Sport -07
• ex: e61 530d M-Sport -05
• ex: e34 520i -92
• ex: e34 520i -89
• ex: e39 ///M5 -99
Comment
-
Comment