Announcement

Collapse
No announcement yet.

n54 335i ei vedä keskikierroksilla. Vika löytyi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jnj
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 70
    • Jkl

    n54 335i ei vedä keskikierroksilla. Vika löytyi.

    335i alkanut temppuilemaan keskikierroksilla. Lähtee vetämääm oikein hyvin ihan tyhjäkäynniltä, mutta n.2500rpm paikkeilla veto puutuu ja tulee selvänä potkuna takaisin n. 4000 rpm kohdalla. 4000+ vetää ihan ok.
    Autossa MHD stage1 ja cooleri vaihdetty, muuten vakio. Ahtimet ei rallata, eikä kädellä ainakaan takimmaisen ahtimen hukkaportissa suurempaa väljää tunnu. Alipaineletkutkin vaikuttaa tiiviille.
    Joskus pitkässä vedossa kaasupohjassa heittää 30fe koodia muistaakseni (suuri ahtopainen), mutta tästä välikierrosten vaivasta ei koodia ainakaan Launchin Icarscannilla anna.

    Tähän auttoi ECU:n adaptaatioarvojen nollaus. Taas vetää.
    Last edited by jnj; 16-09-2018, 12:31. Reason: Vika korjattu
  • P33P33
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 181
    • Kellokoski

    #2
    Originally posted by jnj View Post
    335i alkanut temppuilemaan keskikierroksilla. Lähtee vetämääm oikein hyvin ihan tyhjäkäynniltä, mutta n.2500rpm paikkeilla veto puutuu ja tulee selvänä potkuna takaisin n. 4000 rpm kohdalla. 4000+ vetää ihan ok.
    Autossa MHD stage1 ja cooleri vaihdetty, muuten vakio. Ahtimet ei rallata, eikä kädellä ainakaan takimmaisen ahtimen hukkaportissa suurempaa väljää tunnu. Alipaineletkutkin vaikuttaa tiiviille.
    Joskus pitkässä vedossa kaasupohjassa heittää 30fe koodia muistaakseni (suuri ahtopainen), mutta tästä välikierrosten vaivasta ei koodia ainakaan Launchin Icarscannilla anna.
    Logi voisi auttaa vian selvittelyssä. Yhdistettynä tuohon 30fe koodiin, niin eka veikkaus vois olla, että keskialueella tulee reipas kaasuläpän sulkeutuminen, kun ahdot tahtoo ampua yläkanttiin. Mutta ota logia niin arvaillaan lisää
    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

    Comment

    • jnj
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 70
      • Jkl

      #3
      Vähän ongelma tuo login otto. En ole koskaan semmoista ottanut, enlä tiedä saanko edes näillä työkaluilla, mitä minulla on. Icarscan näyttää jotain live dataa, mutta en ole vielä keksinyt, miten sen tallentaisin. ISTA:aa olen F: läisen kanssa käyttänyt, eikä minulla ole siihen käypästä K+dcan piuhaa, tai minun koneen asetukset ei ole kaapelille kohdallaan. Saakos istalla login? Onnistuukos logi INPAlla? Vanha toimiva INPA löytyy.
      Hukkaporttien alipainesolenoidit meinasin uusia. Ne ei juurikaan pidä painetta, letkut sen sijaan tuntus olevan tiiviit.
      30FE vikakoodi tulee harvakseltaan (ehkä 3 kertaa tullut) ainoastaan pitkässä kaasupohjaan vedossa.
      Last edited by jnj; 08-09-2018, 09:46.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5428
        • S:t Karins

        #4
        Jos sulla on MHD softa niin ostat sen MHD monitoroinnin ja sillä logi.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • jnj
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 70
          • Jkl

          #5
          MHD softa oli autossa jo ostaessa. Täytynee hommata joku android laite ja MHD loggeri. Iphone käyttäjä kun olen..

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by jnj View Post
            MHD softa oli autossa jo ostaessa. Täytynee hommata joku android laite ja MHD loggeri. Iphone käyttäjä kun olen..
            Kannattaa yrittää saada siirrettyä edellisen omistajan käyttämä s-posti sun omaan postiin, jolloin sun ei ehkä tartte maksaa koko MHD:stä mitään. En tiiä miten toi menee. Kantsii laitella vaikka s postia MHDn suuntaan. Ne sen siirron kuitenkin varmaan tekee. Eli edellisen omistajan playkaupan tili naimisissa sun auton vin numeron kanssa.
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • jnj
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 70
              • Jkl

              #7
              Kiitos vinkistä. Täytyypä selvittää.

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by P33P33 View Post
                Logi voisi auttaa vian selvittelyssä. Yhdistettynä tuohon 30fe koodiin, niin eka veikkaus vois olla, että keskialueella tulee reipas kaasuläpän sulkeutuminen, kun ahdot tahtoo ampua yläkanttiin. Mutta ota logia niin arvaillaan lisää
                Mitä arvoja tulisi lokittaa tässä tapauksessa?

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Mitä arvoja tulisi lokittaa tässä tapauksessa?
                  MHD ja JB4 logittaa kaiken automaattisesti .csv fileen.

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    #10
                    Kuvissa olevat kanavat on ollu itelle aikalailla riittävät säätöihin ja ongelmatilanteisiin liittyen. Joskus toki muitakin kanavia pitää loggailla, mutta nuo on aika hyvät.
                    Attached Files
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • jnj
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 70
                      • Jkl

                      #11
                      Nyt on Mhd loggeri ja alkoi dataa löytymään.
                      Laihalle tuntuu seos menevän, kunnes 4000 rpm jälkeen korjaantuu ja alkaa taas vetämään.
                      Ahdot on aluksi 0,8 bar ja tippuu vähän alle 0,7:n kierrosten kasvaessa. Toteuma seuraa hyvin pyyntiä.
                      Railipaine lähtee 200 bar:sta ja tippuu tasaisesti 130+ bar:n.
                      Tässä pari logia.
                      Attached Files

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        #12
                        Sä voisit vielä luoda datazapiin tilin itselles ja laittaa tuon login sinne ja sit vaan linkki logiin tänne ni onnistuu tuo tarkastelu helpommin, kun päästään tutkimaan kunnolla sitä logia
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5428
                          • S:t Karins

                          #13
                          Ja ota logi vetämällä alkaen 3 vaihde => 4 niin pitkälle kuin uskaltaa.
                          Ja muuta paineyksiköksi psi
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • jnj
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 70
                            • Jkl

                            #14
                            Vika korjattu, tai resetoitu..
                            ECU:n adaptaatio arvojen resetointi korjasi ongelman. Taas vetää tyhjäkäynniltä punaiselle niin kuin putääkin.
                            👍

                            Comment

                            • Wibu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 62
                              • Pälkäne

                              #15
                              Originally posted by jnj View Post
                              Vika korjattu, tai resetoitu..
                              ECU:n adaptaatio arvojen resetointi korjasi ongelman. Taas vetää tyhjäkäynniltä punaiselle niin kuin putääkin.
                              👍
                              Mites ne käytännössä saa resetoitua? Mulla tuntuu olevan meinaan samaa ongelmaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎