Moi,
Ajattelin tänne jakaa jos jollekin olisi hyötyä. Eli ongelmana surullisenkuuluisa "restraint system failure" ja DIS:n mukaan vika apukuskin penkintunnistimessa. Aikani tuota jaksoin nollailla pois mutta lopulta tilasin uuden anturin..
Aikaa tunnistimen vaihtoon meni noin 4h. Vaihto ei ole kauhean vaikea työ mutta vaatii hermoja ja sorminäppäryyttä.
Kyseessä e91 sporttipenkit manuaalisäädöillä.
Operaatio meni näin:
1. Penkin irroitus
Vyön irroitus penkistä. Varovasti takaa ylös/oikealle kääntämällä lähtee muovi vyön pultin edestä. Etuosassa on kieli eteenpäin joten kun takaa saa raotettua riittäväsi niin muovi lähtee kokonaan irti taaksepäin vetämällä.

Turvavyö on penkissä kiinni T50 torxilla.

Penkki on edestä (2kpl) ja takaa (2kpl) T50 torxeilla kiinni lattiassa. Penkkiä joutuu liikuttaa ääriasentoihin että pääsee käsiksi pultteihin. Itse irroitin ensin edestä ja sitten takaa. Järjestyksellä tuskin on mitään merkitystä.

Tässä vaiheessa irroitin akun navan varmuuden vuoksi.
Viimeiseksi irroitetaan keltainen liitin penkin alta niin penkki voidaan nostaa pois autosta. Liittimessä on musta turvaklipsi joka ensin vedetään ulospäin ja liitin lähtee melko kevyesti irti.

Penkin nostamisessa kannattaa olla varovainen ettei penkin kiskot naarmuta sisustaa.
Ajattelin tänne jakaa jos jollekin olisi hyötyä. Eli ongelmana surullisenkuuluisa "restraint system failure" ja DIS:n mukaan vika apukuskin penkintunnistimessa. Aikani tuota jaksoin nollailla pois mutta lopulta tilasin uuden anturin..

Aikaa tunnistimen vaihtoon meni noin 4h. Vaihto ei ole kauhean vaikea työ mutta vaatii hermoja ja sorminäppäryyttä.
Kyseessä e91 sporttipenkit manuaalisäädöillä.
Operaatio meni näin:
1. Penkin irroitus
Vyön irroitus penkistä. Varovasti takaa ylös/oikealle kääntämällä lähtee muovi vyön pultin edestä. Etuosassa on kieli eteenpäin joten kun takaa saa raotettua riittäväsi niin muovi lähtee kokonaan irti taaksepäin vetämällä.
Turvavyö on penkissä kiinni T50 torxilla.
Penkki on edestä (2kpl) ja takaa (2kpl) T50 torxeilla kiinni lattiassa. Penkkiä joutuu liikuttaa ääriasentoihin että pääsee käsiksi pultteihin. Itse irroitin ensin edestä ja sitten takaa. Järjestyksellä tuskin on mitään merkitystä.
Tässä vaiheessa irroitin akun navan varmuuden vuoksi.
Viimeiseksi irroitetaan keltainen liitin penkin alta niin penkki voidaan nostaa pois autosta. Liittimessä on musta turvaklipsi joka ensin vedetään ulospäin ja liitin lähtee melko kevyesti irti.
Penkin nostamisessa kannattaa olla varovainen ettei penkin kiskot naarmuta sisustaa.
Comment