Announcement

Collapse
No announcement yet.

335D alkuperäinen ecun bin tiedosto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #61
    Kannattaa tarkasti pohtia monelta kantilta asioita ennenkuin tekee. Painesuhde tarkoittaa paine-eroa ennen kompressoria vs jälkeen, eli raa’asti pelkistettynä 1.69 painesuhde on 0.69bar ahtopainetta, ja tiedät varmaan sitä softaa näpränneenä että siellä kyllä on noin barin enemmän.
    Kompuran virtauskarttojen lb/min menee aikalailla kympin kertoimella suhteessa siihen paljonko tehoa tulee, eli 150hv 320d on siellä 15-17lb/min paikkeilla.

    Jos valmiit laskurit eivät riitä ja omia pitää tehdä, niin yleensä ihan vaan selkeydenkin takia ainakin itse muunnan kaikki mahdolliset yksiköt ”samoiksi” jotta on helpompi löytää niitä virheitä.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • teemu5566
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2017
      • 308
      • Seinäjoki

      #62
      Laskurin luvut on pdf:stä pl. bsfc mikä tarkoittaa polttoaineen kulutuksen ja tehon suhdetta mikä on eri bensalla ku dieselillä. Sen verran vaan aattelin tutkia että tietää paljonko sitä ahtopainetta voi nostaa milläkin kierroksilla ilman että menee kartan yli. Sen saa kyllä varmaan yksinkertaisemminki laskettua..

      Comment

      • teemu5566
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2017
        • 308
        • Seinäjoki

        #63
        ilmamassa kg/h -> lb/min, kierrokset, toteutunut ahtopaine.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #64
          En nyt taaskaan oikein näe mihin näillä kommenteilla pyrit, mutta tuikku tuossa jo piirsikin tilanteen vakiona sekä ohjelmoituna. Jos haluat plottailla kompurakarttaan ihan laskemalla nuo jutut niin tee se huolella että menee oikein.

          Interweb kertoo että uudempi N47-moottori pääsee 0.329lb/hp-hr BSFC. Arvioidaan hatusta että vanhempi M47-moottori on jossain 0.4 tienoilla.



          Wa = Airflow actual eli tarvittava ilmamassa 200hp:lle 16:1 AFR:llä (lambda n. 1.1) on silloin:
          • 200*16*(0,4/60) = ~21,33lb/min


          No, milläs paineilla se saadaan? Käytetään lämpötilana sitä Garrettin kaavan oletettua 130F = 54c. VE on 82,9%. Maksimiteho voidaan olettaa tulevan jossain 4000rpm nurkilla.


          • 21,33*639,6*(460+130) / 0,829*2000*122
          • 8049174,12 / 202276
          • ~39,8psi = ~2,71bar



          Ja kas kummaa, meillä on tappiin ajettu ahdin.





          Fakta on se että on jonkin verran liian monta epävarmaa muuttujaa tehdä näillä laskelmilla mitään tarkkoja analyysejä, mutta sinnepäin ne osuu niin kauan kuin arvot menee oikein kaavoihin.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • teemu5566
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2017
            • 308
            • Seinäjoki

            #65
            Vakiona ahtimelta pyydetään täydellä syötöllä 2400baria absoluuttista painetta 2250-3000rpm. Sen varmaan tohtii nostaa 2600bariin mutta paljonko alle 2250rpm tai yli 3000rpm tohtii nostaa? Tuleeko vastaus loggaamalla vai laskemalle?

            Comment

            • teemu5566
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2017
              • 308
              • Seinäjoki

              #66
              Vissii turbo laakerit selvät kun kuuluu pieni vinkumine veto päällä.

              Comment

              • teemu5566
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2017
                • 308
                • Seinäjoki

                #67
                Ei ollu imupuolella ainakaa tuntuvaa välystä.

                Comment

                • teemu5566
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2017
                  • 308
                  • Seinäjoki

                  #68
                  ruiskutusmäärä toteutunut
                  ruiskutusmäärä pyynti
                  kaasun asento
                  ahtopaine pyynti
                  ahtopaine toteutunut
                  ilmamassa
                  kierrosluku
                  momentti pyynti
                  railpaine pyynti
                  railpaine toteutunut

                  pitäis varmaan vielä logata ilmamäärää kg/h jonka sais muutettua helposti lb/min josta näkis että ilmamäärä pysyy "kartalla" kulloisellakin ahtopaineella.

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

                    #69
                    Nämä ainakin lisäisin:

                    Ruiskutusaika
                    momentti toteuma
                    Vaihde
                    Nopeus

                    Vaihde auttaa myöhemmin vanhoihin logeihin vertailua, nopeudesta voi tarkastella suorituskykyä.
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • teemu5566
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2017
                      • 308
                      • Seinäjoki

                      #70
                      Ei saa ku kymmenen arvoa muuten ei tunnu toimivan. Jotain pitäis ottaa pois.

                      Comment

                      • teemu5566
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2017
                        • 308
                        • Seinäjoki

                        #71
                        railpaineet otin pois jotta sain kg/h tilalle. Tämä siis vakio-ohjelmalla 2. vaihteella.

                        Last edited by teemu5566; 20-08-2020, 21:05.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #72
                          Originally posted by teemu5566 View Post
                          Ei saa ku kymmenen arvoa muuten ei tunnu toimivan. Jotain pitäis ottaa pois.
                          Mitä frekvenssiä olet käyttänyt?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            #73
                            Kuten Clavurion tuossa jo kysyy, kokeile tiputtaa refresh-taajuutta jos se nyt on 10hz/realtime. Vaikka viiteen.

                            Kumpaa autoa nyt yrität logata?
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • teemu5566
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2017
                              • 308
                              • Seinäjoki

                              #74
                              Joo pitää koittaa. e46:sta. mikseikään teston log viewer aukaise kaikkia loggauksia?

                              Comment

                              • teemu5566
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2017
                                • 308
                                • Seinäjoki

                                #75
                                Koitin 335d:tä kin logata. siinä väännön suurin arvo oli 650nm vaikka koneessa on 795nm. Onko se sama täs e46 ohjelmas ettei nm2iq karttaa tarvitse jatkaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎