Announcement

Collapse
No announcement yet.

xDelete

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #16
    Kardaania irroittamatta.
    Originally posted by fraatti View Post
    Tekemättä mitään vai irroittamalla kardaanin?

    Antti ainakin taitaa rapsia aina kardaanin irti jos pyörittelee nelikkoja rullilla. Kai siihen joku syy on?

    Kytkemällä luistoneston kokonaan pois päältä näyttäisi että xdrive jää vielä toimintaan.


    180km/h on maaginen raja ainakin e53/e83:ssa...


    Jonkinnäköinen failsafe lienee tuossa myös jolloin se kytkee kytkimen auki... :think
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      #17
      Originally posted by majgul View Post
      Saa varmasti

      Itse en aio kumia poltella tai vastaavaa. Sillä saa kyllä rikki mitä vaan. Ajattelin että talvella olisi kiva ajaa takapotkuna ku siihen tottunut

      Kesällä pitää kyllä neliveto olla, muutenhan sitä saattaa huonolla tuurilla jäädä jonkun jalkoihin
      No omasta mielestä taas kesäksi takapotku ja talvella ehdottomasti nelari.
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • TMB
        BTCF Member
        • Apr 2014
        • 124
        • Oulu

        #18
        Originally posted by tommylee View Post
        No omasta mielestä taas kesäksi takapotku ja talvella ehdottomasti nelari.
        Samaa mieltä. Näillä keleillä toi takaveto on about kylän hitain kapistus. Vaan onhan silläkin aina perille kerinny

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #19
          Originally posted by TMB View Post
          Samaa mieltä. Näillä keleillä toi takaveto on about kylän hitain kapistus. Vaan onhan silläkin aina perille kerinny
          No ajattelin että olisi kiva kokeilla pitkästä aikaa talvella takapotkuisena. Mitä iloa kesällä siitä takavedosta on? Ei saa kaikkea tehoja irti ilman että pyörät vetää sutia.

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #20
            Originally posted by majgul View Post
            No ajattelin että olisi kiva kokeilla pitkästä aikaa talvella takapotkuisena. Mitä iloa kesällä siitä takavedosta on? Ei saa kaikkea tehoja irti ilman että pyörät vetää sutia.
            Meillä on pitkästä aikaa 2 kpl penareita n. 250hv vertailtavana, toinen nelikkona ja toinen takapotkuna.

            Takapotkulla on kyllä äärimmäisen hauskaa räpätä, ja osana pojan ajo-opetusta on ollut myös pitkän liu'un opettelua ajonpilausjärjestelmät poiskytkettynä. Se on hauskaa.

            Normiliikenteessä se taasen ei ole hauskaa. Liikkeellelähdöt on kyllä liukkaalla melkosta tuskaa, kun on tottunut nelikkoon. Eli jos sen saisi halutessaan pois ja päälle, niin mun mielestä ihan paras modi
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • henka
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 251
              • inkoo

              #21
              Miten auton kiihdytys eroaisi jos vertaisi x-drive päällä ja poissa?
              F30 LCI 330d M-sport -16

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by touring39 View Post
                Eli jos sen saisi halutessaan pois ja päälle, niin mun mielestä ihan paras modi
                Uudemmista M-malleistahan se löytyy 😁
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6217
                  • Helsinki

                  #23
                  Tuollakin on jotain juttua
                  xDelete, nelivedosta takavedoksi
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • yarski
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 312
                    • Rauma

                    #24
                    Originally posted by majgul View Post
                    ...
                    The fallback position is open. Not using the clutch, means leaving
                    it in this position, where it is perfectly fine. The best example for this is, that this is the normal operation
                    state above ~ 180 km/h
                    ...
                    Siis yli 180 km/h xdrive muuttuu aina takavetoiseksi
                    kai se sitten niin on ?
                    Toinen homma on tän xdeleten käytettävyys - jos saisi toimimaan rattinapeista kuten jb4 niin kokeilisin heti. Nyt ei oikein kiinnosta jos ainoastaan flashaamalla on / off
                    G26 i4 M50 supercharged
                    ex: F36 440i xdrive msport
                    ex: E91 335 lci xdrive msport

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      #25
                      Mites voiko tuohon xdriven perään asentaa lukon vai tuleeko sitten ongelmia kun haluaakin kaikkipyöräistä ajoa?

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        #26
                        Tuli nyt hetken mielijohteesta asennettua xdelete omaan E91 330xda -06:seen. Ei ehkä parhaat kelit siihen, kun lunta tulee taivaan täydeltä. Olisko joku pari minuuttia mennyt asennukseen ja takatuupparihan siitä tuli. Ei ole vielä kokemusta kuin ehkä 20km. Pitää siis vielä makustella jonkun verran ennen mitään suurempaa analyysiä. Melkoinen ero liikkeellelähdöissä toki on havaittavissa. Kuivemmat kelit sitten kertoo lisää.

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          #27
                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Tuli nyt hetken mielijohteesta asennettua xdelete omaan E91 330xda -06:seen. Ei ehkä parhaat kelit siihen, kun lunta tulee taivaan täydeltä. Olisko joku pari minuuttia mennyt asennukseen ja takatuupparihan siitä tuli. Ei ole vielä kokemusta kuin ehkä 20km. Pitää siis vielä makustella jonkun verran ennen mitään suurempaa analyysiä. Melkoinen ero liikkeellelähdöissä toki on havaittavissa. Kuivemmat kelit sitten kertoo lisää.

                          Mitenhän tuo vaikuttaa kulutukseen, normi ajolla? :think
                          Joo, mielenkiintosta saada tietää kokemuksia, josko tuo jotain ongelmia aiheuttaa tulevaisuudessa? En kylläkään hoksaa, että miksi aiheuttaisi, jos maalaisjärkeä käyttää kuten yleensäkin :think
                          Seuraan suurella mielenkiinnolla!
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5438
                            • S:t Karins

                            #28
                            Originally posted by tommylee View Post

                            Mitenhän tuo vaikuttaa kulutukseen, normi ajolla? :think
                            Joo, mielenkiintosta saada tietää kokemuksia, josko tuo jotain ongelmia aiheuttaa tulevaisuudessa? En kylläkään hoksaa, että miksi aiheuttaisi, jos maalaisjärkeä käyttää kuten yleensäkin :think
                            Seuraan suurella mielenkiinnolla!
                            Ei kai tuo kulutukseen vaikuta, ainakaan alentavasti. Samat mekaaniset rekkulat siellä pyörii, eli aiheuttaa vastusta, oli sitten 4 wd päällä tai pois. Vetarit edestä poistamalla voi teoriassa jotain etua saada.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • tommylee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 292
                              • Haukipudas / Kello

                              #29
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Ei kai tuo kulutukseen vaikuta, ainakaan alentavasti. Samat mekaaniset rekkulat siellä pyörii, eli aiheuttaa vastusta, oli sitten 4 wd päällä tai pois. Vetarit edestä poistamalla voi teoriassa jotain etua saada.
                              Nojoo, tuota uumoilinkin..
                              Ex: BMW 330 Xd E90
                              Ex:BMW 335Xi E90
                              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                #30
                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Tuli nyt hetken mielijohteesta asennettua xdelete omaan E91 330xda -06:seen. Ei ehkä parhaat kelit siihen, kun lunta tulee taivaan täydeltä. Olisko joku pari minuuttia mennyt asennukseen ja takatuupparihan siitä tuli. Ei ole vielä kokemusta kuin ehkä 20km. Pitää siis vielä makustella jonkun verran ennen mitään suurempaa analyysiä. Melkoinen ero liikkeellelähdöissä toki on havaittavissa. Kuivemmat kelit sitten kertoo lisää.
                                Mielenkiinnosta kysyn, onko takatuupparin kanssa ilmennyt mitään ongelmia tms?:think
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎