Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320i Moottori täristää/käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Tommi84 View Post
    Paineet mitattu. tasasesti oli paineita sylinterit 1)13.2 kg 2)13.3 kh 3)13.3 kg 4)13.5 kg. En sit tiedä mitä tässä autossa pitäs paineiden olla kiloissa.
    Kun kaikissa on suunnilleet samat paineet, niin ei sieltä venttiilejä ole solmussa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Tommi84
      Newbiemmer
      • Mar 2019
      • 20
      • pieksämäki

      #17
      Juu,kameralla katsottu venttiileitä,ei mitään huomiota herättävää löytynyt,Huohotus tarkistettu eikä ole tukossa.Imuvuotoja ei silmämääräisesti löytynyt.Moottori kyllä käy hiljaisesti ja ei kuulu minkäänlaista kolinaa/kilinää.käy vain tollein humputtamalla kun pakoputkesta katsoo ja konehuoneesta katsottuna moottori tärisee/heiluu ja ajossa tärisee.Tänään käytän nuo suuttimet tarkistettavana ja haen pari uutta puolaa.

      Comment

      • Tommi84
        Newbiemmer
        • Mar 2019
        • 20
        • pieksämäki

        #18
        Tänään käytin ruiskusuuttimet testissä.testipenkissä ilmeni 3 sylinterin ruiskusuutin oli huomattavasti vajaa tehoinen,siitä tuli hetken aikaa läpi vain noin 1/3 siitä mitä pitäisi tulla ja ei tehnyt oikeanlaista suihkua,suutin lähti pelittämään hetken päästä,kun kone syötti hetken aikaa täyttä painetta,nyt toimii suuttimet ainakin,kohta näkee onko syy sylinterin kuumenemiseen/käyntihäiriöön siinä.

        Comment

        • Tommi84
          Newbiemmer
          • Mar 2019
          • 20
          • pieksämäki

          #19
          Nyt on autoa kokeiltu,alkuunsa ei ollut mitään eroa entiseen.annoin vähän kierroksia paikallaan,ei muutosta.Auto seisoi vähän aikaa tyhjäkäynnillä,jonka jälkeen läksin ajamaan koe lenkkiä auto tuntui hyytyvän ja kohta hemmetinmoinen lojaus pakoputkessa ja tämän jälkeen auto veti taas normaalisti,mutta tärinä hävisi melkein kokonaan ja tyhjäkäyntikin parani huomattavasti.kävin ajamassa 20km lenkin,hyvin tasaseen kulki,sit myöhemmin kaupassa käydessä tuntui,että tärisee taas,mutta huomattavasti vähemmän,kuin aikasemmin.puolia en vaihtanut.

          Comment

          • Tommi84
            Newbiemmer
            • Mar 2019
            • 20
            • pieksämäki

            #20
            Sama tärinä jatkuu perk..tässähän on ajan vietettä kerrakseen.

            Comment

            • Tommi84
              Newbiemmer
              • Mar 2019
              • 20
              • pieksämäki

              #21
              Mistähän voi johtua,et sen putkessapalamisen/pamauksen jälkeen auto toimi n.20km ilman tärinöitä.

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17845
                • PKS

                #22
                Niin, mitäs se sun rikkinäinen etulambda? Sehän säätää sitä seosta kuitenkin ja on tärkeässä asemassa kokonaisuudessa.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Tommi84
                  Newbiemmer
                  • Mar 2019
                  • 20
                  • pieksämäki

                  #23
                  Juu,en ole lambdoja vaihtanu,ku meinasin käydä ostaa,ni se myyjä siinä varaosatiskillä väitti et ei vaikuta lambdat kuulema tuohon.Kyllähän rupeen olemaan sitä mieltä,et vaihan kaikki lambdat ,ni ei oo sit epäselvää.kyllähän noi lambdat sitä seosta säätelee.ei ole tullu enään valvetronicilta koodeja,ku putsailin liittimiä ja sitä tunnistinta venttiilikopan sisässä.kyllä se nyt vaan antaa noita lambda vikoja enään.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17845
                    • PKS

                    #24
                    Toi takalambdan koodi 2C6D, "lambda probe behind catalytic converter, aging" on varmaankin seuraus vaan etummaisen ja takimmaisen suuresta erosta eikä tarkoita että siinä välttämättä on mitään vikaa - johtuen tuosta todnäk viallisesta etulambdasta.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Tommi84
                      Newbiemmer
                      • Mar 2019
                      • 20
                      • pieksämäki

                      #25
                      Ohivuoto mittaus pitää myös huomenna tehdä
                      Last edited by Tommi84; 15-03-2019, 19:16.

                      Comment

                      • Tommi84
                        Newbiemmer
                        • Mar 2019
                        • 20
                        • pieksämäki

                        #26
                        Ilmeisesti jotain kautta pääsee öljy läpi,kun savuttelee sinistä.venttiili kumit tai sit männissä öljyrenkaat jumittaa.
                        Last edited by Tommi84; 15-03-2019, 19:20.

                        Comment

                        • Tommi84
                          Newbiemmer
                          • Mar 2019
                          • 20
                          • pieksämäki

                          #27
                          Juu,huomenna käyn ostamassa/tilaamassa. tuossahan on kaksi etu lamdaa.pitää vissiin liittimiä irroittamalla testata kumpi lambda on kyseessä,silleen et irrottaa toisen ja katsoo vikakoodin,et tulee sama kun mitä herjaa,eikös nuo eri koodit anna.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Valvetronic akselin kuvat on väärästä kohdasta, kuluma tulee epäkeskovivun tukipintaan. Käännä akseli toiseen ääripäähän ja tarkasta onko tukipinnoissa miten isoa pykälää. Sen voi kohtuu varmasti sulkea myös pois nappaamalla valvetronicin pois käytöstä (esim anturin johto irti), jos käynti ei korjaannu niin akseli on yleensä ok.

                            Mittaa vielä ohivuodot jos valvetronicin akseli on ok, näistä kuluu pakopuolen ohjurit (ja öljynkulutus alkaa kun ohjurinkumit ovat loppu), joiden ääripäänä voi käydä siten, että pakoventtiili ei enää keskitä vaan jää kantamaan toiselta reunaltaan karstan päälle. Puristukset voi olla tasaiset, mutta venttiili ei tiivisty kunnolla auton käydessä. Öljyinen karstamössö juntattuna sopivasti seetipintaan on kuitenkin ihmeen tiivis eikä tahdo palaa pois, eikä pala venttiilikään. Kokemusta on.

                            Katsoitko inpasta rough running välilehdeltä, yksilöityykö vika yhteen sylinteriin vai käykö kone yleisesti huonosti? Tuleeko cylinder cutout vikakoodeja?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Tommi84
                              Newbiemmer
                              • Mar 2019
                              • 20
                              • pieksämäki

                              #29
                              Noniin,nyt on lambda vaihdettu ja eipä tuo hirmusti auttanu,onneksi sain uuden käyttämättömän lambdan puoleen hintaan.No ny ei ole vikakoodia lambdalta tullut,mutta antaa vika koodit 2a59 ja 2a5b. Nuo viittaisi ilmeisesti tuohon valvetronicin epäkeskoakselin sensori vikaan.Onko tuo 2a59 siitä liittimestä ja tuo 2a5b sitten tuosta itse sensorista.Ja sitten kone näyttää,et on tuo valvetronic no limp home tilassa.Sylintereiden data näyttää epätasaista käyntiä joka sylinterillä.
                              Syl1. 0,50. Epätasainen käynti
                              Syl2. -1,10. Epätasainen käynti
                              Syl3. -1,4. Epätasainen käynti
                              Syl4. 1,7 Epätasainen käynti

                              Taitaa tuo sensori halvimmillaan maksaa sen reilu 300€

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #30
                                Höh. Vika ei ole sensorissa, vaan epäkeskoakselissa&/vivuissa. Joko niiden vaihto, tai valvetronic isolle nostolle ja ohjelmointi.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎