Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d suutin ongelma(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juntti
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 15
    • Pori

    335d suutin ongelma(?)

    335d 2007 kiukuttelee

    Koneesta kuuluu "nakutus" 600-2000 välisillä kierroksilla, sen jälkeen se loppuu tai katoaa. Ääni paikantuu 3 tai 4. pytyn suuttimeen

    Öljyt vaihdettu, stp injection cleaner laitettu testimielessä. Noin 1tkm sitten lyöty rvs sisään, eilen alkoi nakutus ja tänään vaihdettu öljyt. Suodattimet molemmilla kerroilla käyty läpi muttei metallia löytynyt.

    Korjausarvot mietityttää että että onko sittenkään sieltä:

    Tyhjäkäynnillä:
    1. -0,3mg/isku
    2. -1,8
    3. -1,2
    4. 5,1
    5. -0,7
    6. -0,5

    2K RPM:
    1. 0
    2. -0,5
    3. 0,8
    4. 0,1
    5. -0,1
    6. -0,2

    Ja jos laitan suuttimen/suuttimet huoltoon niin minne? Pistänkö suosiolla kaikki vai pelkän 4. pytyn suuttimen?

    Vikakoodit:
    4212 1. Hehku (katkonainen)
    5222 2. Hehku (katkonainen)
    4B10 Tasaisen käynnin ohjain, korjausmäärä liian alhainen (katkonainen)
    Last edited by juntti; 29-04-2019, 22:23. Reason: Vikakoodit lisätty
    E91 335d msport
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by juntti View Post
    335d 2007 kiukuttelee

    Koneesta kuuluu "nakutus" 600-2000 välisillä kierroksilla, sen jälkeen se loppuu tai katoaa. Ääni paikantuu 3 tai 4. pytyn suuttimeen

    Öljyt vaihdettu, stp injection cleaner laitettu testimielessä.

    Korjausarvot mietityttää että että onko sittenkään sieltä:

    Tyhjäkäynnillä:
    1. -0,3mg/isku
    2. -1,8
    3. -1,2
    4. 5,1
    5. -0,7
    6. -0,5

    2K RPM:
    1. 0
    2. -0,5
    3. 0,8
    4. 0,1
    5. -0,1
    6. -0,2

    Ja jos laitan suuttimen/suuttimet huoltoon niin minne? Pistänkö suosiolla kaikki vai pelkän 5. pytyn suuttimen?

    Vikakoodit:
    4212 1. Hehku (katkonainen)
    5222 2. Hehku (katkonainen)
    4B10 Tasaisen käynnin ohjain, korjausmäärä liian alhainen (katkonainen)
    5 pytyn suutin?? miksi??
    4 pytyn korjausarvo 5 on liian suuri.
    Toki nuo PIEZO elementti suuttimet osaa joskus olla vähän "keljuja" diagnosoitavia.

    Vaihto osana Suomesta n300€/kpl lähimmästä varaosa puljusta tilaamalla.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • juntti
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 15
      • Pori

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      5 pytyn suutin?? miksi??
      4 pytyn korjausarvo 5 on liian suuri.
      Toki nuo PIEZO elementti suuttimet osaa joskus olla vähän "keljuja" diagnosoitavia.

      Vaihto osana Suomesta n300€/kpl lähimmästä varaosa puljusta tilaamalla.

      Näköjään typo käynyt, nelosta tarkotin
      E91 335d msport

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Aloittaisin tuosta nelosen suuttimesta kun korjausarvo on siinä yli rajojen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • juntti
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 15
          • Pori

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Aloittaisin tuosta nelosen suuttimesta kun korjausarvo on siinä yli rajojen.
          Nelosen suutin vaihdettu uuteen boschilaiseen, nakutus pieneni huomattavasti ja esiintyy enään harvoin, välillä pätkiä (noin 10km ajoa) kun ei ollenkaan. Jos laittais kaikki suuttimet huoltoon niin kenelle? Ja minkä verran kustantaa :think

          Muutamaan paikkaan laitoin kyselyä ja näitä ei ilmeisesti ketään huolla(?) ~70€ kpl pelkkä testaus

          Suuttimet lähetetty TammerDieseliin testaukseen ja paljastui että 3 suutinta kuudesta ”hylätty”... Uudet suuttimet tilattu
          Last edited by juntti; 29-05-2019, 23:04. Reason: Päivitetty
          E91 335d msport

          Comment

          • juntti
            Newbiemmer
            • Nov 2013
            • 15
            • Pori

            #6
            Suuttimet käytetty huollossa

            Tosiaan 4kpl uusia suuttimia nyt paikallaan, vieläkin nakuttelee/kalkattaa.

            Aloitin syvemmän tutkimuksen irroittamalla hihnat + dampperin mutta ääni kuuluu edelleen.

            Seuraavaksi otin öljypohjan pois jos kk-laakereissa olis vika - ne oli kuin uudet ja kampurassakaan ei tuntunut välystä ( Metallihilettä ei ole ollut suodattimessa missään kohtaan, mutta piti silti varmistaa )

            No kerran alakerrasta ei näkynyt mitään ihmeellistä ( poislukien öljypohjasta löytyi kuvan palaset magneetilla ) niin irroitin venttiilikopan, ei sielläkään näkynyt mitään ihmeellistä, paitsi 4. syl suuttimen reiän reunoilla hapettumaa ja suuttimienpohjalla vähän epäpuhtautta, lisäksi venttiilikoppa oli vähän tihkunut öljyä muihin suuttimienkoloihin..

            Männäntapit tarvii viel testata.. Onko muita vaihtoehtoja enään kun kansi ottaa pois?

            Tarviiko ajotusta muuten kattoa kun laatikonpuolelta ilmeisesti jollain tapilla lukita alakerta ja kannen kun takas laittaa niin katsoa nokista merkit?

            Kuvan palaset toiseltapuolelta nokisia ja toisella puolella selkeet merkit että hangannut johonkin
            Attached Files
            Last edited by juntti; 25-06-2019, 18:38.
            E91 335d msport

            Comment

            • huotski
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 126
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by juntti View Post
              Tosiaan 4kpl uusia suuttimia nyt paikallaan, vieläkin nakuttelee/kalkattaa.

              Aloitin syvemmän tutkimuksen irroittamalla hihnat + dampperin mutta ääni kuuluu edelleen.

              Seuraavaksi otin öljypohjan pois jos kk-laakereissa olis vika - ne oli kuin uudet ja kampurassakaan ei tuntunut välystä ( Metallihilettä ei ole ollut suodattimessa missään kohtaan, mutta piti silti varmistaa )

              No kerran alakerrasta ei näkynyt mitään ihmeellistä ( poislukien öljypohjasta löytyi kuvan palaset magneetilla ) niin irroitin venttiilikopan, ei sielläkään näkynyt mitään ihmeellistä, paitsi 4. syl suuttimen reiän reunoilla hapettumaa ja suuttimienpohjalla vähän epäpuhtautta, lisäksi venttiilikoppa oli vähän tihkunut öljyä muihin suuttimienkoloihin..

              Männäntapit tarvii viel testata.. Onko muita vaihtoehtoja enään kun kansi ottaa pois?

              Tarviiko ajotusta muuten kattoa kun laatikonpuolelta ilmeisesti jollain tapilla lukita alakerta ja kannen kun takas laittaa niin katsoa nokista merkit?

              Kuvan palaset toiseltapuolelta nokisia ja toisella puolella selkeet merkit että hangannut johonkin
              Mitäs jos mittais puristukset? Omassa nakutti kun venttiilit vuosi.
              e65 730d lci
              ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2732
                • Tampere

                #8
                Oletko palotiloihin vilkaissut, josko pyörii jotakin sinne kuulumatonta?
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • juntti
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 15
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Oletko palotiloihin vilkaissut, josko pyörii jotakin sinne kuulumatonta?

                  Kameralla vilkuiltu sinnekkin, eipä näkynyt mitään ylimäärästä
                  E91 335d msport

                  Comment

                  • juntti
                    Newbiemmer
                    • Nov 2013
                    • 15
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by huotski View Post
                    Mitäs jos mittais puristukset? Omassa nakutti kun venttiilit vuosi.

                    Tämä pitäis tehdä kun saan sopivan mittarin lainaan
                    E91 335d msport

                    Comment

                    • juntti
                      Newbiemmer
                      • Nov 2013
                      • 15
                      • Pori

                      #11
                      Pitäiskö tän alipainepumpun "akselin" heilua näin vapaasti?

                      Last edited by juntti; 26-06-2019, 20:07.
                      E91 335d msport

                      Comment

                      • speedas
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 33
                        • Pirttikylä

                        #12
                        Mulla oli samanlainen ongelma syl 1 korjausarvo oli kylmänä aivan liian korkea, laiton uusi suutin ja korjausarvo oli silti liian korkea, sen jälkeen otin puristustesti ja huomattiin että puristus oli 3kg huonompi kuin muut sylinterit, syy oli että ylempi männäregas oli poikki ja 5cm pala pois.
                        x3 e83 2.0d
                        ex. 330d e46 touring -00 ex. 320d e46 -99 ex. Bmw 316 e30 Touring ''individualserie 92'' ex. Bmw 525 e34 -91 ex. Bmw 525 e34 -89

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by juntti View Post
                          Tosiaan 4kpl uusia suuttimia nyt paikallaan, vieläkin nakuttelee/kalkattaa.

                          Aloitin syvemmän tutkimuksen irroittamalla hihnat + dampperin mutta ääni kuuluu edelleen.

                          Seuraavaksi otin öljypohjan pois jos kk-laakereissa olis vika - ne oli kuin uudet ja kampurassakaan ei tuntunut välystä ( Metallihilettä ei ole ollut suodattimessa missään kohtaan, mutta piti silti varmistaa )

                          No kerran alakerrasta ei näkynyt mitään ihmeellistä ( poislukien öljypohjasta löytyi kuvan palaset magneetilla ) niin irroitin venttiilikopan, ei sielläkään näkynyt mitään ihmeellistä, paitsi 4. syl suuttimen reiän reunoilla hapettumaa ja suuttimienpohjalla vähän epäpuhtautta, lisäksi venttiilikoppa oli vähän tihkunut öljyä muihin suuttimienkoloihin..

                          Männäntapit tarvii viel testata.. Onko muita vaihtoehtoja enään kun kansi ottaa pois?

                          Tarviiko ajotusta muuten kattoa kun laatikonpuolelta ilmeisesti jollain tapilla lukita alakerta ja kannen kun takas laittaa niin katsoa nokista merkit?

                          Kuvan palaset toiseltapuolelta nokisia ja toisella puolella selkeet merkit että hangannut johonkin
                          Suomen huollot ei ole ainakaan henk koht tässä viime kuukausin vakuuttanut. En siis 100% laskisi sen varaan IMO.

                          Palaset, ei hyvä..selvitä mistä..ettei olisi suutin hajonnut ajossa (kiihdytyksessä) ja mäntä kaput :think
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎