Announcement

Collapse
No announcement yet.

330dA N57 kulutus noussut ja heikompi kiihtyvyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    330dA N57 kulutus noussut ja heikompi kiihtyvyys

    Terve! Auto vm. 2009 E91 LCI 330dA Xdrive ajettu 230 tkm. Nyt muutaman päivän tässä kylmänä käynnistettäessä tyhjäkäynti humppaa ja kone täristää, kierroksia antaessa tilanne normalisoituu <- *korjattu*.
    Kiihtyvyys on myös laiskistunut sekä kulutus noussut.

    Käytössä Launch CRP229 vikakoodinlukija. Tämän hetkiseksi (current) Vikakoodiksi antaa 49A5 LIN Bus : Communication Fault. Koodi poistettaessa palaa takaisin. Mitä mahtaa tarkoittaa, ei taida vaikuttaa auton oireisiin?


    History tilassa olevia koodeja


    4DFF DDE: Swirl-Valve Controller, Position Control
    4A6F DDE: Glow Control Unit
    4A2E DDE: Glow Plug, Cylinder 5, Activation
    4A7E LIN / BSD, Message, Preheating Control Unit: Missing
    4A79 LIN / BSD, Message, Preheating Control Unit: Missing
    4A74 LIN / BSD, Message, Preheating Control Unit: Missing


    Jos oireiden kuvailuista tai koodeista löytyisi auton käytökselle selvyys niin pääsisi tilailemaan tarvittavia palikoita? Onko mahdollista lähteä poissulkevalla menetelmällä selvittämään? Searchilla jotain vastaavia ongelmia löytyi, ja niihin oli erilaisia syitä (eri osien vikoja)
    Last edited by Rode; 20-08-2019, 08:42.
    E91 LCI 330dA Xdrive
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Rode View Post
    Terve! Auto vm. 2009 E91 LCI 330dA Xdrive ajettu 230 tkm. Nyt muutaman päivän tässä kylmänä käynnistettäessä tyhjäkäynti humppaa ja kone täristää, kierroksia antaessa tilanne normalisoituu. Kiihtyvyys on myös laiskistunut sekä kulutus noussut.

    Käytössä Launch CRP229 vikakoodinlukija. Tämän hetkiseksi (current) Vikakoodiksi antaa 49A5 LIN Bus : Communication Fault. Koodi poistettaessa palaa takaisin. Mitä mahtaa tarkoittaa, ei taida vaikuttaa auton oireisiin?


    History tilassa olevia koodeja


    4DFF DDE: Swirl-Valve Controller, Position Control
    4A6F DDE: Glow Control Unit
    4A2E DDE: Glow Plug, Cylinder 5, Activation
    4A7E LIN / BSD, Message, Preheating Control Unit: Missing
    4A79 LIN / BSD, Message, Preheating Control Unit: Missing
    4A74 LIN / BSD, Message, Preheating Control Unit: Missing



    Jos oireiden kuvailuista tai koodeista löytyisi auton käytökselle selvyys niin pääsisi tilailemaan tarvittavia palikoita? Onko mahdollista lähteä poissulkevalla menetelmällä selvittämään? Searchilla jotain vastaavia ongelmia löytyi, ja niihin oli erilaisia syitä (eri osien vikoja)
    Boldatut liittyy hehkuihin ja sen ohjausyksikköön.

    Boldaamaton taas voi liittyä jumitteleviin imusarjan läppiin. kts -> https://www.btcf.fi/forum/showthread...64#post4128364
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Rode
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 150
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Boldatut liittyy hehkuihin ja sen ohjausyksikköön.

      Boldaamaton taas voi liittyä jumitteleviin imusarjan läppiin. kts -> https://www.btcf.fi/forum/showthread...64#post4128364

      Hehkut ja ohjausyksikkö tulikin jo tilattua saksanmaalta, varaan seuraavaksi ajan imusarjan läppien tarkistukseen/poistoon.
      E91 LCI 330dA Xdrive

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2761
        • Tampere

        #4
        Imusarjan läppiä en suosittele poistamaan, elleivät ole oikeasti rikki - ja kun sinulla on N57 -moottorina niin tuskin ovat rikki, jolloin puhdistus riittää. Samalla kannattaa sitten putsata se MAP-anturikin. Kulutukseen liittyen tarkasta varmuuden vuoksi lämpeneekö kone riittävästi, ettei ole termostaattivikaa ja/tai DPF:n ahtautta.
        Last edited by JaniLap; 30-07-2019, 15:36.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Rode
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 150
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by JaniLap View Post
          Imusarjan läppiä en suosittele poistamaan, elleivät ole oikeasti rikki - ja kun sinulla on N57 -moottorina niin tuskin ovat rikki, jolloin puhdistus riittää. Samalla kannattaa sitten putsata se MAP-anturikin. Kulutukseen liittyen tarkasta varmuuden vuoksi lämpeneekö kone riittävästi, ettei ole termostaattivikaa ja/tai DPF:n ahtautta.
          MAP-anturi on nyt putsattu, ehkä aavistuksen terävämmin vastaa kaasuun, tai sit tuntuu vain siltä , vielä on kuitenkin yhtä laiska. Voiko nuo hehkut/ohjainlaitehäiriöt vaikuttaa asiaan? Diisseleistä ei pahemmin kokemusta ole enempää kuin viime pääsiäisestä alkaen
          E91 LCI 330dA Xdrive

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Rode View Post
            MAP-anturi on nyt putsattu, ehkä aavistuksen terävämmin vastaa kaasuun, tai sit tuntuu vain siltä , vielä on kuitenkin yhtä laiska. Voiko nuo hehkut/ohjainlaitehäiriöt vaikuttaa asiaan? Diisseleistä ei pahemmin kokemusta ole enempää kuin viime pääsiäisestä alkaen
            Hehkut vaikuttavat vain kylmäkäynnistykseen
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Originally posted by JaniLap View Post
              Imusarjan läppiä en suosittele poistamaan, elleivät ole oikeasti rikki - ja kun sinulla on N57 -moottorina niin tuskin ovat rikki, jolloin puhdistus riittää. Samalla kannattaa sitten putsata se MAP-anturikin. Kulutukseen liittyen tarkasta varmuuden vuoksi lämpeneekö kone riittävästi, ettei ole termostaattivikaa ja/tai DPF:n ahtautta.
              Onhan N57 moottoreistakin läppiä irronnut. Usein varmaan kuumat EGR-kaasut pehmittää tai sulattaa läpät. Läpät on muovia, ja sulaessaan saattaa mennä koneesta läpi niin pehmeinä ja pieninä paloina, että mitään vahinkoa ei tule, mutta on moottoreita mennyt läppien takia rikkikin.
              Last edited by Bullitt; 31-07-2019, 21:20.


              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4048
                • Turku

                #8
                Softapäivitys, uusi hehkuohjain, ja imusarjaläppien tarkastus että ovat auki, sekä softapuukkoa.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • Rode
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 150
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Kulutukseen liittyen tarkasta varmuuden vuoksi lämpeneekö kone riittävästi, ettei ole termostaattivikaa ja/tai DPF:n ahtautta.
                  En saa moottorin lämpöjä näkyviin, trippiohjeella kokeillu mutta ei saa lock offia päälle

                  Edit: löyty lämmöt, tuli laskettua epähuomiossa kaikki numerot yhteen, zekkaan jahka tulee ajoa!
                  Last edited by Rode; 03-08-2019, 03:56.
                  E91 LCI 330dA Xdrive

                  Comment

                  • Rode
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 150
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by suppari View Post
                    Softapäivitys, uusi hehkuohjain, ja imusarjaläppien tarkastus että ovat auki, sekä softapuukkoa.
                    Onko tuohon N57 softaan tullut mahdollisesti joku vika? Jossain lukasin että niinkin on käynyt. Kyllä tuo hehkuohjain tulee ainakin vaihdettua jahka postnordilla soi, mutta jos se ei vaikuta kuin käynnistymiseen niin ei paljon jelppaa näissä vioissa, itse käynnistymisessä kun ei ole mitään vikaa. Imusarjanläpät menee vähintään tarkastukseen, mutta mites tuo egr-venttiili, onko sillä osaa/arpaa näissä oireissa? DPF olisi kans hyvä tarkastaa mutta mikä metodi siihen on kätevin?
                    E91 LCI 330dA Xdrive

                    Comment

                    • Rode
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 150
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Voiko vika olla ilmamassamittarissa? Miten sen voisi poissulkea, nyppäämällä pihan irti ja katsoa vaikuttaako mihinkään?
                      E91 LCI 330dA Xdrive

                      Comment

                      • Rode
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 150
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Tuli vielä mieleen joka unohtunut aiemmin mainita että kaikki oireet mielestäni alkoivat samaan aikaan
                        E91 LCI 330dA Xdrive

                        Comment

                        • Rode
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 150
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Kulutukseen liittyen tarkasta varmuuden vuoksi lämpeneekö kone riittävästi, ettei ole termostaattivikaa ja/tai DPF:n ahtautta.
                          Koneen lämmöt pyöri siellä 90-95 asteessa. DPF:n tila tarvis myös jollain ilveellä tarkistaa :think
                          E91 LCI 330dA Xdrive

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Rode View Post
                            Koneen lämmöt pyöri siellä 90-95 asteessa. DPF:n tila tarvis myös jollain ilveellä tarkistaa :think
                            Joku harrastaja vilkaisee ISTA/INPA:lla miltä ne vastapaineet näyttää. ISTA:lla voi myös tehdä vastapainetestin. Siitä sitten näkee onko miten tukossa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2761
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Rode View Post
                              Koneen lämmöt pyöri siellä 90-95 asteessa. DPF:n tila tarvis myös jollain ilveellä tarkistaa :think
                              Mikäli olet Tampereen suunnalla, niin voin testata sen DPF:n tilanteen.
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎