Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 coupe 2008 avain jumissa virtalukossa ja virrat kadonneet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autuinen
    Newbiemmer
    • May 2020
    • 18
    • Suomi

    E92 coupe 2008 avain jumissa virtalukossa ja virrat kadonneet

    Moro.
    Ongelma alkoi kun laitoin coupen ovia päivällä kiinni ja ikkuna ei kunnolla noussut. Hyppäsin takasin kuskin paikalle ja laitoin virrat päälle ja hetken laskin ja nostelin ikkunaa kunnes kaikki virrat autosta katosi ja avain jäi virtalukkoon.
    En tiedä yhtään mikä mahtoi tulla ja kävin ostamassa ja asensin uuden akun mutta ei auttanut.
    Tällä hetkellä auto ikkuna auki ja avain virtalukossa.
    Osaako joku kertoa mikä vikana?
  • teemppp
    Newbiemmer
    • Dec 2019
    • 6
    • Järvenpää

    #2
    onko ihan täysin dead? noissa on tyypillisesti hanskalokeron takana sulakeboxi, siellä on + kaapelin liitos tehty vähän huonosti ja se sulaa.
    2012 F11 M550D

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Nyt vaan lipastosta taskulamppu ja yleismittari käteen. Kannattaa ensin mitata ettei se uusi akku ole oikosessa piuhat kytkettynä.

      Tuossa on hyviä kuvia sulakkeiden paikoista ja releistä.

      Fuse and relay location. Fuse box diagram. Cigarette lighter fuse. Assignment of the fuses and relay BMW E90, E91, E92, E93 (2005, 2006, 2007, 2008, 2009-2012).
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Autuinen
        Newbiemmer
        • May 2020
        • 18
        • Suomi

        #4
        Originally posted by teemppp View Post
        onko ihan täysin dead? noissa on tyypillisesti hanskalokeron takana sulakeboxi, siellä on + kaapelin liitos tehty vähän huonosti ja se sulaa.
        Seuraavana aamuna kun menin autolle niin siellä oli virrat päällä ja kaikki toimi normaalisti. Soitin bmw huoltoon ja eivät osanneet yhtään sielläkään kertoa mistä olisi voinut johtua. Haluaisin tietää mistä vika johtui. Kannattaisi varmaan tarkistuttaa missä kunnossa tuo vanha akku oli

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          #5
          Viime talvena oli täysin samanlainen tilanne, avain jäi koloon eikä sähköt pelanneet. Virtaa annettaessa toisesta autosta sähköt rupesivat sekoilemaan.
          Sähköt toimivat normaalisti kun virtaa antoi toisesta autosta ja akun irroitti -> akku oikosulussa. Korjaantui akun vaihdolla. (Vanha viallinen akku oli päivän jo irti kaapeleista, uutta odotellessa.)
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • ViljoNieminen
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 58
            • Jyväskylä

            #6
            Sähköjen katoaminen on E9X mallin tyyppivika. Sulaketauluun tulevan syöttökaapelin liitin on huono.

            Katso oheinen ketju: https://www.btcf.fi/forum/showthread...e90+s%E4hk%F6t

            Comment

            • Autuinen
              Newbiemmer
              • May 2020
              • 18
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Jacques View Post
              Viime talvena oli täysin samanlainen tilanne, avain jäi koloon eikä sähköt pelanneet. Virtaa annettaessa toisesta autosta sähköt rupesivat sekoilemaan.
              Sähköt toimivat normaalisti kun virtaa antoi toisesta autosta ja akun irroitti -> akku oikosulussa. Korjaantui akun vaihdolla. (Vanha viallinen akku oli päivän jo irti kaapeleista, uutta odotellessa.)
              Vikaa ei enää ilmennyt akun vaihdon jälkeen?

              Comment

              • ViljoNieminen
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 58
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by ViljoNieminen View Post
                Sähköjen katoaminen on E9X mallin tyyppivika. Sulaketauluun tulevan syöttökaapelin liitin on huono.

                Katso oheinen ketju: https://www.btcf.fi/forum/showthread...e90+s%E4hk%F6t

                Edittiä: Mulle tuli tänä kesänä maahantuojan takaisinkutsu tätä vikaa koskien. Olin tehnyt korjauksen jo aikaisemmin mutta paikallinen Laakkonen halusi kuitenkin tarkistaa asian. Elikkä käytin auton vielä siellä tarkistuksessa. Näin sain tietokantoihin merkinnän katsastusmiestä varten.
                Last edited by ViljoNieminen; 04-10-2020, 21:41.

                Comment

                • Autuinen
                  Newbiemmer
                  • May 2020
                  • 18
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by ViljoNieminen View Post
                  Edittiä: Mulle tuli tänä kesänä maahantuojan takaisinkutsu tätä vikaa koskien. Olin tehnyt korjauksen jo aikaisemmin mutta paikallinen Laakkonen halusi kuitenkin tarkistaa asian. Elikkä käytin auton vielä siellä tarkistuksessa. Näin sain tietokantoihin merkinnän katsastusmiestä varten.
                  Minkä hintainen tuollainen remontti olis?
                  Eli onko niin että liitin ei siis ole tuhoutunut vaan pätkii koska auto saatiin käyntiin akun vaihdolla?
                  Miten tälläisen vian pystyy selvittämään ennen kuin mitään vaihtelee koska eihän tuollaisia blackouteja saa käydä. Toivottavasti ei tule ajon aikana

                  Comment

                  • ViljoNieminen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 58
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Autuinen View Post
                    Minkä hintainen tuollainen remontti olis?
                    Eli onko niin että liitin ei siis ole tuhoutunut vaan pätkii koska auto saatiin käyntiin akun vaihdolla?
                    Miten tälläisen vian pystyy selvittämään ennen kuin mitään vaihtelee koska eihän tuollaisia blackouteja saa käydä. Toivottavasti ei tule ajon aikana

                    Mulla remontti maksoi 16,50€ + hikistä nyhräämistä repsikan puolella kojetaulun alla. Ostin myös lyötävän liitinholkkipuristustyökalun, mutta sen hintaa en muista tarkemmin, ehkä noin 20€.

                    Jos olisin ootellut pari vuotta, niin Laakkonen olis tehnyt homman ilmaiseksi, takaisinkutsun perusteella. Tuli pikkusen hosuttua niin meni kustannukset omaan piikkiin !

                    Comment

                    • ViljoNieminen
                      Bimmer Rookie
                      • May 2018
                      • 58
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Kysy paikalliselta BMW marmoritiskiltä onko Sinun autossa tuota takaisinkutsua. Voit ehkä saada rempan heidän piikkiin.

                      Mulla liittimen urospuoli oli hyvässä kunnossa, narttupuoli oli hiukan sulanut muoviin kiinni. Sen vaihto edellytti irroittamisen väkivaltaa käyttäen. Narttupuolen tuhoutuminen ei haitannut koska korjauskaapelissa oli uusi liitinpää.

                      Vikaa voi paikallistaa ainankin siten, että konehuoneen virtaliittimeen tulee sähköt mutta sulaketauluun ei. Liittimen heiluttelu varmaankin palauttaa sähköt tilapäisesti.

                      Korjasin liittimen 8.11.2018. Sen jälkeen ei ole oireillut enään. Myös akku tuli silloin vaihdettua mutta sillä ei ollut vaikutusta tähän ongelmaan.
                      Last edited by ViljoNieminen; 04-10-2020, 22:54.

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        #12
                        Originally posted by Autuinen View Post
                        Vikaa ei enää ilmennyt akun vaihdon jälkeen?
                        Ei ole nyt vuoteen uusinut. Akku oli syypäänä. Tuo takaisinkutsu/liittimen vaihto oli jo tehty tuon tilanteen tapahtuessa.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • Autuinen
                          Newbiemmer
                          • May 2020
                          • 18
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by ViljoNieminen View Post
                          Kysy paikalliselta BMW marmoritiskiltä onko Sinun autossa tuota takaisinkutsua. Voit ehkä saada rempan heidän piikkiin.

                          Mulla liittimen urospuoli oli hyvässä kunnossa, narttupuoli oli hiukan sulanut muoviin kiinni. Sen vaihto edellytti irroittamisen väkivaltaa käyttäen. Narttupuolen tuhoutuminen ei haitannut koska korjauskaapelissa oli uusi liitinpää.

                          Vikaa voi paikallistaa ainankin siten, että konehuoneen virtaliittimeen tulee sähköt mutta sulaketauluun ei. Liittimen heiluttelu varmaankin palauttaa sähköt tilapäisesti.

                          Korjasin liittimen 8.11.2018. Sen jälkeen ei ole oireillut enään. Myös akku tuli silloin vaihdettua mutta sillä ei ollut vaikutusta tähän ongelmaan.
                          Ei ollut minun autossa tuota takaisinkutsua kun asiasta soittelin. Yksi päivä taas ajossa pieni pimennyt noin sekunniksi kaikki pimeni. Tuntu pieni nykäys ja kaikki pimeni jonka jälkeen kaikki palautui ennalleen.
                          Onko kyseessä tämä piuha joka on vaihdettava?

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9156
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Autuinen View Post
                            Ei ollut minun autossa tuota takaisinkutsua kun asiasta soittelin. Yksi päivä taas ajossa pieni pimennyt noin sekunniksi kaikki pimeni. Tuntu pieni nykäys ja kaikki pimeni jonka jälkeen kaikki palautui ennalleen.
                            Onko kyseessä tämä piuha joka on vaihdettava?

                            https://bemariosat.fi/fi/laturit-pol...x1-e84-oe.html
                            Tuo on koko johto akulta asti etusulakepaneelille. Ainakin aiemmin on ollut saatavilla myös huomattavasti huokeampi lyhyt korjaussarja sinne etupäähän.

                            61129312133

                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Jupi
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2019
                              • 150
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Tuo on koko johto akulta asti etusulakepaneelille. Ainakin aiemmin on ollut saatavilla myös huomattavasti huokeampi lyhyt korjaussarja sinne etupäähän.

                              61129312133

                              [IMG.]https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/860194_x800.webp[/IMG]
                              Kuinka iso homma tämän korjaussarjan laitto on? Onko kellään tiedossa tähän mitään DIY:tä netin syövereissä?
                              E90 318i -09

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎