Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti laatikon ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3580
    • Raisio

    #16
    Mulla yksi purkki alla olevaa lisäainetta, on kuin liukuvoidetta ku..... laittais.... saa ostaa.

    Lubegard Platinum automaattivaihteiston lisäaine 296ml
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • jessemikkola
      BTCF Member
      • Dec 2014
      • 83
      • Kuusankoski

      #17
      Originally posted by majgul View Post
      Ei ole otettu pois sitä. Että en siitä sen kummemmin tiedä. Vai tarkoitatko tuota mhd:n cold start noise reduction? Se ainakin pudottaa kierroksia kylmänä.
      Joo just tota tarkotin. Otin pois ettei turhaa lämmittele niit tyhjiä katteja ja epäilly et just toi korotettu kylmäkäynnistys kierrokset aiheuttaa hukkaporttien läppien väljistymistä.

      Comment

      • Pete_93
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 92
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by mmie View Post
        Itsellä E92 335i -07. Laatikko öljyt vaihtui ekan kerran minun aikana (ainakin oli alkup. suodatin) n. 180tkm kohdalla reilu 3v sitten.

        Vaihteen vaihdot oli silloin jotenkin epäloogiset, yhtenä päivänä vaihtoi tosi nätisti ja toisena hyvinkin tuntuvasti.

        Öljynvaihto ja nollaukset ei tuohon auttanut, eikä myöskään XHP stage3 tuota epäloogisuutta muuttanut.

        Nyt melkein 230tkm taulussa ja oma johtopäätös on, että täysi mekahuolto seuraavaksi, eihän sekään siellä ikuisesti uutena pysy..

        ei siellä välttämättä ole muuta vikaa ku joku hiukan kulunu venttiili tai solenoidissa vikaa, ei tätäkään tarvii arvailla kun sen vuotavan venttiilin löytää yleensä ihan hyvin alipaineella mittaamalla
        e36 ///M3 -97
        e92 335d -07

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 507
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by Pete_93 View Post
          ei siellä välttämättä ole muuta vikaa ku joku hiukan kulunu venttiili tai solenoidissa vikaa, ei tätäkään tarvii arvailla kun sen vuotavan venttiilin löytää yleensä ihan hyvin alipaineella mittaamalla
          Joutunee sen mekan sieltä kumminkin alas ottamaan. Siinä tapauksessa menee kyllä koko solenoidi kattaus ja zip-kit, ettei tarvitse heti huomenna purkaa uudestaan. Onko sulla kokemusta aiheesta, tarkemmat vinkit kiinnostaa kyllä?
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Pete_93
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 92
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by mmie View Post
            Joutunee sen mekan sieltä kumminkin alas ottamaan. Siinä tapauksessa menee kyllä koko solenoidi kattaus ja zip-kit, ettei tarvitse heti huomenna purkaa uudestaan. Onko sulla kokemusta aiheesta, tarkemmat vinkit kiinnostaa kyllä?

            alkuvuonna laitoin tuon zip kitin ja uusin solenoidit omaan 335:seen, omassa tuo zip kitti oli kyllä melko turha kun ainoat kuluneet osat (mitkä tulee zip kitissä) siellä mekassa oli ne kumitutit/paineakut (saa erikseen parilla €/kpl). tuohon hommaan kannattaa rakennella alipainemittari valmiiks ennenku alkaa purkaan mekaa niin saa samalla mitattua luistien vuodot, omassa oli 3 aika pahasti kulunutta luistia niin siihen ei hirveemmin uudet solkut/zip kitit vaikuttanu vaan joutu kairaan ylikokoventtiilit, sonnaxilla on ihan hyvät työohjeet tohon alipainemittaukseen.
            tuon sonnaxin mittalaitteen voi tehä itsekkin parilla t-nipalla ja palloventtiilillä, mutta tarviit sen alipainepumpun silti.
            se tiivistelevykin yleensä kannattaa varata valmiiks jos satut tietään mikä levy siellä sattuu oleen ( joutuu ottaa öljypohjan pois että näkee osanumeron )



            mittailua: https://www.youtube.com/watch?v=0Ak6vfihU5k
            mittalaite:

            Last edited by Pete_93; 15-12-2020, 23:08.
            e36 ///M3 -97
            e92 335d -07

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 507
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by Pete_93 View Post
              alkuvuonna laitoin tuon zip kitin ja uusin solenoidit omaan 335:seen, omassa tuo zip kitti oli kyllä melko turha kun ainoat kuluneet osat (mitkä tulee zip kitissä) siellä mekassa oli ne kumitutit/paineakut (saa erikseen parilla €/kpl). tuohon hommaan kannattaa rakennella alipainemittari valmiiks ennenku alkaa purkaan mekaa niin saa samalla mitattua luistien vuodot, omassa oli 3 aika pahasti kulunutta luistia niin siihen ei hirveemmin uudet solkut/zip kitit vaikuttanu vaan joutu kairaan ylikokoventtiilit, sonnaxilla on ihan hyvät työohjeet tohon alipainemittaukseen.
              tuon sonnaxin mittalaitteen voi tehä itsekkin parilla t-nipalla ja palloventtiilillä, mutta tarviit sen alipainepumpun silti.
              se tiivistelevykin yleensä kannattaa varata valmiiks jos satut tietään mikä levy siellä sattuu oleen ( joutuu ottaa öljypohjan pois että näkee osanumeron )



              mittailua: https://www.youtube.com/watch?v=0Ak6vfihU5k
              mittalaite:

              Jeps, kiitos näistä
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • Wesku79
                Bimmer Rookie
                • Feb 2019
                • 99
                • Raahe

                #22
                Originally posted by Pete_93 View Post
                alkuvuonna laitoin tuon zip kitin ja uusin solenoidit omaan 335:seen, omassa tuo zip kitti oli kyllä melko turha kun ainoat kuluneet osat (mitkä tulee zip kitissä) siellä mekassa oli ne kumitutit/paineakut (saa erikseen parilla €/kpl).
                Zip-kitissä eniten toimintaan vaikuttavat osat on minun käsittääkseni ne O-renkaalliset päätytulpat. Nehän suunnilleen puolittavat ohivuodot osassa venttiileitä. Alkuperäiset tulpat oli ainakin mun kulkineessa melko holot.
                E87 116i N45B16 2007

                Comment

                • Pete_93
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 92
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Wesku79 View Post
                  Zip-kitissä eniten toimintaan vaikuttavat osat on minun käsittääkseni ne O-renkaalliset päätytulpat. Nehän suunnilleen puolittavat ohivuodot osassa venttiileitä. Alkuperäiset tulpat oli ainakin mun kulkineessa melko holot.
                  Se on vähä tapauskohtaista onko siitä kitistä hyötyä vai ei, jos ne entiset osat ei vuoda siellä nii sillon se ei oikeen korjaakkaan mitään, omalla kohdalla ne tulpat kuitenki piti paineet sisällä. Ne tulpatki voi modata melko helposti itekki viilaamalla pikku uran sitä o-rengasta varten.
                  Last edited by Pete_93; 17-12-2020, 13:06.
                  e36 ///M3 -97
                  e92 335d -07

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎