Ei ole otettu pois sitä. Että en siitä sen kummemmin tiedä. Vai tarkoitatko tuota mhd:n cold start noise reduction? Se ainakin pudottaa kierroksia kylmänä.
Joo just tota tarkotin. Otin pois ettei turhaa lämmittele niit tyhjiä katteja ja epäilly et just toi korotettu kylmäkäynnistys kierrokset aiheuttaa hukkaporttien läppien väljistymistä.
Itsellä E92 335i -07. Laatikko öljyt vaihtui ekan kerran minun aikana (ainakin oli alkup. suodatin) n. 180tkm kohdalla reilu 3v sitten.
Vaihteen vaihdot oli silloin jotenkin epäloogiset, yhtenä päivänä vaihtoi tosi nätisti ja toisena hyvinkin tuntuvasti.
Öljynvaihto ja nollaukset ei tuohon auttanut, eikä myöskään XHP stage3 tuota epäloogisuutta muuttanut.
Nyt melkein 230tkm taulussa ja oma johtopäätös on, että täysi mekahuolto seuraavaksi, eihän sekään siellä ikuisesti uutena pysy..
ei siellä välttämättä ole muuta vikaa ku joku hiukan kulunu venttiili tai solenoidissa vikaa, ei tätäkään tarvii arvailla kun sen vuotavan venttiilin löytää yleensä ihan hyvin alipaineella mittaamalla
ei siellä välttämättä ole muuta vikaa ku joku hiukan kulunu venttiili tai solenoidissa vikaa, ei tätäkään tarvii arvailla kun sen vuotavan venttiilin löytää yleensä ihan hyvin alipaineella mittaamalla
Joutunee sen mekan sieltä kumminkin alas ottamaan. Siinä tapauksessa menee kyllä koko solenoidi kattaus ja zip-kit, ettei tarvitse heti huomenna purkaa uudestaan. Onko sulla kokemusta aiheesta, tarkemmat vinkit kiinnostaa kyllä?
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Joutunee sen mekan sieltä kumminkin alas ottamaan. Siinä tapauksessa menee kyllä koko solenoidi kattaus ja zip-kit, ettei tarvitse heti huomenna purkaa uudestaan. Onko sulla kokemusta aiheesta, tarkemmat vinkit kiinnostaa kyllä?
alkuvuonna laitoin tuon zip kitin ja uusin solenoidit omaan 335:seen, omassa tuo zip kitti oli kyllä melko turha kun ainoat kuluneet osat (mitkä tulee zip kitissä) siellä mekassa oli ne kumitutit/paineakut (saa erikseen parilla €/kpl). tuohon hommaan kannattaa rakennella alipainemittari valmiiks ennenku alkaa purkaan mekaa niin saa samalla mitattua luistien vuodot, omassa oli 3 aika pahasti kulunutta luistia niin siihen ei hirveemmin uudet solkut/zip kitit vaikuttanu vaan joutu kairaan ylikokoventtiilit, sonnaxilla on ihan hyvät työohjeet tohon alipainemittaukseen.
tuon sonnaxin mittalaitteen voi tehä itsekkin parilla t-nipalla ja palloventtiilillä, mutta tarviit sen alipainepumpun silti.
se tiivistelevykin yleensä kannattaa varata valmiiks jos satut tietään mikä levy siellä sattuu oleen ( joutuu ottaa öljypohjan pois että näkee osanumeron )
alkuvuonna laitoin tuon zip kitin ja uusin solenoidit omaan 335:seen, omassa tuo zip kitti oli kyllä melko turha kun ainoat kuluneet osat (mitkä tulee zip kitissä) siellä mekassa oli ne kumitutit/paineakut (saa erikseen parilla €/kpl). tuohon hommaan kannattaa rakennella alipainemittari valmiiks ennenku alkaa purkaan mekaa niin saa samalla mitattua luistien vuodot, omassa oli 3 aika pahasti kulunutta luistia niin siihen ei hirveemmin uudet solkut/zip kitit vaikuttanu vaan joutu kairaan ylikokoventtiilit, sonnaxilla on ihan hyvät työohjeet tohon alipainemittaukseen.
tuon sonnaxin mittalaitteen voi tehä itsekkin parilla t-nipalla ja palloventtiilillä, mutta tarviit sen alipainepumpun silti.
se tiivistelevykin yleensä kannattaa varata valmiiks jos satut tietään mikä levy siellä sattuu oleen ( joutuu ottaa öljypohjan pois että näkee osanumeron )
alkuvuonna laitoin tuon zip kitin ja uusin solenoidit omaan 335:seen, omassa tuo zip kitti oli kyllä melko turha kun ainoat kuluneet osat (mitkä tulee zip kitissä) siellä mekassa oli ne kumitutit/paineakut (saa erikseen parilla €/kpl).
Zip-kitissä eniten toimintaan vaikuttavat osat on minun käsittääkseni ne O-renkaalliset päätytulpat. Nehän suunnilleen puolittavat ohivuodot osassa venttiileitä. Alkuperäiset tulpat oli ainakin mun kulkineessa melko holot.
Zip-kitissä eniten toimintaan vaikuttavat osat on minun käsittääkseni ne O-renkaalliset päätytulpat. Nehän suunnilleen puolittavat ohivuodot osassa venttiileitä. Alkuperäiset tulpat oli ainakin mun kulkineessa melko holot.
Se on vähä tapauskohtaista onko siitä kitistä hyötyä vai ei, jos ne entiset osat ei vuoda siellä nii sillon se ei oikeen korjaakkaan mitään, omalla kohdalla ne tulpat kuitenki piti paineet sisällä. Ne tulpatki voi modata melko helposti itekki viilaamalla pikku uran sitä o-rengasta varten.
Comment