Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 325i vikakoodia nokka-akselista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ace.of.spades
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 130
    • Helsinki

    E90 325i vikakoodia nokka-akselista

    Moro! Pahoittelut alkuun, jos vastaava topic aiemmin ollut, mutta searchilla en heti ainakaan löytänyt.

    Auton kanssa takkuinen meno jatkuu ja huollossakin on käyty kiitettävästi viime aikoina. Nyt aiempien korjausten jälkeen meinasi jättää tielle. Starttailun jälkeen noin 10min päästä alkoi auto sätkiä ja nykiä tyhjäkäynnillä ja melkein sammu. Pääsin nilkuttamaan parkkiin ja vikakoodin lukuun. Antaa koodia P0012 Camshaft position (CMP) intake, left, front, bank1, timing over-retarded, eli joku siellä mättää nyt.

    Tässä ekana pohti, että uskaltaako tällä ajaa korjaamon pihaan, että ei aiheuta isompaa rikkoa? Onko näissä N52b25 koneissa ollut näiden kanssa usein ongelmia tms? Onkohan tästä kuinka kallis retki tulossa korjaamolle, uskaltaako joku arvailla?
    Last edited by ace.of.spades; 26-01-2021, 17:14.
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1017
    • Pikis

    #2
    Mitä autolle oli tehty ennen kuin vika ilmeni? Ajoitushan siellä nyt on muuta kuin pitäisi, todnäk kuitenkin ennemmin niin että vanos ei säädä sitä oikein kuin että ketju ei olisi oikeilla hampaillaan.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • ace.of.spades
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 130
      • Helsinki

      #3
      Autossa päästöt oli rajamailla ja putkea fiksattiin, kun oli vuoto. Samalla sitten huomattiin, että lambda-anturikin taitaa olla tiensä päässä. Öljyt ja tulpatkin vaihdettu muutama viikko sitten + ohjaustehostimen tiivistettä vaihdettu, mutta noista ei taida suoraan syytä saada tähän? Jossain luki, että likaiset öljyt tms voisi tuon aiheuttaa P0012-koodin. Toki tämän voi todennäköisesti sulkea pois, koska oli tosiaan öljynvaihdossa.

      Jep, toivottavasti ei sen isompaa tai vakavampaa ole kuitenkaan. Mikä olisi todennäköisin vaihtoehto, kun vanos ei säädä oikein? Tyhmä kysymys tähän väliin, kun auton tekniikasta ei niin laajaa tietämystä ole. Liittyykö tähän vanoksen solenoidi mahdollisesti jotenkin tms? Viikon päästä vasta huoltoaika, eikä kyllä uskalla ajaa, vaikka kun auton käynnistää uusiksi, niin hetken toimii "normaalisti" ennen kuin alkaa nypyttämään.

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Vanoksien öljynkiertojärjestelmässä epäpuhtauksia (vanos suodattimet/takaiskut), jotka estää ohjauspaineen tuoton.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • ace.of.spades
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 130
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Vanoksien öljynkiertojärjestelmässä epäpuhtauksia (vanos suodattimet/takaiskut), jotka estää ohjauspaineen tuoton.

          Kiitos vastauksesta. Ekana tulee mieleen, kun vanoksesta puhutaan, että kallista remppaa olisi tulossa.. Mutta onko asia aina näin suoraan, vai voiko jokin vanokseen liittyvä osa useimmiten olla vian takana ainoastaan ja pääsisi osan vaihdolla, että ei isompaa koneen avaamista tms joutuisi tekemään? Onko mahdoton ajatus, että nokka-anturin asentotunnistin olisi vain pimahtanut? Tietysti spekulointiahan tämä vain, on ennen kuin autoa tarkisteltu, mutta kait tässä yrittää henkisesti varautua ties mihin remppaan.

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by ace.of.spades View Post
            Kiitos vastauksesta. Ekana tulee mieleen, kun vanoksesta puhutaan, että kallista remppaa olisi tulossa.. Mutta onko asia aina näin suoraan, vai voiko jokin vanokseen liittyvä osa useimmiten olla vian takana ainoastaan ja pääsisi osan vaihdolla, että ei isompaa koneen avaamista tms joutuisi tekemään? Onko mahdoton ajatus, että nokka-anturin asentotunnistin olisi vain pimahtanut? Tietysti spekulointiahan tämä vain, on ennen kuin autoa tarkisteltu, mutta kait tässä yrittää henkisesti varautua ties mihin remppaan.
            Zakspeedin viestiin viitaten ja kallista remppaasi sivuten, vanoksien suodattimet koneen kyljessä.





            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • ace.of.spades
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 130
              • Helsinki

              #7
              Huh melkosta rapaahan tuossakin kuvassa näytti kertyneen. Pitääpä mainita, kun auton vie huoltoon, että putsaisivat nuo vanoksien suodattimet. Onko noita kuinka monta yhteensä?

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #8
                Originally posted by ace.of.spades View Post
                Huh melkosta rapaahan tuossakin kuvassa näytti kertyneen. Pitääpä mainita, kun auton vie huoltoon, että putsaisivat nuo vanoksien suodattimet. Onko noita kuinka monta yhteensä?
                Puhdistaminen on rakenteen puolesta työläs. Hinta ei ole järin paha joten uudet 2kpl vaan kerralla.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • ripaxp86
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2020
                  • 43
                  • jkl

                  #9
                  Originally posted by ace.of.spades View Post
                  Huh melkosta rapaahan tuossakin kuvassa näytti kertyneen. Pitääpä mainita, kun auton vie huoltoon, että putsaisivat nuo vanoksien suodattimet. Onko noita kuinka monta yhteensä?



                  2Kpl. Siinä kannen etuosassa hantin sivu puolella. On vähän pahassa paikassa et näkee purkamatta. Ehkä peilin kanssa löytyy helpoiten:think
                  -e60 525 LCI - Honda X11

                  ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

                  Comment

                  • ace.of.spades
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 130
                    • Helsinki

                    #10
                    Kiitti infosta! Onko tuo putsaushomma ns. perushommaa autokorjaamoilla? Tässähän vois tietysti heittää ilmaan, että oisko ketään pk-seudulla, joka tuota putsausta tekisi korvausta vastaan tietenkin? Ottaako tuo putsaus minkä verran aikaa keskimäärin?

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #11
                      f...y...i...

                      Non-return valve on cylinder head - 11367541692, 11 36 7 541 692, 7541692, 11-36-7-541-692 - Sopii malleihin: E81 E82 E87 E87LCI E88 E90 E90LCI E91 Touring E91LCI Touring E92 E92LCI E93 E93LCI E60 E60LCI E61 Touring E61LCI Touring F10 F11 Touring F18 E63 E63LCI E64 Cabrio E64LCI Cabrio E65 E66 F01 F01 LCI F02 F02 LCI X1 (E84) X3LCI (E83LCI) X3 (F25) X5 (E70) X6 (E71) Z4 E85 Z4 E86 Z4 E89
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • ace.of.spades
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 130
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Puhdistaminen on rakenteen puolesta työläs. Hinta ei ole järin paha joten uudet 2kpl vaan kerralla.
                        Meni ihan ohi tämä viesti, joten parempi varmasti tilata uudet.

                        peltone; Kiitos linkistä! Näitä 2kpl tilaukseen jos oikein ymmärsin?

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          #13
                          Originally posted by peltone View Post
                          BMW varaosatiskillä näyttäisi olevan vielä halvemmat + BMW:n varaosatakuu.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • ace.of.spades
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 130
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by zakspeed View Post
                            BMW varaosatiskillä näyttäisi olevan vielä halvemmat + BMW:n varaosatakuu.
                            Jeps mahtavaa, voisikin sieltä ostella. Onko jotain linkkiä?

                            EDIT: Laitellaas edittiä vielä. Löytyi täältä, joten varmistus onko oikea jos tilailee uudet?


                            EDIT2: No perhana näköjään tuosta ylemmästä linkistä hinta olikin yhdelle kappaleelle ja 2kpl tuohon menee.
                            Last edited by ace.of.spades; 27-01-2021, 11:33.

                            Comment

                            • ace.of.spades
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 130
                              • Helsinki

                              #15
                              Vielä pientä jeesiä tai ideoita tarttis, ennen kuin auton vien huoltoon ensi viikolla. Miten teidän mielestä kannattaisi lähteä korjaamolla asiaa selvittelemään? Toki testerin varmasti lykkää kiinni ekana ja tuon P0012 koodin sieltä varmaan kaivaa, mutta kysymykset oikeastaan, että onko tuo vanoksien suodattimien putsaus/uusiminen perus hommaa korjaamolle kuin korjaamolle ja kannattaisiko mainita, kun auton vie, että putsaisivat myös vanoksien solenoidit? Nuo solenoidit taitavat olla helposti putsattavissa ilman osien purkamista? Kuumotukset siitä, että alkavat tarjota isoa remonttia heti painaa mielessä, joten siksi vähän ennakkoa asiaan. Kiitos jeesistä jo etukäteen!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎