Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HixQ
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 5
    • Nivala

    N53 apuja

    elikkäs pannaan nyt tiedot ensin autosta

    e93 N53B30

    ajettu 100tkm

    07.v

    ongelma.

    pätkii ja käy rikkaalla.

    nyt huomasin että vesisateella käy vielä huonommin

    katsastuksessa meni just ja just päästöistä läpi
    co% 0,01
    co2 9,60
    hc ppm 6
    o2 9,05
    lamda 1,543

    vaihdetut osat:

    tulpa
    puolat
    suuttimet (koodattu)
    korkeapainepumppu
    nox anturi
    lamdat
    venttiilikoppa
    imm
    imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet
    softapäivitys
    puristuspaineet mitattu ja on ok

    alkaa pikkuhiljaan loppuun rahat ja usko auton kanssa. :/
  • mikaell
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 422
    • Kla

    #2
    Vikakoodeista lähtisin liikkeelle?
    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
    p. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • HixQ
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 5
      • Nivala

      #3
      29E0
      29E1
      3104

      tosiaan ois voinu jo mainita

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #4
        Edit: Virheellinen kirjoitukseni pois.
        Last edited by zakspeed; 11-05-2021, 12:53.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • jessemikkola
          BTCF Member
          • Dec 2014
          • 83
          • Kuusankoski

          #5
          Ei kai katsastuksessa katota ku vaa et co ja hc on arvoissaa niinkuin täs näyttäis olevan. N53 laihaseos moottori nii happi ja lambda arvot saa olla jotain iha muuta ku normi moottoreissa. Oliko uusitut suuttimet ihan uusia vaihtaessa ja missä tilanteessa toi pätkiminen tapahtuu? Onko imukanavia viel putsattu?

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #6
            Originally posted by jessemikkola View Post
            Ei kai katsastuksessa katota ku vaa et co ja hc on arvoissaa niinkuin täs näyttäis olevan. N53 laihaseos moottori nii happi ja lambda arvot saa olla jotain iha muuta ku normi moottoreissa. Oliko uusitut suuttimet ihan uusia vaihtaessa ja missä tilanteessa toi pätkiminen tapahtuu? Onko imukanavia viel putsattu?
            Edit: Höpökirjoitukseni pois.
            Last edited by zakspeed; 11-05-2021, 12:53.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • e36coupe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 722
              • Nokia

              #7
              Originally posted by jessemikkola View Post
              Onko imukanavia viel putsattu?
              Hieman sivuraide, mutta onko näistä monikin pähkinäpuhaltanut imukanavia/venttiileitä? Onko ollut jotain apua johonkin vaivaan?
              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

              Työn alla: E21 320/6
              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2000
                • Tampere/kainuu

                #8
                Originally posted by e36coupe View Post
                Hieman sivuraide, mutta onko näistä monikin pähkinäpuhaltanut imukanavia/venttiileitä? Onko ollut jotain apua johonkin vaivaan?
                Onhan nuita tullut puhallettua.

                Mielenrauhaan vaikuttaa useimmiten eniten. Harvoin suurta korjaavaa vaikutusta. Tai sanotaanko näin, että täytyy olla pahasti karstoittuneet jotta on vaikutusta.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Noilla mittauksessa saaduilla arvoilla ei ole mitään tekemistä laihaseosmoodin kanssa.

                  Laihaseosmoodi on käytössä ajon aikana tietyin ehdoin.

                  Tuo pakokaasuanalyysin jäännöshappi ja lambda arvo kertoo ilmavuodosta pakoputkessa.
                  Aijaaha, selvä sitten

                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 2000
                    • Tampere/kainuu

                    #10
                    Nostan käden ylös virheen merkiksi.

                    Itse en koskaan muinoin onnistunut osumaan sitten N53 moottorin laihaseosmoodille päästömittauksen aikana, joten olin lähestulkoon varma jotta vaatisi ajoa ja lievää kuormaa.

                    Dokumenttihan sen kertoo olevan mahdollista.

                    Jatkakaa.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • rikuh1
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 520
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Nostan käden ylös virheen merkiksi.

                      Itse en koskaan muinoin onnistunut osumaan sitten N53 moottorin laihaseosmoodille päästömittauksen aikana, joten olin lähestulkoon varma jotta vaatisi ajoa ja lievää kuormaa.

                      Dokumenttihan sen kertoo olevan mahdollista.

                      Jatkakaa.

                      Usean N53 koneisen katsastaneena ei ne läheskään aina käytä tuota moodia kyseisessä tilanteessa (kyllä, ehjiä/toimivia olleet monet). Kerran on kohdalle osunut asiakkaan auton kanssa kyseinen tilanne, ei konttorillakaan kyllä moisesta ihan heti oltu tietoisia, vasta asiasta mainiten löysivät koneelta tiedotteen asiasta
                      E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                      Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                      RikunAutofix.fi

                      Comment

                      • Ccccc
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2015
                        • 112
                        • Valkeakoski

                        #12
                        Siihen on muutama ehto että laihaseos tilaan mennään. Kuten riittävä moottorinlämpö, pakolämmöt olikohan min 220c ja lisäksi on ajettava yli 20km/h vähän matkaa tyyliin pari sataa metriä. Ei ihan äkkiä nämä ehdot katsastuksessa täyty jos ajetaan 20m jarrutesterille/päästöille.
                        Vaan jos nelikon jarruja ponnistetaan pihamaalla tai leimalle tullessa auto jätetään parkkiin käymään tyhjää niin saattaahan se laihaseokselle mennä.
                        Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                        INPA ISTA

                        Comment

                        • HixQ
                          Newbiemmer
                          • Sep 2011
                          • 5
                          • Nivala

                          #13
                          matalilla kierroksilla. haisee bensalle tyhjänkäynillä. aina ku vaihtaa vaihteen niin sillon alkaa. sitte ku pääset 4tonnin tenoille niin auto vetää mainiosti. sitte ku ajaa vakkari päällä niin huomaa joskus ku alkaa nykimään.

                          kaikki osat mitä vihdettu on alkuperäisiä ja uusia osia. (kaikki suuttimet vaihdettu kerralla)




                          Originally posted by jessemikkola View Post
                          Ei kai katsastuksessa katota ku vaa et co ja hc on arvoissaa niinkuin täs näyttäis olevan. N53 laihaseos moottori nii happi ja lambda arvot saa olla jotain iha muuta ku normi moottoreissa. Oliko uusitut suuttimet ihan uusia vaihtaessa ja missä tilanteessa toi pätkiminen tapahtuu? Onko imukanavia viel putsattu?

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Ccccc View Post
                            Siihen on muutama ehto että laihaseos tilaan mennään. Kuten riittävä moottorinlämpö, pakolämmöt olikohan min 220c ja lisäksi on ajettava yli 20km/h vähän matkaa tyyliin pari sataa metriä. Ei ihan äkkiä nämä ehdot katsastuksessa täyty jos ajetaan 20m jarrutesterille/päästöille.
                            Vaan jos nelikon jarruja ponnistetaan pihamaalla tai leimalle tullessa auto jätetään parkkiin käymään tyhjää niin saattaahan se laihaseokselle mennä.
                            Älä viitsi nyt höpöttää, miksi BMW on tuon ylle linkkaamani päästömittausohjeen sitten lähettänyt Trafille?

                            Ei näitä usein näe, mutta kuitenkaan mikään harvinainen tilanne tämä ei ole että n53/n43 moottorista tulee tuollaiset päästöt pakoputkesta.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1890
                              • Turku

                              #15
                              Oman N43:n katsastuksessa insinööri tästä mainitsi.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎