Originally posted by suppari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53 apuja
Collapse
X
-
Muun merkkisissä autoissa nähnyt lähes tukossa olevia imukanavia. Ne ollut yleensä turbollisia ja sillon ku ei aja ylipaineella nii saattaa aiheuttaa että ei saa imettyä kunnolla ilmaa ja esiintyy nykimistä. Mut kaasupohjassa ylipaineistettuna ilma menee sisään ilman et nykii. Tyhjäkäynnillä kun ilman liikkuvuus on tosi hidasta muutenki ja jos sitä estää karsta kulkemasta niin varmasti alkaa käymään rikkaammalla ja tulee missfiree
Comment
-
-
imusarjan ku käytin irti niin näytti mun silmään tosi hyältä. tiiä sitte onko ne oikeesti hyvät :think
Originally posted by jessemikkola View PostMuun merkkisissä autoissa nähnyt lähes tukossa olevia imukanavia. Ne ollut yleensä turbollisia ja sillon ku ei aja ylipaineella nii saattaa aiheuttaa että ei saa imettyä kunnolla ilmaa ja esiintyy nykimistä. Mut kaasupohjassa ylipaineistettuna ilma menee sisään ilman et nykii. Tyhjäkäynnillä kun ilman liikkuvuus on tosi hidasta muutenki ja jos sitä estää karsta kulkemasta niin varmasti alkaa käymään rikkaammalla ja tulee missfiree
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostMuun merkkisissä autoissa nähnyt lähes tukossa olevia imukanavia. Ne ollut yleensä turbollisia ja sillon ku ei aja ylipaineella nii saattaa aiheuttaa että ei saa imettyä kunnolla ilmaa ja esiintyy nykimistä. Mut kaasupohjassa ylipaineistettuna ilma menee sisään ilman et nykii. Tyhjäkäynnillä kun ilman liikkuvuus on tosi hidasta muutenki ja jos sitä estää karsta kulkemasta niin varmasti alkaa käymään rikkaammalla ja tulee missfiree
Karstaisuus voi toki vaikuttaa tyhjäkäyntiin epäsuorasti, säätämällä kuormituksen aikaiset suhteet päin persettä, joka riittämättömien korjausvarojen vuoksi näkyy myös tyhjäkäynnissä. Silloinkaan ei kyse ole siitä, etteikö kone saisi riittävästi ilmaa.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Valvetronicilla varustetussa suorasuihkussa karstaisuudella on jo väliä.
Alle millin avautuvilla imuventtiileillä karstasta imuventtiilissä voi tulla häiriötekijä.
Kyseisessä N53 moottorissa tätä vaivaa ei luonnollisesti siinä muodossa voi esiintyä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Olen antanut itseni ymmärtää että karstainen imupuoli aiheuttaa sen, että palotilaan ei synny halutunlaista pyörrettä jotta suoraruiskun polttoaine sekoittuisi kunnolla ja syttyisi, tästä johtuen suoraruiskarit tekee misfireä tyhjäkäynnillä.
Näin olen todennut asian olevan ainakin vag autoissaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Onko ajettu adaptaatiot uudestaan remppojen jälkeen, meneekö laihaseos päälle jotta suutinkohtaiset korjaukset alkavat rullata? Vaikuttaisi siltä että ei jos lambda on vain luokkaa 1,5.
Adaptaatioiden nollauksen jälkeen, kun flywheel on ok, näkee mihin korjausarvot menevät tyhjäkäynnillä. Siitä saa jo vähän selkoa, onko oikeasti kyseessä koko koneen ongelma (=virheellinen mittaus tms).325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment