Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x reaktiotangot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 502
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by Nimetön View Post
    Vaihdoin syksyllä levyt ja palat eteen, ongelma oli vuoden jo ennen sitä, eikä muuttunu oikeestaan miksikään. Satulat ja satuloiden liukutapit oli ainoot mitä en vaihtanut. Renkaat pyörii hyvin ilmaan nostettuna. Vanteet ei lämpiä polttavan kuumiksi. (muutaman kerran sormet toisissa autoissa polttanu jumittavan satulan takia) kovimmat tärinät alkaa nyt 120-> tuli eilen otettua ~220 vauhtia ja tärräys meni jo semmoseks et tuntu että kohta lähtee kaikki osat irti autosta koko tärinä alkoi alunperin, kun autoon vaihdettiin repsikan etuiskarin laakeri, sen jälkeen vaihdettu kaikki iskarit, jouset yms. Pikkusälät = ei muutosta.
    Ompas kummaa. Oletko testannut nopeaa levyn heiton tsekkiä, tyyliin kulma ylös, polkasee jarrulla palat kiinni levyyn ja alkaa varovasti pyörittämään ja kuulostelee, että onko "kahnaus" ääni tasainen vai aaltoileva (näin paikallistin oman ongelmalevyn)? Ehkä siellä on sitten napa jotenkin kiero tai levy ei asetu kunnolla.

    Edit: Siis täriseekö se kokoajan, vai jarrutettaessa?
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • Nimetön
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 73
      • Valkeakoski

      #17
      En oo tuota testannut. Tärisee koko auto kokoajan, mutta saattaa hetkeksi loppua kääntyessä loivaan mutkaan joko vasemmalle tai oikeelle, tai päinvastoin alkaa täristään enemmän. Jarruttaessa kovista vauhdeista täristää aina. Katsastus on noin kuukauden päästä, nii jos vihdoin tällä kertaa löytys joku selitys tolle. Muuten auto pelaa oikeen hyvin, mutta alkaa tämä homma ottaan päähän, kun ei meinaa kukaan löytää ratkaisua.

      Edit: voisko muuten olla raidetangot, mikä tuon aiheuttaa, noita on suhteellisen vaikee kotikonstein tutkia (ellei oo näkyvästi rikki, eikä sisäpäitä nää ollenkaan purkamatta) Ratti on myös aavistuksen vinossa
      Last edited by Nimetön; 10-06-2021, 22:41.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Nimetön View Post
        En oo tuota testannut. Tärisee koko auto kokoajan, mutta saattaa hetkeksi loppua kääntyessä loivaan mutkaan joko vasemmalle tai oikeelle, tai päinvastoin alkaa täristään enemmän. Jarruttaessa kovista vauhdeista täristää aina. Katsastus on noin kuukauden päästä, nii jos vihdoin tällä kertaa löytys joku selitys tolle. Muuten auto pelaa oikeen hyvin, mutta alkaa tämä homma ottaan päähän, kun ei meinaa kukaan löytää ratkaisua.

        Edit: voisko muuten olla raidetangot, mikä tuon aiheuttaa, noita on suhteellisen vaikee kotikonstein tutkia (ellei oo näkyvästi rikki, eikä sisäpäitä nää ollenkaan purkamatta) Ratti on myös aavistuksen vinossa
        Onko vanteet suorat ja renkaat tasapainossa? Jos kaarteessa muuttuu, niin mites pyöränlaakerit?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Nimetön
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 73
          • Valkeakoski

          #19
          Vanteet on suorat, renkaat on katottu pariin kertaan ja tasapainotettu (sama ongelma toisillakin renkailla) pyöränlaakerit ei pidä ääntä ja renkaat pyörii hyvin

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎