Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reco
    Bimmer Rookie
    • Jul 2019
    • 44
    • Janakkala

    #46
    Originally posted by Jana View Post
    Vian etsintää.. ovet avatessa lpfp ei lähde surraamaan. Manuaalisesti protoolilla kylläkin.
    Epätasainen tyhjäkäynti ja kevyessä kiihdytyksessä/tasakaasulla ajettaessa pientä nypytystä havaittavissa.
    Lpfp paineetkin pysyy hyvin 70psi minimissään.

    Oisiko tuo tankin toisella puolen oleva paineensäädin hässäkkä syypää? Kokemuksia? Ja nämä oireethan alkoi heti kun pumppu ei enää lähtenyt surisemaan... Ja pumppu siis walbro 450 max 15tkm ajettu.
    Ei vikakoodeja
    Yleensä noissa oireissa on ongelmana tulpat, puolat, suuttimet akseli mutta elääkö se lpfp paine? Hpfp paine? Noissahan on ollut ongelmana että se anturi ei vaan enää näytä oikeaa lukemaa. Tuo anturi ongelma selittäisi sitä miksi ei pumppu surraa ovia avatessa, jos siellä on jo tarpeeksi "painetta".
    ex 07 E92 335iA

    Comment

    • Jana
      BTCF Member
      • Aug 2013
      • 132
      • Sjoki

      #47
      Originally posted by reco View Post
      Yleensä noissa oireissa on ongelmana tulpat, puolat, suuttimet akseli mutta elääkö se lpfp paine? Hpfp paine? Noissahan on ollut ongelmana että se anturi ei vaan enää näytä oikeaa lukemaa. Tuo anturi ongelma selittäisi sitä miksi ei pumppu surraa ovia avatessa, jos siellä on jo tarpeeksi "painetta".
      tulpat puolat hpfp uusia ja suuttimet alle vuoden vanhat.
      Paineet tyhjäkäynnillä 70-72psi, ajossa 70-85. Joten mun mielestä ei anturiin viittaisi.
      Railpaine 2900psi kieppeillä käynnistyksessä, ja tippuu sinne 700psi hetken kuluttua.
      Virrat päälle,auto vielä sammuksissa> paine tais olla ~25psi >prime protoolilla, nousi 70psi
      E90 LCI 335iA Lemans-blau

      Comment

      • eljas
        BTCF Member
        • Apr 2017
        • 317
        • Vantaa

        #48
        Originally posted by Jana View Post
        tulpat puolat hpfp uusia ja suuttimet alle vuoden vanhat.
        Paineet tyhjäkäynnillä 70-72psi, ajossa 70-85. Joten mun mielestä ei anturiin viittaisi.
        Railpaine 2900psi kieppeillä käynnistyksessä, ja tippuu sinne 700psi hetken kuluttua.
        Virrat päälle,auto vielä sammuksissa> paine tais olla ~25psi >prime protoolilla, nousi 70psi
        Jos LPFP paineet tippuu kun auton sammuttaa, ei takaiskuventtiili toimi oikein. Ja se on nimenomaan tankissa toisella puolella oleva hässäkkä. Mutta sitä en tiedä, miten se voisi liittyä tuohon ongelmaan, että pumppu ei surise kun avaa oven...
        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

        Comment

        • Georgios Terziakis
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 378
          • Imatra

          #49
          Noniin, olin lähdössä testaamaan, niin eikös saman tien heittäny engine faultin ja suutinhan sieltä on mennyt.
          On muuten nykyään ihan älyttömissä hinnoissa, mut ei auta, uutta suutinta tilaukseen, nyt vaan yritän pähkäillä että tilaanko Saksasta ja odottelen viikon, vai Suomesta, maksaa satkun enempi, mut tulis parissa päivässä.
          BMW 335i coupe -06
          BMW 330i coupe -00
          Ja pari vanhempaa menOpeliä

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5448
            • S:t Karins

            #50
            Originally posted by Georgios Terziakis View Post
            Noniin, olin lähdössä testaamaan, niin eikös saman tien heittäny engine faultin ja suutinhan sieltä on mennyt.
            On muuten nykyään ihan älyttömissä hinnoissa, mut ei auta, uutta suutinta tilaukseen, nyt vaan yritän pähkäillä että tilaanko Saksasta ja odottelen viikon, vai Suomesta, maksaa satkun enempi, mut tulis parissa päivässä.
            Niin ja sitten jos sinulla on siellä alle 11 indeksin suuttimet niin minimissään joudut vaihtamaan kaikki 1 tai 2 bank suuttimet kerrallaan (3 kpl).
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Georgios Terziakis
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 378
              • Imatra

              #51
              Jep, niinhän sitä pitäis. Pari vuotta ajellut sekasuuttimilla index 10 ja index 12, ja onhan tuo toiminut.
              Olis silloin kun eka kerran meni suutin niin pitänyt tilata täysi setti, kun hinnat oli melkein puolet nykyisestä hintatasosta.
              BMW 335i coupe -06
              BMW 330i coupe -00
              Ja pari vanhempaa menOpeliä

              Comment

              • lassiv
                BTCF Member
                • Nov 2015
                • 313
                • Lahti

                #52
                Hieman aihetta sivuten. Onkohan pähkinäpuhallus paikoille suosituksia etelä suomesta, vielä parempi jos osuu Lahden nurkille.

                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 239
                  • Espoo

                  #53
                  Originally posted by lassiv View Post
                  Hieman aihetta sivuten. Onkohan pähkinäpuhallus paikoille suosituksia etelä suomesta, vielä parempi jos osuu Lahden nurkille.
                  Pperformance Järvenpäässä. https://www.pperformance.fi
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • Georgios Terziakis
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 378
                    • Imatra

                    #54
                    Tuokin, imukanavien putsaus, oli suunnitelmissa loman aikana, mut niinhän siinä kävi, ei mitenkään yllättäen, että sekin jäi tekemättä.
                    No, nyt on uus suutin paikallaan ja taas toimii hienosti. Pitää kyl nuo loputkin index10-suuttimet vaihdella index12.
                    BMW 335i coupe -06
                    BMW 330i coupe -00
                    Ja pari vanhempaa menOpeliä

                    Comment

                    • Krampus
                      BTCF Member
                      • Nov 2017
                      • 388
                      • Keski-Suomi

                      #55
                      Reflex plus: Advanced i/o integration

                      Olisiko kenelläkään tietoa, että minkä paineanturin voisi Reflexiin liittää Motivin oman tilalle?
                      REFLEX 0-10 BAR PRESSURE SENSOR


                      Tuo on kaksi johtoinen ja maan ottaa paineanturin rungosta. Näin olen ymmärtänyt. Liitin toisessa päässä on deutsch dtm kaksi pinninen. Liitin minulla on.

                      Saako tämän Finjectorin myymän anturin käymään? Asiasta vaihdoin sähköpostia heidan kanssa, mutta varmuutta asiasta ei ole. Johtoja tuossa on enemän.
                      Finjectorin anturi

                      Saisi zetaan näkymään lpfp lukemat kun omaa anturia autossa ei ole kuten 335i:ssä on.

                      Tulee aika kalliiksi simppeli anturi, jos tuon Motivin anturin tilaa. Rahdit ja alvit tulee hinnan päälle .
                      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                      Comment

                      • Krampus
                        BTCF Member
                        • Nov 2017
                        • 388
                        • Keski-Suomi

                        #56
                        Kysytään vielä täältä.
                        Kenelläkään tietoa, että mikä on Boschin osanumero port injection kiskoon/laattaan laitettaville suuttimille 750cc 34mm ev14?
                        Mistään oikein tunnu numeroa löytyvän. :think
                        Last edited by Krampus; 17-03-2023, 06:26. Reason: Pituus väärin.
                        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                        Comment

                        • ana100
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 72

                          #57
                          Originally posted by Tommix View Post
                          Niin ja sitten jos sinulla on siellä alle 11 indeksin suuttimet niin minimissään joudut vaihtamaan kaikki 1 tai 2 bank suuttimet kerrallaan (3 kpl).
                          Näin tästä tosiaan kerrotaan. Mutta mikä on tämän teoriatausta? Eihän se ECU tiedä suuttimien indekseistä mitään, ainoastaan tuon korjauskertoimen. Onko esim 11 ja 12 index jotenkin eritavalla kalibroitu vs. korjauskerroin?

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5448
                            • S:t Karins

                            #58
                            Originally posted by ana100 View Post
                            Näin tästä tosiaan kerrotaan. Mutta mikä on tämän teoriatausta? Eihän se ECU tiedä suuttimien indekseistä mitään, ainoastaan tuon korjauskertoimen. Onko esim 11 ja 12 index jotenkin eritavalla kalibroitu vs. korjauskerroin?
                            Korjaan vähän tuota mun kommenttia index 11 ja 12 ovat keskenään "identtiset" eli käyvät ristiin. 10 ja alle eivät ole.
                            "N54 fuel injector replacement service bulletin: IMPORTANT: Injectors with index 11 and higher have a different calibration and construction than injectors with index 10 and lower. Due to this difference, the injectors with index 11 and higher and injectors with index 10 and lower cannot be mixed on the same engine bank (i.e., cylinders 1-3 or 4-6). Once a bank of injectors is at index 11 or higher, the “bank set replacement” requirement no longer applies. For index 11 injector failures, only replace the failed injector"
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Georgios Terziakis
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 378
                              • Imatra

                              #59
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Korjaan vähän tuota mun kommenttia index 11 ja 12 ovat keskenään "identtiset" eli käyvät ristiin. 10 ja alle eivät ole.
                              "N54 fuel injector replacement service bulletin: IMPORTANT: Injectors with index 11 and higher have a different calibration and construction than injectors with index 10 and lower. Due to this difference, the injectors with index 11 and higher and injectors with index 10 and lower cannot be mixed on the same engine bank (i.e., cylinders 1-3 or 4-6). Once a bank of injectors is at index 11 or higher, the “bank set replacement” requirement no longer applies. For index 11 injector failures, only replace the failed injector"
                              Miulla on edelleen index 10 ja 12 sekaisin samassa setissä, auto toimii ja ei valita mistään, onkohan nuo taas jotain myynnin edistämis puheita? Mitenhän hienosti tuo toimis jos tuon yhden suuttimen vielä vaihtais..
                              BMW 335i coupe -06
                              BMW 330i coupe -00
                              Ja pari vanhempaa menOpeliä

                              Comment

                              • Wibu
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 62
                                • Pälkäne

                                #60
                                Oon ny tässä pidemmän aikaa koittanu saada tota vehjettä toimiin. Nyt nappasin jb4:kin välistä jo pois ja edelleen puskee koodia kuormituspaineensäätimeltä ja ahtopaineenanturilta. Kuinka tarkka toi on noitten antureiden suhteen? Voiko olla, että puskee koodia tarvike anturin takia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎