Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF pakkopoltto ongelma (41BA vikakoodi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    DPF pakkopoltto ongelma (41BA vikakoodi)

    E91, 2007.

    Pakkopoltto ei lähde päälle autossa ja testeri herjaa seuraavaa:

    "41BA Particulate-filter system, exhaust backpressure sensor".

    Voisko oikean anturin vaihto auttaa asiaan? Kokemuksia?


    -Kiitos
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Voisi. Tuo osa on erittäin tärkeä dpf kannalta ja ei mikään harvinainen vika.

    En jaksa googlettaa tarkemmin koodia mutta jos se herjaa anturin virtapiirin olevan poikki tai oikosulussa niin uusi anturi kehiin.
    Jos se taas liittyy anturin raja-arvoihin niin voi olla vaan pönttö niin tukossa että vikakoodi tulee heti

    Edit. Katso livedatasta mitä se anturi näyttää, ite oon pitäny nyrkkisääntönä että jos paine nousee täydessä kiihdytyksessä 4000rpm kierroksilla yli 0,5bar on pönttö aivan tukossa.
    Jos taas paineet pysyy 0,2bar on pytty vielä hengissä.

    Tuolla sinun auton kilometrimäärällä pönttö pitäs hyvinkin olla vielä pelastettavissa ihan hyvään kuntoon kunhan vaan sitkeellä pakkopolttamisella saa sen auki.
    Last edited by Urpo_rotta; 29-04-2022, 09:09.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • dudeb
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 240
      • Nowhere

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Voisi. Tuo osa on erittäin tärkeä dpf kannalta ja ei mikään harvinainen vika.

      En jaksa googlettaa tarkemmin koodia mutta jos se herjaa anturin virtapiirin olevan poikki tai oikosulussa niin uusi anturi kehiin.
      Jos se taas liittyy anturin raja-arvoihin niin voi olla vaan pönttö niin tukossa että vikakoodi tulee heti

      Edit. Katso livedatasta mitä se anturi näyttää, ite oon pitäny nyrkkisääntönä että jos paine nousee täydessä kiihdytyksessä 4000rpm kierroksilla yli 0,5bar on pönttö aivan tukossa.
      Jos taas paineet pysyy 0,2bar on pytty vielä hengissä.

      Tuolla sinun auton kilometrimäärällä pönttö pitäs hyvinkin olla vielä pelastettavissa ihan hyvään kuntoon kunhan vaan sitkeellä pakkopolttamisella saa sen auki.


      Ok, pitää kattoo toi livedata jos näen sen. Ei oo Inpaa, jne. käytössä.



      Tässä ilmeisesti oikea anturi mikä käy. Lukee myös, että vaatii ohjelmoinnin. Mitähän tämä tarkemmin meinaa ja millä se onnistuu?

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2151
        • Vantaa

        #4
        Älä nyt ainakaan mitään random tarviketta tilaa. Orkkis laatuisen saa halvemmalla:



        Sikäli mikäli tuo on oikea...
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • dudeb
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 240
          • Nowhere

          #5
          Originally posted by VilleP View Post
          Älä nyt ainakaan mitään random tarviketta tilaa. Orkkis laatuisen saa halvemmalla:



          Sikäli mikäli tuo on oikea...

          Hyvin on mulla nuo Ridexit pelannu. Saksassa tehään. On siellä Hellaakin tarjolla (yleensä halvemmalla vielä).

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1265
            • Kajjjaani

            #6
            Originally posted by dudeb View Post
            Hyvin on mulla nuo Ridexit pelannu. Saksassa tehään. On siellä Hellaakin tarjolla (yleensä halvemmalla vielä).
            Ok, itse en laittaisi bemariin mitään muita kuin OE tai OEM antureita. Ei olisi ensimmäinen kerta kun tarvikeanturi ei pelaakaan niinkuin pitäisi, toisinsanoen jos sinne vaihtaa tuollaisen tarvikeanturin eikä vika muutu miksikään niin ei voi olla mitenkään varma onko se vika edelleen anturissa vai jossakin muualla.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              #7
              KL varaosilta ei muistaakseni kovin kallis anturi ollut myöskään. Ei tarvitse ohjelmointia.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2151
                • Vantaa

                #8
                Tarvike 43e, merkistä ei tietoa. Orkkis reipas 80e.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #9
                  Paikallinen nyhtää anturista melkein 130€, niin kokeillaan tarvikkeella ensin saako toimimaan. Postailen tänne sit miten kävi.

                  Comment

                  • dudeb
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 240
                    • Nowhere

                    #10
                    Originally posted by dudeb View Post
                    Paikallinen nyhtää anturista melkein 130€, niin kokeillaan tarvikkeella ensin saako toimimaan. Postailen tänne sit miten kävi.
                    Pitää nakata tuonne sekaan vielä Motonetin DPF puhdistusaine. Onko porukalla näistä litkuista kokemuksia?

                    Comment

                    • dudeb
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 240
                      • Nowhere

                      #11
                      Hellan anturi vaihdettu, mutta herja sama. Voisko sittenkin olla että siellä pitää jotain ohjelmoida? Mitä?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Näkyykö live-datassa vastapainetta? Anturin vaihtoa ei tarvitse ohjelmoida. Tuosta koodista nyt ei vielä selviä herjaako se puuttuvasta signaalista vai mistä. Jos ei tule signaalia, niin uusi anturi on rikki tai sitten johdotus ongelma.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • dudeb
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 240
                          • Nowhere

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Näkyykö live-datassa vastapainetta? Anturin vaihtoa ei tarvitse ohjelmoida. Tuosta koodista nyt ei vielä selviä herjaako se puuttuvasta signaalista vai mistä. Jos ei tule signaalia, niin uusi anturi on rikki tai sitten johdotus ongelma.

                          Live datassa näkyy vastapaine ja toimii nyt sen osalta ok.

                          Comment

                          • dudeb
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 240
                            • Nowhere

                            #14
                            Yhä herjaa tuo DPF pakkopoltto.

                            Yhä herjaa tuo DPF pakkopoltto.

                            Pakkopoltto ei lähde päälle kun lämmöt ei nouse tarpeeksi, vaikka ajaa 200km putkeen. Mistä tämä voisi johtua? Pitääkö odottaa tarpeeksi lämpimiä kelejä, että tämä onnistuis?

                            Välillä auto kuitenkin toimii jotenkin ja välillä ei. Tuntuu et ahistaa nyt vähemmän, kun laittoi tuo DPF puhdistuslitkun sinne vajaalla tankilla, vaikka pakkopoltto ei olekaan lähtenyt päälle pitkään aikaan.

                            Kulutuksesta ei aikanaan voi moittia. Viime 200km lenkki, 4,2L /100km, kun mahd. taloudellisesti yritti ajaa.

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1568

                              #15
                              tuleeko sinne tuo pakopaineanturi vikakoodi edelleen? jos koneenlämmöt ei nouse niin termareita tonkimaan sitten. Jnesteen lämmöt kun 75 niin sitten vasta antaa aloittaa pakkopolton

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎