Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vetolevymurheita M57 + 6hp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krk
    Newbiemmer
    • Jul 2023
    • 4
    • Turku

    Vetolevymurheita M57 + 6hp

    M57N2 moottorin jatkeena perus 6hp19z laatikko. Uusi vetolevy hommattu samalla numerolla kuin vanha, ja on bmw OE osa.
    Ongelmana että uusi vetolevy tuntuu asettuvan turhan lähelle moottorin lohkoa, ja turbiinin pultit ottaa kiinni kampiakselin stefan laippaan nyt. Onko kenelläkään tullut vastaavaa ongelmaa vastaan?

    Vetolevy on oikein päin, ja asentotunnistimen magneettikehä on myös paikallaan. Siltikin uusi levy on ihan liian lähellä moottoria.

    Onko jotain mitä uuden vetolevyn kanssa tarvitsee myös asentaa, vai mitä tässä tehdään väärin

    Kiitos kaikille ketkä vaivautuu neuvomaan!
    Last edited by Krk; 13-07-2023, 21:36.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Onko itse osissa osanumeroa merkittynä ja täsmääkö ne? Poikkeaako osat rinnakkain vertailtuna silmämääräisesti toisistaan? Ilmeisesti 11227788746 kyseessä? Ei näyttäis osanumerokaan päivittyneen historiansa aikana ja sama osa käytössä kaikissa M57N/N2-koneisissa. Pettikö muuten siitä alkuperäisestä niittaus, vai miksi meni vaihtoon?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Krk
      Newbiemmer
      • Jul 2023
      • 4
      • Turku

      #3
      Vanha vetolevy on numerolla 11227788746, eli täysin sama. Levyn halkaisija on sama, ja keskeltä mitattuna paksuus myös molemmissa täsmää.
      Vanha levy oli jotenkin ottanut osumaa ja siinä oli heittoa moottorin käydessä. Näkyi laatikon tarkistusreiästä kun moottori oli käynnissä.

      Tuosta en täysin ole varma, kun molemmat levyt on hieman koveria, tai niinsanotusti "concave" tyylisiä omaan silmään. En tiedä voiko uusi olla jotenkin yli kovera ja sen takia ottaa kiinni.

      Comment

      • ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 609
        • Espoon haja-asutus

        #4
        Tallissa mulla yksi irtonaisena ja sitä tuossa viivottimella katselin vielä ja en siinä kyllä mitään oleellista kuperuutta havaitse.

        Turbiinin puolella kehä on aika lailla tasan sen keskiön kanssa. Koneen puolella keskiö on jotain 2...2,5 mm ylempänä kuin hammaskehä

        Tämä mitattu oli siis toimivana otettu 530xd:stä ja sama 46-loppuinen. On ylimääräinen, jos tarvis.

        E
        Attached Files

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3826
          • Finnland

          #5
          Turbiini oikea ja pultit?
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • Krk
            Newbiemmer
            • Jul 2023
            • 4
            • Turku

            #6
            Joo turbiini oikea, t126, pultit myös uudet oe bmw.

            Täytyy vielä tutkia josko toi uusi levy nyt olisi sit virheellinen. Ja tehdä tarkemmat mittaukset uudella ja vanhalla paikallaan ollessa.

            Kiitos kaikille, ilmoittelen mitä selviää, kun selviää !

            Comment

            • kkorvela
              BTCF Member
              • May 2019
              • 19
              • Raahe

              #7
              Voiko olla kampiakselin päittäisvälys liian iso (päittäislaakeri kulunut?)?

              Ja onhan turbiini kunnolla paikoillaan/perillä asti, siinähän lienee kolot laatikkoon menevän akselin päässä joiden pitää asettua oikein öljypumpulle?
              ----------------------------------
              BMW 520dA E60 vm 2009

              Comment

              • Krk
                Newbiemmer
                • Jul 2023
                • 4
                • Turku

                #8
                Tämä kampiakselin välys kävi mielessä itselläkin, sitä kuitenkaan ei ole vielä tarkistettu.

                Turbiini on pohjassa. Ennen turbiinin pulttausta vetolevyyn ei myöskään jää juurikaan rakoa vetolevyn ja turbiinin kiinnityskohtien välille, kun vaihteisto on pultattu kiinni. Tämä itsellä vähensi epäilyä että vetolevyssä niinkään olisi vikaa, muutoin kuin se että se on auttamatta liian lähellä lohkoa.

                Startti myöskään ei toimi oikein tällä levyllä, hammaskehä ottaa kokoajan kiinni startin rattaaseen.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Krk View Post
                  Startti myöskään ei toimi oikein tällä levyllä, hammaskehä ottaa kokoajan kiinni startin rattaaseen.
                  No onhan se vetolevy selvästi viallinen.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎