Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 859
    • Kainuu

    Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....

    Onko täällä jo joku joka poistanut otsikon "kuristinventtiilin" orja- sylinterin letkusta ja millaiset oli vaikutukset? Tubessa sitä ainakin ylistetään, vaikutus huomattavan positiivinen. Ilmeisesti vaihteiden käyttö, varsinkin 1 ja 2 sulavoituu. Eikä pitäisi olla edes vaikea tehtävä, tarvii vain sulkea nesteletku eittei valu tyhjiin ja lopuksi ilmaus(ei aina ilmeisesti välttämätön....)
    Last edited by expertti; 30-09-2023, 18:03.
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7466
    • Kotona

    #2
    Originally posted by expertti View Post
    Onko täällä jo joku joka poistanut otsikon "kuristinventtiilin" orja- sylinterin letkusta ja millaiset oli vaikutukset? Tubessa sitä ainakin ylistetään, vaikutus huomattavan positiivinen. Ilmeisesti vaihteiden käyttö, varsinkin 1 ja 2 sulavoituu. Eikä pitäisi olla edes vaikea tehtävä, tarvii vain sulkea nesteletku eittei valu tyhjiin ja lopuksi ilmaus(ei aina ilmeisesti välttämätön....)
    Jokaisesta e90 olen CDV:n poistattanut tai tyhjentänyt. Sieltä sisältä voi napauttaa sen kuristepalan pois ja laittaa tyhjennetyn CDV:n takaisin. Tai sitten ottaa sen kokonaan pois.

    Ehdoton juttu manuaalivaihteisessa bemarissa, miksei muussakin merkissä missä tälläinen on laitettu.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
    -

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 859
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by Zeta View Post

      Jokaisesta e90 olen CDV:n poistattanut tai tyhjentänyt. Sieltä sisältä voi napauttaa sen kuristepalan pois ja laittaa tyhjennetyn CDV:n takaisin. Tai sitten ottaa sen kokonaan pois.

      Ehdoton juttu manuaalivaihteisessa bemarissa, miksei muussakin merkissä missä tälläinen on laitettu.
      Nostellaas tääkin vanha treadi taas päivänvaloon. Miten tuo kytkimen ilmaus tulisi suorittaa kuristimen poiston jälkeen? Onnistuisiko esim siten että ottaa tuon työsylinterin irti ja paina kämmenellä pohjaan, raottaa ilmaruuvia. Sulkee ilmaruuvin ja löysää puristuksen. Tätä toistaen.. Vai tarviiko muunlaista jumppaa, millaista?

      ....vai ostaakko imupumppu(ruisku jolla voi myös täyttää/tyhjentää esim vaihdelaatikon tai perän) ja alipaineella imaista työsylinterin ilmausventtiilistä nesteitä? Toki huolehtia että jarru/kytkinneste säiliössä on nestettä.
      Last edited by expertti; 07-08-2024, 01:57.

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2683
        • .fi

        #4
        Originally posted by expertti View Post

        Nostellaas tääkin vanha treadi taas päivänvaloon. Miten tuo kytkimen ilmaus tulisi suorittaa kuristimen poiston jälkeen? Onnistuisiko esim siten että ottaa tuon työsylinterin irti ja paina kämmenellä pohjaan, raottaa ilmaruuvia. Sulkee ilmaruuvin ja löysää puristuksen. Tätä toistaen.. Vai tarviiko muunlaista jumppaa, millaista?

        ....vai ostaakko imupumppu(ruisku jolla voi myös täyttää/tyhjentää esim vaihdelaatikon tai perän) ja alipaineella imaista työsylinterin ilmausventtiilistä nesteitä? Toki huolehtia että jarru/kytkinneste säiliössä on nestettä.
        niin onko sulla muovinen työsylinteri, vai ei? ei-muovisen mäntää kuuluu työkalulla(joka on helppo tehdä itse) pitää kokonaan sisään puristettuna paineilmauksen(n.50e biltemasta) aikana.
        muovinen vain paineilmataan, eli ei tarvi TISsin mukaan edes työsylinteriä irroittaa.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 859
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by aae30 View Post

          niin onko sulla muovinen työsylinteri, vai ei? ei-muovisen mäntää kuuluu työkalulla(joka on helppo tehdä itse) pitää kokonaan sisään puristettuna paineilmauksen(n.50e biltemasta) aikana.
          muovinen vain paineilmataan, eli ei tarvi TISsin mukaan edes työsylinteriä irroittaa.
          Eiköhän se sylinteri ole metallinen, ainakin viteoissa mitä tubesta katellut bemareita. Eräässä viteossa teki ilmauksen tuolla työsylinterillä itsellään.Siitä tuo minun kymysys. Sitten jos ilmais alipaineella, ei kai tuolloin ole tarvis irroittaa työsylinteriä ollenkaan? Letku vaan kiinni ja alipaineella säiliöstä nesteitä ulos jotta ilmat tulee...

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2683
            • .fi

            #6
            Originally posted by expertti View Post

            Eiköhän se sylinteri ole metallinen, ainakin viteoissa mitä tubesta katellut bemareita. Eräässä viteossa teki ilmauksen tuolla työsylinterillä itsellään.Siitä tuo minun kymysys. Sitten jos ilmais alipaineella, ei kai tuolloin ole tarvis irroittaa työsylinteriä ollenkaan? Letku vaan kiinni ja alipaineella säiliöstä nesteitä ulos jotta ilmat tulee...
            mitä nyt bmwfans:ia vilkaisin, niin ettei olis 06 vaihtunut muoviseen ?
            niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:

            ^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais.

            se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
            ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 859
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by aae30 View Post
              mitä nyt bmwfans:ia vilkaisin, niin ettei olis 06 vaihtunut muoviseen ?
              niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:

              ^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais.

              se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
              ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.
              Tuolla osanumerolla tuolta löytyy sekä että, muovisia ja metallisia... Ei taida selvitä muutoin kun katsomalla omasta.

              Mitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2683
                • .fi

                #8
                Originally posted by expertti View Post

                Tuolla osanumerolla tuolta löytyy sekä että, muovisia ja metallisia... Ei taida selvitä muutoin kun katsomalla omasta.
                no joo ko. osanumero onkin yhteensopiva edeltävään osanumeroon.

                Originally posted by expertti View Post
                ​Mitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?
                yksinkertaisesti koska ohjeissa neuvotaan käyttämään ylipainetta säiliön puolelta - helpompi ja halpa toi täyttävä ylipaine + vähänkin huonompi ilmausnippa, niin johan ei koskaan lopu ilma nesteestä alipaineella.
                edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 859
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by aae30 View Post
                  no joo ko. osanumero onkin yhteensopiva edeltävään osanumeroon.


                  yksinkertaisesti koska ohjeissa neuvotaan käyttämään ylipainetta säiliön puolelta - helpompi ja halpa toi täyttävä ylipaine + vähänkin huonompi ilmausnippa, niin johan ei koskaan lopu ilma nesteestä alipaineella.
                  edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343
                  Hmmm. Alipaineella jos ilmaa,niin eihän se voi vetää järjestelmään ilmaa mistään jos ei missään ylempänä ole vuotoja? Ainoa mahdollinen ilmavuoto on siinä sylinterin ilmausnipassa johon tuo halpa imupumppu liitetty, sehän on jo järjestelmän ulkopuolella? Nipasta mahdollisesti vuotava ilma menee imupumppuun.
                  Ja mahdollinen ilma on tuolla alhaalla, lähellä sylinteriä.

                  Tuo bilteman "laitos" on jo turhan kallis ostaa tätä tarvetta varten pelkästään. Toki olisihan siitä sit apu myöhemmin jos nesteitä vaihtelee koko järjestelmään. Ja tuo "laitos" täytetään jarrunesteellä ja paineistetaan ja neste täyttää järjestelmän?!?
                  Korostan, minä voin olla kokonaan hakoteillä omine ajatuksine tässä. Kiitän syvästi kaikesta kommentoinnista, ne avaa mun silmiä varmasti.

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2683
                    • .fi

                    #10
                    Jos 50e on liikaa siitä, että saa/voi tehdä oikein nyt (ja jatkossa), niin eikö kannata sitten vain viedä suoraan tekijälle, jolla kalut ja halut tehdä ilmaus oikein?
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 859
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by aae30 View Post
                      Jos 50e on liikaa siitä, että saa/voi tehdä oikein nyt (ja jatkossa), niin eikö kannata sitten vain viedä suoraan tekijälle, jolla kalut ja halut tehdä ilmaus oikein?
                      TIS sanoo että säiliöön max 2bar paine ja ilmastus tehdään tuolla työsylinterillä itsellään(sylinteri pitää siis ottaa käsiin). Siihen heillä oma puristin jolla liikutellaan sylinterin mäntää sisään, toista tarvittaessa. Ja tulee varmistaa ettei työsylinterin liikkuva mäntä pääse paineellisena irtoamaan puristimesta, koska se tulee ulos.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16351
                        • Asikkala

                        #12
                        Miten voi kytkimen ilmaaminen olla noin vaikeaa/kummalliset tehtaan ohjeet ?

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 859
                          • Kainuu

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Miten voi kytkimen ilmaaminen olla noin vaikeaa/kummalliset tehtaan ohjeet ?
                          Tuo bilteman laite tai vastaava siis tulisi olla joka tapauksessa jos ilmausta ajattelee...
                          Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
                          Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2683
                            • .fi

                            #14
                            Originally posted by expertti View Post

                            Tuo bilteman laite tai vastaava siis tulisi olla joka tapauksessa jos ilmausta ajattelee...
                            Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
                            Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.
                            juu kyllä, jarrutkin ilmaantuu sillä helposti&nopeasti yksin polkimeen koskematta jne..
                            se täytetään ennen ilmaa nesteellä, ja esim. jarrujen kanssa paineet päästetään pois, että ainetta saa lisää ennenkuin se tyhjenee, jos haluaa koko järjestelmän huuhdella.
                            jarrunestettä sinne(bilteman laitteeseen) menee muistaakseni n.1L tai vähän yli, eli reilusti enemmän kuin koko kytkimessä on käytössä.
                            ilmaa putkistoon kyllä pääsee, jos työsylinterin letkun auki käytät.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 859
                              • Kainuu

                              #15
                              Tuollainenkin konsti olemassa ilmaukseen... https://www.youtube.com/watch?v=74Inz4EcoE4

                              Mikä muuten mahtaa olla tuon ilmausruuviin laitettavan letkun sisämitta? 5mm ehkä?

                              Ja sellaisenkin ohjeen löysin missä jarruilmauksesta putki työsylinterin ilmausruuviin ja jarrua painella... Tuota alakautta ilmausta kehuvat muutenkin toimivammaksi kuin yläkautta.
                              Last edited by expertti; 09-08-2024, 18:50.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎