Onko täällä jo joku joka poistanut otsikon "kuristinventtiilin" orja- sylinterin letkusta ja millaiset oli vaikutukset? Tubessa sitä ainakin ylistetään, vaikutus huomattavan positiivinen. Ilmeisesti vaihteiden käyttö, varsinkin 1 ja 2 sulavoituu. Eikä pitäisi olla edes vaikea tehtävä, tarvii vain sulkea nesteletku eittei valu tyhjiin ja lopuksi ilmaus(ei aina ilmeisesti välttämätön....)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....
Collapse
X
-
Originally posted by expertti View PostOnko täällä jo joku joka poistanut otsikon "kuristinventtiilin" orja- sylinterin letkusta ja millaiset oli vaikutukset? Tubessa sitä ainakin ylistetään, vaikutus huomattavan positiivinen. Ilmeisesti vaihteiden käyttö, varsinkin 1 ja 2 sulavoituu. Eikä pitäisi olla edes vaikea tehtävä, tarvii vain sulkea nesteletku eittei valu tyhjiin ja lopuksi ilmaus(ei aina ilmeisesti välttämätön....)
Ehdoton juttu manuaalivaihteisessa bemarissa, miksei muussakin merkissä missä tälläinen on laitettu.
-
-
Originally posted by Zeta View Post
Jokaisesta e90 olen CDV:n poistattanut tai tyhjentänyt. Sieltä sisältä voi napauttaa sen kuristepalan pois ja laittaa tyhjennetyn CDV:n takaisin. Tai sitten ottaa sen kokonaan pois.
Ehdoton juttu manuaalivaihteisessa bemarissa, miksei muussakin merkissä missä tälläinen on laitettu.
....vai ostaakko imupumppu(ruisku jolla voi myös täyttää/tyhjentää esim vaihdelaatikon tai perän) ja alipaineella imaista työsylinterin ilmausventtiilistä nesteitä? Toki huolehtia että jarru/kytkinneste säiliössä on nestettä.Last edited by expertti; 07-08-2024, 02:57.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post
Nostellaas tääkin vanha treadi taas päivänvaloon. Miten tuo kytkimen ilmaus tulisi suorittaa kuristimen poiston jälkeen? Onnistuisiko esim siten että ottaa tuon työsylinterin irti ja paina kämmenellä pohjaan, raottaa ilmaruuvia. Sulkee ilmaruuvin ja löysää puristuksen. Tätä toistaen.. Vai tarviiko muunlaista jumppaa, millaista?
....vai ostaakko imupumppu(ruisku jolla voi myös täyttää/tyhjentää esim vaihdelaatikon tai perän) ja alipaineella imaista työsylinterin ilmausventtiilistä nesteitä? Toki huolehtia että jarru/kytkinneste säiliössä on nestettä.
muovinen vain paineilmataan, eli ei tarvi TISsin mukaan edes työsylinteriä irroittaa.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Post
niin onko sulla muovinen työsylinteri, vai ei? ei-muovisen mäntää kuuluu työkalulla(joka on helppo tehdä itse) pitää kokonaan sisään puristettuna paineilmauksen(n.50e biltemasta) aikana.
muovinen vain paineilmataan, eli ei tarvi TISsin mukaan edes työsylinteriä irroittaa.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post
Eiköhän se sylinteri ole metallinen, ainakin viteoissa mitä tubesta katellut bemareita. Eräässä viteossa teki ilmauksen tuolla työsylinterillä itsellään.Siitä tuo minun kymysys. Sitten jos ilmais alipaineella, ei kai tuolloin ole tarvis irroittaa työsylinteriä ollenkaan? Letku vaan kiinni ja alipaineella säiliöstä nesteitä ulos jotta ilmat tulee...
niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:
^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais.
se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Postmitä nyt bmwfans:ia vilkaisin, niin ettei olis 06 vaihtunut muoviseen ?
niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:
^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais.
se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.
Mitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post
Tuolla osanumerolla tuolta löytyy sekä että, muovisia ja metallisia... Ei taida selvitä muutoin kun katsomalla omasta.
Originally posted by expertti View PostMitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?
edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Postno joo ko. osanumero onkin yhteensopiva edeltävään osanumeroon.
yksinkertaisesti koska ohjeissa neuvotaan käyttämään ylipainetta säiliön puolelta - helpompi ja halpa toi täyttävä ylipaine + vähänkin huonompi ilmausnippa, niin johan ei koskaan lopu ilma nesteestä alipaineella.
edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343
Ja mahdollinen ilma on tuolla alhaalla, lähellä sylinteriä.
Tuo bilteman "laitos" on jo turhan kallis ostaa tätä tarvetta varten pelkästään. Toki olisihan siitä sit apu myöhemmin jos nesteitä vaihtelee koko järjestelmään. Ja tuo "laitos" täytetään jarrunesteellä ja paineistetaan ja neste täyttää järjestelmän?!?
Korostan, minä voin olla kokonaan hakoteillä omine ajatuksine tässä. Kiitän syvästi kaikesta kommentoinnista, ne avaa mun silmiä varmasti.
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostJos 50e on liikaa siitä, että saa/voi tehdä oikein nyt (ja jatkossa), niin eikö kannata sitten vain viedä suoraan tekijälle, jolla kalut ja halut tehdä ilmaus oikein?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMiten voi kytkimen ilmaaminen olla noin vaikeaa/kummalliset tehtaan ohjeet ?
Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post
Tuo bilteman laite tai vastaava siis tulisi olla joka tapauksessa jos ilmausta ajattelee...
Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.
se täytetään ennen ilmaa nesteellä, ja esim. jarrujen kanssa paineet päästetään pois, että ainetta saa lisää ennenkuin se tyhjenee, jos haluaa koko järjestelmän huuhdella.
jarrunestettä sinne(bilteman laitteeseen) menee muistaakseni n.1L tai vähän yli, eli reilusti enemmän kuin koko kytkimessä on käytössä.
ilmaa putkistoon kyllä pääsee, jos työsylinterin letkun auki käytät.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Tuollainenkin konsti olemassa ilmaukseen... https://www.youtube.com/watch?v=74Inz4EcoE4
Mikä muuten mahtaa olla tuon ilmausruuviin laitettavan letkun sisämitta? 5mm ehkä?
Ja sellaisenkin ohjeen löysin missä jarruilmauksesta putki työsylinterin ilmausruuviin ja jarrua painella... Tuota alakautta ilmausta kehuvat muutenkin toimivammaksi kuin yläkautta.Last edited by expertti; 09-08-2024, 19:50.
Comment
-
Comment