Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5420
    • Pirkkala

    #16
    Kytkin ilmautuu useimmiten niin että laittaa säiliöön tavaraa ja vemppaa poljinta kädellä ylös alas, sit ku vähän jäykkenee niin jalalla.

    Toinen on ihan normaalilla alipaineilmaajalla vetää vaan nipasta tarpeeks tavaraa läpi. Voi välillä polkee ja vähän lisää imee niin on varmasti ilmaton
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2751
      • .fi

      #17
      juu ei mitää jatkakaa te tästä. polkemisia ja vähän lisää imutteluja, ku ohjeet on selvät ja helpot. hyvillä kaluilla aikaa menee yksi tupakka oikein tehden, mutta voihan siihen vartin tai kaksikin tuhlata.

      tai väkisin väärästä suunnasta
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 910
        • Kainuu

        #18
        Originally posted by aae30 View Post
        juu ei mitää jatkakaa te tästä. polkemisia ja vähän lisää imutteluja, ku ohjeet on selvät ja helpot. hyvillä kaluilla aikaa menee yksi tupakka oikein tehden, mutta voihan siihen vartin tai kaksikin tuhlata.

        tai väkisin väärästä suunnasta
        Niiiiin, virallinen ohje siis on että säiliöön paine ja työsylinteriä painamalla ilmaus. Muut kerrotut versiot ovat sitten muualta poimittuja versioita. On vara mistä valita....

        Comment

        • Rik3
          Newbiemmer
          • Dec 2024
          • 11
          • Uusimaa

          #19
          Poistin pari päivää sitten tuon kytkinlinjan kuristusventtiilin. Itse asissa en erityisemmin pidä lopputuloksesta, vaikka 99 % tuota ylistääkin maasta taivaaseen tai sitten sanoo, ettei merkittävää eroa ole. Varmasti kerkesin jo tottua niin hyvin CDV-kytkimeen että siitäkin johtuu, mutta mielestäni ilman CDV:tä kytkimen vapauttaminen tapahtuu herkästi liian nykäisevästi. Ellei sitten vapauta kytkintä oikein korostetun hitaasti. Pienemmälle vaihteellekin vaihtaessa helposti moottorijarrutus tulee nykäisten päälle.

          Selkeä parannus kuitenkin parkkipaikalla, kun kytkintä voi käyttää paljon nopeammin ykköselle ja pakille. Renkaat saa myös kirskumaan paljon helpommin kovassa lähdössä ilman luistonestoa jos niin haluaa. Ajattelin kuitenkin, että en laita takaisin ja totuttelen tuohon uuteen.

          Comment

          • Rik3
            Newbiemmer
            • Dec 2024
            • 11
            • Uusimaa

            #20
            Edelliseen viestiin päivitys. CDV:n poiston jälkeen olen sitä mieltä, että nyt kytkin on täydellinen. Oli jostain syystä vain todella tiukasti lihasmuistissa sen vanhan kytkimen tuntuma, ja kesti päästä siitä pois. Itse asiassa vaati sen, että auto oli korjaamolla pari viikkoa ja kun tuli takaisin, enää en yrittänyt käyttää vanhaa hitaampaa kytkintä ulkomuistista

            Erittäin sulavasti ja nopeammin tulee nyt N52:n tehot peliin, kun vapauttaa kytkimen. Kytkimen hajun kyllä olen huomannut pari kertaa, kun revin isompaa vaihdetta pää märkänä liian nopeaa moottoritien rampilla. CDV:n kanssa olisi kytkin vain luistanut, eli liian aggressiivisessa ja huolimattomassa kytkimen käytössä voi kyllä CDV suojata. Toisaalta kyllähän CDV:n aiheuttama kytkimen luistatuskin kuluttaa kytkintä.

            Comment

            Working...
            X