Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • htykka
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 5

    BMW 335 Ci viritys?

    Tilasin juuri uuden 335 Ci:n ja nyt jo alkoi kutkuttaa ajatus auton virityksestä. Ymmärsin, että turbokonetta olisi suht. helppo virittää. Koska en ole mikään asiantuntija, käännynkin osaavimpien ihmisten, eli teidän puoleenne: Olisiko kenelläkään vastausta seuraaviin kysymyksiin:

    - Onnistuuko viritys vaihtamalle chip vai miten?
    - Paljonko tehoa voi näin saada lisää?
    - Paljonko kannattaa virittää että kone kestää hyvin?
    - Vaikuttaako tämä jotenkin vääntöön ja miten?
    - Paljonko viritys maksaa?
    - Kuka näitä tekee, eli mikä firma?
    - Saako chipin itse paikoilleen ja pois?
    - Pitääkö käyttää korkeampioktaavista bensaa?
    - Tuleeko mieleen jotain muuta olennaista huomioonotettavaa virityksestä?
    - Onko auto enää takuun piirissä virityksen jälkeen?

    Kiitokset jo etukäteen vastauksistanne
  • Tozi
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2056
    • Epsoo

    #2
    tästähän on ollut puhetta jo täällä


    Toki tämän viri keskustelun voisi kyllä siirtää tähän threadiin kokonaan.

    BMW varaosat, tuning & styling!

    E92 335i -06
    ex E46 330Ci -02
    ex E46 328i Coupe -99
    ex E36 325i Coupe -92

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      Hengityksen parntaminen varmaan toimii aika hyvin. Siinä taas saattaa tulla ongelmaksi äänet. veikkaisin että kun laittaa downpipet ja putket uusiks voi helposti tulla 20-30hv lisää. Siihen tueks vielä uudelleenohjelmointia niin varmasti ero vakioon tulee olemaan aika iso. Ei taatusti oo toimaan mikään valmiiks tappiin viritetty. Voisin melkein veikata että mahdolliset esikatit on harmillisesti hyvin lähellä pakopesää.

      Comment

      • Der Hammer
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1265
        • Turku / Vantaa

        #4
        Tuolla www.e90post.com foorumilta löytyy aika paljon keskustelua 335i virittämisestä...

        Lastu+putkisto on varmaan hyvä lähtökohta virittämiselle.

        Mitäs veikkaatte paljonkohan virtaus paranee jos laittais originaaliputkiston joka siis tässä kuvassa





        Tälläisen vähän vähemmän ahdistavan putkiston ??



        Ainakin paljon tekee toi orggisputki mutkia tuolla 335Ci:n alla.



        Tuosta bensasta vielä sen verran, että mulla on tuo signaturessa oleva auto ja siinä ainakin ohjekirja sanoo et pitäis käyttää 98-bensaa. Uskon, et näin on myös vakio 335:ssa. Lastut on yleensä aina suunniteltu käytettäväksi 98-bensalle.
        Last edited by Der Hammer; 20-12-2006, 14:43.
        F11 530XdA LCI

        Ex:F30 ///M-Sport, F10, E86 ///M Coupe, E90 335d -07, E92 325i -07, E90 325i -05, E46 325 CiA -01, E36 323i Coupe -96





        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Bemuissa on vissiin ollut jo pidemmänaikaa se systeemi että 98:a suositellaan, jotta tehtaan lupaamat tehot saataisiin ulos. Käy ne 95:llä mutta silloin sytkät säätyy uudestaan ja tehoa katoaa... Ainakin tuntuu siltä että toi oma huussi kulkee paremmin 98:lla. Kulutuskin on tässä 3tkm aikana tehdyissä mittauksissa ollut pari desiä pienempää (kulutusmittarin mukaan) 98:lla. No noi ei kyllä tosiaankaan oo mitään absoluuttisia totuuksia. 98:lla silti ajellaan

          Comment

          • Jaghaath
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1273
            • Helsinki

            #6
            Tiedä noista putkistoista, mutta ainakin semmoset höpinät on jo vakiona 335:ssa etten usko putkiston ihan heti ahdistavan. Ei varmasti ole tappiin viritetty, mutta voisin kuvitella vakio turbojen käyvän liian pieniksi suht äkkiä, ainakin kestävyys voi heiketä merkittävästi ahtojen nostamisella.

            Comment

            • Sene
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 925
              • Enschede, The Netherlands

              #7
              Tosiaan Xede ja putkisto niin irtoaa ainakin 60 lisähevosta heti kättelyssä. Ja kyllä se putkisto vaikuttaa heti sen 10 hevosta ja tuntuvasti vääntöä tuossa autossa. Kannattaa jenkkifoorumeita selata xede hakusanalla.
              F11 LCI 535xi


              Ex.

              E36 320i sedan
              E36 LCI 328i coupe
              E61 LCI 530xi

              Comment

              • ++500Nm
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1356
                • Turus nykyää

                #8
                Originally posted by Jaghaath View Post
                Tiedä noista putkistoista, mutta ainakin semmoset höpinät on jo vakiona 335:ssa etten usko putkiston ihan heti ahdistavan. Ei varmasti ole tappiin viritetty, mutta voisin kuvitella vakio turbojen käyvän liian pieniksi suht äkkiä, ainakin kestävyys voi heiketä merkittävästi ahtojen nostamisella.
                Blow My Whistle

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  #9
                  Kaiken saa rikki rikkomalla, mutta kuitenkin...

                  Onko mitään faktaa tai edes mutua siitä miten paljon 335i:n ja 335iA:n voimansiirto kestää vääntöä? Oikeastaan automaatti olisi melkein kiinnostavampi vaihtoehto kun olen nyt autoa harkitsemassa, mutta kestääkö tuo tomaatti muka jopa 33 % suurempia tehoja (kylkyl, vääntö rikkoo, ei teho)? Ja mites manuaalin kytkin? Oletus olisi, että autoon tulee myös lukkoperä, joten pitoja renkailla olisi kohtuullisesti.

                  Ahdin kärsii luonnollisesti jonkun verran jo tuollaisista paineiden nostosta, mutta onko muita pullonkauloja tullut käyttäjille vastaan? Vinkit asiaan liittyen voi laittaa myös privaviestein. Arvostan suuresti hyviä tipsejä.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    Jos yhtään jännittää virittäminen, niin ei kannata aloittaa ollenkaan. Jos taas pelottaa auton hajoaminen, niin ei kannata hankkia autoa ollenkaan. Ihan vaan näin työkseen autoja korjaavan näkökulmasta kerrottuna, koska aivan täysin virittämättömiäkin autoja tuodaan koko ajan korjaamon pihalle hinausauton kyydissä.

                    Korjaamolla käy noita 335i malleja aika paljon, ja tietääkseni yksikään ei ole täysin vakio. Eipä niihin silti mitään muuta ole tarvinnut tehdä, kuin huoltoja ja kuluvia osia vaihdellaan.

                    Pelkällä ohjelmalla saa jo sen verran tehoa, että jos se ei riitä, niin ei siihen varmaan enää putkistot ja suodattimetkaan auta. Putkistolla tietty saa ääntä lisää, mutta kai se on makuasia mistä tykkää.


                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Jos yhtään jännittää virittäminen, niin ei kannata aloittaa ollenkaan. Jos taas pelottaa auton hajoaminen, niin ei kannata hankkia autoa ollenkaan. Ihan vaan näin työkseen autoja korjaavan näkökulmasta kerrottuna, koska aivan täysin virittämättömiäkin autoja tuodaan koko ajan korjaamon pihalle hinausauton kyydissä.

                      Korjaamolla käy noita 335i malleja aika paljon, ja tietääkseni yksikään ei ole täysin vakio. Eipä niihin silti mitään muuta ole tarvinnut tehdä, kuin huoltoja ja kuluvia osia vaihdellaan.

                      Pelkällä ohjelmalla saa jo sen verran tehoa, että jos se ei riitä, niin ei siihen varmaan enää putkistot ja suodattimetkaan auta. Putkistolla tietty saa ääntä lisää, mutta kai se on makuasia mistä tykkää.
                      Ei oo siitä kyse. Kyllä tässä on ihan hyvällä kokemuksella ajettu jo useammallakin viritetyllä diesel- ja bensaturbo vehkeellä. Mutta kyse on siitä, että miten "viritetään oikein". Esim. ku itsellä oli e60 diesel automaatilla, niin ei viisaat siitä virittäny samoja tehoja ulos kuin manuaalista. Siitä yksinkertaisesta syystä ettei se tomaatti kestä samoja tehoja. En siis halua ostaa sellaista autoa mihin on laitettu voimaa liikaa tai toisaalta jos ostan virittämättömän, niin turhaan minä siihen tärvään rahaa, että viritän siitä liikaa voimaa ulos eli viritän sen rikki.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • ++500Nm
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1356
                        • Turus nykyää

                        #12
                        Mulla on parin vuoden kokemus 335CiA lastuista (BMS).
                        Vakio > JB2 = iso ero.
                        JB2 > JB4 = iso ero.
                        Vakio > JB4 = taysin eri auto.
                        Moottorin ominaisuudet pysyy samanlaisina (vääntää tyhjäkäynniltä alkaen), mutta voimaa on koko kierrosalueella todella paljon enemmän. Kuivalla asfaltilla lähtee kakkosella kaasusta (automaatti) helposti sutimaan...ja kolmosella sateella. Ei voi muuta kuin suositella. Ja Lisää virityksiä saa, jos perse kestää... BMS on mitannut omilla virityksillä, vakio ahtimilla renkaista 456 hv.
                        Mun auto lähtee myyntiin heti, kun kiinnostusta riittää...
                        Blow My Whistle

                        Comment

                        • syncro^^
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 765
                          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                          #13
                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Mutta kyse on siitä, että miten "viritetään oikein". Esim. ku itsellä oli e60 diesel automaatilla, niin ei viisaat siitä virittäny samoja tehoja ulos kuin manuaalista. Siitä yksinkertaisesta syystä ettei se tomaatti kestä samoja tehoja.

                          e60:ssä Tomaatti kyllä kestää enemmän newtoneja mitä manuaali

                          sori ot
                          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                          BMW G31 540D x-Drive
                          BMW F11 530DA -12

                          Ex:
                          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                          BMW F30 320Da -12
                          Bmw E70 3.0DA -07
                          Bmw F10 525DA -10
                          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by ++500Nm View Post
                            Mulla on parin vuoden kokemus 335CiA lastuista (BMS).
                            Vakio > JB2 = iso ero.
                            JB2 > JB4 = iso ero.
                            Vakio > JB4 = taysin eri auto.
                            Moottorin ominaisuudet pysyy samanlaisina (vääntää tyhjäkäynniltä alkaen), mutta voimaa on koko kierrosalueella todella paljon enemmän. Kuivalla asfaltilla lähtee kakkosella kaasusta (automaatti) helposti sutimaan...ja kolmosella sateella. Ei voi muuta kuin suositella. Ja Lisää virityksiä saa, jos perse kestää... BMS on mitannut omilla virityksillä, vakio ahtimilla renkaista 456 hv.
                            Mun auto lähtee myyntiin heti, kun kiinnostusta riittää...
                            Epäilemättä noiden lastujen vaikutus autoon on huomattava. Entisissä autoissa on tullu vain 230 -> 270 tai 265 -> 305 ja nekin on jo tuntunu ihan eri autoilta... jos tehot nousee 300 -> +360, niin onhan se takuulla ihan älytön ero. Mitä tarkoitat tuolla kiinnostuksen riittämisellä...ostajan vai sun itses? Jos oot kenties myymässä ja auto ei ole jo nettiautossa, niin laita toki viestiä.

                            Originally posted by syncro^^ View Post
                            e60:ssä Tomaatti kyllä kestää enemmän newtoneja mitä manuaali

                            sori ot
                            Ei mitään...minähän se OT:ksi taisin vetää ku tuon mallin vedin tähän. Ja hyvä että korjasit väärää mutua. Siihen aikaan kun itsellä oli vastaava auto kuin sulla näkyy olevan nyt, niin täällä eli tuollainen käsitys (tahi ainakin näin minä ymmärsin). Mutta manuaalien viritys tuntuu itsestä jotenki vähemmän riskaabeliltä, kun manuaaleissa sulakkeena toimii yleensä kytkin, mikä ei ole ihan mahdottoman hintainen korvata sitten pitävämmällä.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1252
                              • Kainuu

                              #15
                              Manuaali tuntuu kestävän ihan hyvin. Itse suosittelen seuraavai muutoksia.
                              1. esim turbosmartin ohitusventtilit.
                              2.ohjelma
                              3.takakatit mäelle.(kulutus tippuu tässä yhteydessä)
                              4.cooleri. Esim ETS tai vastaava.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎