Mites tämä nyt menee .. uskallanko tankata e85:sta jb4 kanssa? Pitääkö sekoittaa e10 kanssa, Jos kyllä niin missä suhteessa? Käsiikö ajaa map0:lla Jos on e85 tankissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Originally posted by bmw323it View PostMites tämä nyt menee .. uskallanko tankata e85:sta jb4 kanssa? Pitääkö sekoittaa e10 kanssa, Jos kyllä niin missä suhteessa? Käsiikö ajaa map0:lla Jos on e85 tankissa?
Laita Map5 ja 2-4 vetoa kaasu pohjaassa noin 2000-6000 rpm. Sen jälkeen voit käyttää myös Map0, mutta miksi ihmeessä ajaisit sillä? Jos sulla on G5 ISO niin laita mielummin Map4, jos meinaat vain ajaa "vakio"tehoilla. Jos G4 tai G5 niin sitten Map0. Itsellä on koko ajan Map5 päällä. Ei tarvitse miettiä sen kummemmin mitä tankkailee...
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostHuvikseni tässä mietin, että miten Ar Designin catless dp:t käyttäytyy vikavalomielessä? Dp:stä poistuu siis happianturi jota auto valittaa, ymmärsinkö oikein?
Jb4 taitaa hoitaa vikavalon pois mutta mites tavallinen ohjelmointi, hoituuko kaikilla ohjelmilla vai vaatiiko jotain erikoista?
Asiasta viidenteen, JB4 G5 ISOon on tullut jälleen uusi päivitys (HEX_25). Jos nyt edellinenkin vei minun mielestä nykimiset pois, niin tämä päivitys on aivan absoluuttisen pehmeä. Itseasiassa ahdotkin tulee niin lineaarisesti nyt, että piti ihan katsella mikä mappi mulla on käytössä, kun ei Map5:llä tuntunut enää menevän oikein mihinkään. Tiistaina sit dynotaan ja katsotaan mitä rullat arvailee...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEi varmasti automaattisesti toimi kaikilla ohjelmilla. Kannattaa selvittää. Jossain vaiheessahan noihin Burger Motorsportin palikoihinkin taidettiin myydä jotain johtosarjaa, mikä ohitti tuon DP-vikailmoituksen. Joku sellainen on sitten toinen mahdollisuus. Miks ostaa just AR Designin DP:t? Tai mitä ohjelmistoa olet tuumaillut?
Asiasta viidenteen, JB4 G5 ISOon on tullut jälleen uusi päivitys (HEX_25). Jos nyt edellinenkin vei minun mielestä nykimiset pois, niin tämä päivitys on aivan absoluuttisen pehmeä. Itseasiassa ahdotkin tulee niin lineaarisesti nyt, että piti ihan katsella mikä mappi mulla on käytössä, kun ei Map5:llä tuntunut enää menevän oikein mihinkään. Tiistaina sit dynotaan ja katsotaan mitä rullat arvailee...
Oikeastaan yleisesti dp:ä tsekkailin netistä ja AR:ää taidetaan pitää laadukkaimpana.
On muuten aikamoinen suo tuo 335i-viritys kun E90postia selailin. Hankala erottaa väittelyistä mikä on amerikkalaista markkinointia ja mikä asiaa. Vaihtoehtona JB4 & Procede (piggybackit), Cobbtuning (flash) ja perinteiset suomalaiset ohjelmointipajat. Kaikilla tuntuu saavan tehoa, piggybackeillä kivoja lisäominaisuuksia. Hinnat vaihtelee ja jonkun mielestä jollain perusteella aina joku (oma) on paras...
Ja sitten vielä esim. Dual Cone Intake, Intercooler, Downpipe -väittelyt. Joku DCI kuulemma lisää tehoa, mutta jollakin teho väheni. Joku ei tuo tehoa mutta lisää ääniä jne. Huh huh...Last edited by Hiace; 15-08-2013, 21:27.
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostKunhan tässä tutkin 335i-virittämistä vaikka autosta ole tietoakaan
Oikeastaan yleisesti dp:ä tsekkailin netistä ja AR:ää taidetaan pitää laadukkaimpana.
On muuten aikamoinen suo tuo 335i-viritys kun E90postia selailin. Hankala erottaa väittelyistä mikä on amerikkalaista markkinointia ja mikä asiaa. Vaihtoehtona JB4 & Procede (piggybackit), Cobbtuning (flash) ja perinteiset suomalaiset ohjelmointipajat. Kaikilla tuntuu saavan tehoa, piggybackeillä kivoja lisäominaisuuksia. Hinnat vaihtelee ja jonkun mielestä jollain perusteella aina joku (oma) on paras...
Ja sitten vielä esim. Dual Cone Intake, Intercooler, Downpipe -väittelyt. Joku DCI kuulemma lisää tehoa, mutta jollakin teho väheni. Joku ei tuo tehoa mutta lisää ääniä jne. Huh huh...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostAsiasta viidenteen, JB4 G5 ISOon on tullut jälleen uusi päivitys (HEX_25). Jos nyt edellinenkin vei minun mielestä nykimiset pois, niin tämä päivitys on aivan absoluuttisen pehmeä. Itseasiassa ahdotkin tulee niin lineaarisesti nyt, että piti ihan katsella mikä mappi mulla on käytössä, kun ei Map5:llä tuntunut enää menevän oikein mihinkään. Tiistaina sit dynotaan ja katsotaan mitä rullat arvailee...
Jos/kun se iso saadaan siihen kuntoon ettei viikon välein päivitellä ja korjailla, niin voisi vaihtaa. Tuntuu että kokoajan tulee uusia vikoja kun vanhoja korjataan, juurikin nämä nykimiset, automaatin ongelmat ja se vittumainen hukkaporttien pärinä mikä tulee lisämausteena.
Comment
-
-
Tänään tuli taas dynottua. Mutta eipä menny niinkuin elokuvissa taaskaan. Ekana dynottiin map5:llä ja tuli 340hv/455nm plus auto meni vikatilaan. Vikatila nollautui äkkiä (en saanut edes koodeja luettua). Päätin sit vielä dynottaa map2:lla ja sillä tulikin sit vähän fiksummat 366hv/473nm. Noi lukemat nyt on lienee jo vähän sinnepäin mitä map2:lla pitäisi tulla. Ja jos map5 toimisi kuten pitäisikin niin voisi odottaa, että sillä oli stullut jotain 380-400hv. Piti käydä sit vielä tuolla map2:lla kokeilemassa rupeeko se sit sutimaan, mutta ei. Ei se ole siitä ollut tähän mennessä kiinni. Jännä homma... map5 jotenkin nyt autoDEtunas mun auton säädöt vissii ihan vituiks mistä johtui tehonpuute ja lopulta vikatila. Joskus map5 tuntuu kyllä vähän laiskalta ja toisinaan ihan selvästi rivakammalta kuin map2. Mutta kun pääasiassa tämän havainnon takana on persdyno, niin on vaikea sanoa milloin viiraa omassa päässä ja milloin map5:ssä...
Tarkemmat dynolaput laitan tuonne omaan projektitopicciin.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
map5
Moro,
kävitkö ennen dynoa vetämässä ne muutamat reippaat vedot map5:lla että se ehtii adaptoitua polttoaineeseen, lämpötilaan yms? Jos sen kylmiltä heittää niin ahtaa liikaa eikä toimi kunnolla.F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
E46 316ti : 2004 : Schwarz
ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic
Comment
-
-
Originally posted by wilho View PostMoro,
kävitkö ennen dynoa vetämässä ne muutamat reippaat vedot map5:lla että se ehtii adaptoitua polttoaineeseen, lämpötilaan yms? Jos sen kylmiltä heittää niin ahtaa liikaa eikä toimi kunnolla.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Syyllinen tehonpuutteeseen ja dynolla sulamiseen todennäköisesti alkaa löytymään. Tuli taas vikavalo kiihdytellessä ja ahto vuotoa herjaa. Ekan kerran tuota valitteli joskus reilu kuukausi sitten ihan normi ajossa, mutta sittemmin ei ole valitellut. Nyt on tullut parissa päivässä 3 kertaa, joten ei kenties ole softabugi tai sit on tosi paha.
Mistähän ja miten tuota vuotoa voisi etsiä?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSyyllinen tehonpuutteeseen ja dynolla sulamiseen todennäköisesti alkaa löytymään. Tuli taas vikavalo kiihdytellessä ja ahto vuotoa herjaa. Ekan kerran tuota valitteli joskus reilu kuukausi sitten ihan normi ajossa, mutta sittemmin ei ole valitellut. Nyt on tullut parissa päivässä 3 kertaa, joten ei kenties ole softabugi tai sit on tosi paha.
Mistähän ja miten tuota vuotoa voisi etsiä?
Onko ahtoputki ehjä? Entä coolerin letkut? Jos nämä kaikki ovat kunnossa niin "Mr5-fix" voi auttaa. Eli siis taaemman hukkaportin akselin kiristys.
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostOnko koodi 30FF? Katso kaikki alipaineletkut hukkaporttien solenoideilta alipainesäiliöille ja hukkaporteille. Itse vaihdoin kaikki alipaineletkut silikonisiin samalla kun vaihdoin solenoidit.
Onko ahtoputki ehjä? Entä coolerin letkut? Jos nämä kaikki ovat kunnossa niin "Mr5-fix" voi auttaa. Eli siis taaemman hukkaportin akselin kiristys.
Tarkoitatko mr5fixillä sitä hukkaportin akselin kiristämistä? Hukkaportin "väljyys" vois aiheuttaa tuota?
Eihän se vuoto mikään iso voi varmaan olla, jos map2 toimii normaalisti tai lähes normaalisti... eli ei varmaan helppo löytää.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSepä koodi juuri. Menee noi alipaineletkujen tarkastamiset jo vähän meikäläisen osaamisen ulkopuolelle.
Tarkoitatko mr5fixillä sitä hukkaportin akselin kiristämistä? Hukkaportin "väljyys" vois aiheuttaa tuota?
Eihän se vuoto mikään iso voi varmaan olla, jos map2 toimii normaalisti tai lähes normaalisti... eli ei varmaan helppo löytää.
Joo mr5-fixillä tarkoitan juuri tuota akselin kiristystä. Se auttoi minulla joskus.
Comment
-
-
Kävin testailemassa. Ajelin nyt map2:lla. Boost gauge näytti aika tasaisesti 16psi. Noin paljonhan sen ei edes pitäis ahtaa (vaan 14,5). Eli oletettavasti se ahtoi sen reilun 14psi. Auto kulki todella hyvin. Itseasiassa nyt vähän sutaskin kun ykkösellä painoin tallan pohjaan. 3 vetoa kolmosen loppuun eikä mitään ongelmaa. Sit heitin map5 käyttöön ja ekalla vedolla vielä ahtoikin melkolailla yhtä hyvin kuin map2:lla. Sit seuraava veto oli jo ihan tahmea ja ahtojakin oli ainakin 2psi:tä vähemmän. Kolmannella sama homma. Odottelin jo että tulee "Boost under pressure"-koodi. Ei tullut ja heitin takas map2:n ja kaasuttelin, niin taas toimi kuin kello. Ahtoi ja kulki hyvin.
Ei siis hirveästi kuitenkaan viittaa ahtovuotoon. Yritin tutkia vähän noita putkia ja eipä ne mitenkään ihan tyrkyllä tässä autossa olekaan. Ainoa minkä panin merkille oli ahtoputkessa coolerin puolella joku ylöspäin lähteävä liitin oli juurestaan öljyinen, mikä vähän hämmästytti. Auto ei kuitenkaan ole vielä toukokuun öljynvaihdon jälkeen menettänyt tikussa tippaakaan öljyä ja OCC:kin on asennettu. Liekö jotain vanhaa öljyä mikä ei olis pesussa lähtenyt. Tarviiko tuosta huolestua?
Semmoinen softapuolen homma tuossa selvis ihan just, että minulla on integroidun JB4:n parametrit vaikka piirilevy on ISO ja softa ISO. Sepä siis saattaa "vähän" sotkea tuota toimimista... eli pitää nollata ja päivittää uudestaan ja aloittaa testailemaan, jos selviäiskin sekä säikähdyksellä, että sais lisää voimaa.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment