Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen käynnistymisongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmisti3
    Newbiemmer
    • Apr 2021
    • 4
    • Suomi

    Mystinen käynnistymisongelma

    Nyt kaivataan apua. E9x 318d n47 koneella. Eli ei käynnisty, starttaa ihan hetken mutta ei tarpeeksi kauan että lähtisi käymään? Ei lähtenyt hinaamallakaan mutta hinauksen jälkeen jostain syystä taas lähti napista käymään? Ensin oireili hiukan mutta nollaamalla vikakoodit toimisi 3 viikkoa. Sen jälkeen taas sattumalta joskus lähti käymään. Boosterilla koitettaessa ei vaikutusta, eli akku kunnossa. Nyt ei taas lähde käymään ollenkaan enää. Vikakoodit mitä on hehkureleelle dtc 4a74 ja dtc 4a79 hehkurele vaihdettu 2kk sitten, kun lähti kylmänä huonosti käymään, hehkurele ostettu kl varaosista. Vikakoodi myös ahtoilman lämpötila anturista joka vaihdettu nyt, ei vaikutusta. Kun toimi niin oli myös vika ohjauspylväslukon moduuli dtc a114. Myös pakokaasujen kierrätysventtiilin anturista antanut vikaa jo pari vuotta. Elikkä mistä ihmeestä lähtisi vikaa etsimään?
    Last edited by Bemmisti3; 31-03-2024, 23:32.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16226
    • Asikkala

    #2
    Toimisi tarkoittaa toimi ? Hämää lukiessa tehokkaasti mitä viesti sisältää.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8216
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Polttoaineen paineita lähtisin tutkimaan ekana.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Bemmisti3
        Newbiemmer
        • Apr 2021
        • 4
        • Suomi

        #4
        Peto2 vaikea tutkia paineita kun ei lähde käymään… siirtopumppu ainakin toimii kun hurisee kun starttaa.

        Comment

        • Shatter
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 847
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Bemmisti3 View Post
          Kun toimi niin oli myös vika ohjauspylväslukon moduuli dtc a114.
          Tutkisin tuota lisää, jos on häikkää virtalukossa niin ei anna käynnistyslupaa.
          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

          E91 330dA xDrive M-Sport '09
          VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
          VW Golf Mk5 2.0TDI `09
          MB W108 250S -67

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16226
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Bemmisti3 View Post
            Peto2 vaikea tutkia paineita kun ei lähde käymään… siirtopumppu ainakin toimii kun hurisee kun starttaa.
            Hurisee mutta pumppaako ?

            Comment

            • Bemmisti3
              Newbiemmer
              • Apr 2021
              • 4
              • Suomi

              #7
              Nyt koitettu että polttoainesuodattimen jälkeen ainakin tulee diiseliä kun starttaa ja sattuipa vielä starttaamaan pitkäänkin yllättäen tietysti kun ei ollut linja kiinni. Myös toisen kerran starttasi pitempään kun pa linja kiinni mutta ei silti lähtenyt käymään.

              Comment

              • Tallikärpänen
                Newbiemmer
                • Feb 2023
                • 9
                • Iisalmi

                #8
                Joko on lähtenyt käyntiin? Jännite ohjainlaitteelta startin aikana?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎