Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 325d polttoaineongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbotondiesel
    Newbiemmer
    • Oct 2024
    • 2
    • Kempele

    M57 325d polttoaineongelmaa

    Elikkä kyseessä E91 vm. 2007 325d m57d30 koneella, sammuilee/menee vikatilaan varoittamatta ollenkaan etukäteen. Viat alkoi lähemmäs kuukausi sitten kun täyskaasulla alkoi kiihyttään jolloin sytty moottorin vikavalo ja hetki myöhemmin auto nykäs ja sammu. Hetken oottelun jälkeen kävi taas normaalisti ja pääs ajaan kotia, tän jälkeen vikakoodit luettiin ja näytti 4560, 4570 ja 4610, kaikki koodit liittyy railin paineeseen. No sitten vein auton suutinten ohivuotomittaukseen ja 2 suutinta vuoti ja ne korjattiin jonka jälkeen auton käynti kuulosti selvästi paremmalta ja lähdin sit pajalta ajelemaan kotia päin tietenkin happea antaen ja eihän ajamisen iloa kestänyt kuin noin 7km ja moottorin vikavalo syttyi taas ja auto sammui, mutta nyt autolla ei enää edes päässyt ajamaan kun sammuili noin 500 metrin välein. Hinurilla takas pajalle ja vikakoodit luettiin ja antoi korkeapainepumpun määränsäätimeltä vikakoodia joten se vaihettiin kans uuteen. Noh pelasi vähän reilun tankillisen verran mainiosti ja taas sama homma, moottorin vikavalo syttyy ja alkaa sammuilemaan, tai kone alkaa käymään todella epätasaisesti (500-1000 rpm) ja hirveä nakutus ja tärinä. Ajossa tasaisella kaasulla oli havaittavissa että hieman nykii ja reagoi kaasuun todella herkästi että vähänkin painoi kaasua tuntui kuin olisi painanut kaasun pohjaan ja kulutuskin laski n. 1,5l silloin kun vikatila oli päällä ja ei sammunutkaan. Välillä sitten taas sammu, mutta ei ikinä ollut vaikeutta saaha käyntiin sammumisen jälkeen ja meni hetki ennen kuin vikatila tuli taas päälle kun ajamaan lähti. Nyt on vaihtoon menossa tuo jakotukilla oleva paineensäädin. Jos homma ei tolla ratkea niin en tiedä mikä voi olla, mun ymmärtääkseni korkeapainepumppu on mekaaninen eli vian pitäisi olla koko ajan päällä jos siinä olisi vikaa, toki korjatkaa jos olen väärässä. Nyt tarvittaisiin apuja mikä vois olla vialla, tällä hetkellä jos menee vikatilaan antaa vain 4560 koodin, ilmeisesti liittyen railin paineen säätövirhe tms.
    Kiitos jo ennakkoon vastaajille!
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 713

    #2
    Jos auto lähtee hyvin käyntiin niin missään ei voi olla isoa vuotoa. Korkeapainepumppu ei voi tuota tehdä juurikin siitä syystä että on mekaaninen. Arvaisin mielummin tankin nostopumppu ja putsaisin joka tapauksessa Ecun maadoituspisteen oikean etuvalon takaa.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5266
      • Pirkkala

      #3
      Kuulostaa tyypilliselle railpaineanturin kosketushäiriölle tai että ne johdot on hankautunu siihen moottorin koppaan
      Last edited by Urpo_rotta; 01-11-2024, 17:53.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • van cleef
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1894
        • 01830

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Kuulostaa tyypilliselle railpaineanturin kosketushäiriölle tai että ne johdot on hankautunu siihen moottorin koppaan
        Mulla oli joskus tää vika just e60 530d:ssä ja aika pitkään sitä etsin. Pieni hankauma muistaakseni yhdessä johdossa ja oireet myös muistaakseni vastaavia.
        ...

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 594
          • Uusimaa

          #5
          Tässä topikissa puhutaan niistä johdoista

          Comment

          • Turbotondiesel
            Newbiemmer
            • Oct 2024
            • 2
            • Kempele

            #6
            Joo pajalla kun katsottiin sitä railpaineanturin johtonippua/liitintä niin yks johto oli paljaana ja oli vedetty jesaria päälle, uus paineensäätöventtiili laitettu jakotukille, nyt auto pelannu taas n. 400 km moitteetta jos alkaa vielä temppuilee niin sit pitää sähköteipillä eristää tuo kulunut johto, kiitoksia vastaajille

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎