Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä olisi kestävä bensamoottori E90 -sarjassa
Collapse
X
-
Originally posted by talent133x View Post
Tuokin on käynyt mielessä Avensiksena, mutta ei kelpaa tytölle.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Mutta kyllä lopputulema on se, että saksalaiset ovat yhtäaikaa alkaneet tekemään heikompia tekniikoita: MB ja BMW. Toki muutkin merkit. Kestäviä osattiin ja osattaisiin tehdä, mutta tyyli muutettiin taloussyistä. On todella surkeaa, kuinka nykyään puhutaan vihreistä arvoista, mutta se on nyt kauempana kuin koskaan aiemmin. Autot tehdään hajoamaan. Mersulla kaikki alkoi kääntyä 2009, kun siirryttiin dieseleissä OM651 moottoreihin. Yhtään hajoavaa jakopäätä/alakertaa ei tuota ennen oikeastaan ollut pl. yliporattu OM603 3,5 -litran koneella.
Comment
-
-
Originally posted by talent133x View PostHei, katsellaan tyttärelle E90 -sarjan autoa. Mikä olisi hyvä moottorivaihtoehto, joka olisi luotettava ja kohtuutaloudellinen. Auton tulisi olla manuaalivaihteilla ja bensiinikäyttöinen. Sellainen siis, jossa ei tarvitse murehtia esim. jakopään kanssa. Mersulla ei ole yhtään hyvää bensakonetta kyseisen ikäisissä autoissa, joten kokeillaan, löytyisikö BMW:ltä. Kiitos.työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View Post
Mulla oli likkojen autolle keväällä samat speksit. Tutkiskelin nettiä ja tätä foorumia niin nyt on pihassa E90 diesel-koneella. :-) Aattelin, että sillä 350€ diesel-verolla ei hääviä remonttia tee bensakoneeseen. Oli kerrassaan karmeaa luettavaa varsinkin neloskoneiset bensat. Toki näillä foorumeilla aina viat korostuu, kun vain ongelmiin kysellään ratkaisuja.
Varsin huolettomia autoja, helppo korjata BMW työkaluilla ja softilla, ja erittäin mukavia ajaa.
Mutta ei noita vikoja kannata ylettömästi pelätä. Lankomiehellä on kakkosautona e91 pahamaisella N47:lla ja siihen tuli juuri 500tkm mittariin.
Last edited by bmw323it; 02-12-2024, 16:39.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Jos ollaan ostamassa melkein 20v vanhaa autoa ja sellaisen löytää jostain muuten hyvän niin mielestäni jakopää on aika pieni murhe. Voihan sen tehdä heti pois niin luultavasti kestää yhtä kauan kuitenkin yhdellä vaihdolla kuin koko auto.
Itse olen nyt reilun vuoden sisään ostanut kaksi vanhaa autoa:
E12 corolla 420tkm ajettu. Ihmeellistä mutta ei ole mätä mistään. Auto maksoi 200 eur. Nyt vuosi myöhemmin autoon on yhteensä mennyt 2000eur osiin ja ajettu joku 10tkm.
E83 X3 280tkm ajettu. Erittäin siisti, ei mätää missään, Saksa / "Pohjosen" auto. Maksoi 8000e. Nyt mennyt ostohinnan päälle 2500eur osiin (vielä puuttuu vetokoukku ja 2 kesärengasta = 1000e). Ajettu hyödyllistä ajoa 1tkm. N47 jakopää pitäisi ensi vuonna tehdä. Kustannus tälle joku reilu tonni kun vaihtaa kytkimen ja vauhtipyörän samalla.
Sanoisin että kulutus on pienessä ajossa kaikista vähiten merkittävä asia kun puhutaan +-2 litraa. Olen ajellut työmatkaa unimogilla joka kuluttaa 25L/100km, siinä se jo alkaa tuntua
Comment
-
-
Kaasupolkimen painajahan sen vauhdin määrää, ei auto. Näissä 200x vuoden N52 koneisissa lienee jo ajonvakaus vakiona, joten takavetoisenakaan ei lähde lapasesta, jos ei tarkoituksella niin yritä ajonvakaus off tms. Tuota konetta saanut muissakin korimalleissa ja aika hyvä lähde niiden osalta on wikipedia BMW N52 haulla, näkee korimallit ja vuodet.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by talent133x View PostMutta kyllä lopputulema on se, että saksalaiset ovat yhtäaikaa alkaneet tekemään heikompia tekniikoita: MB ja BMW. Toki muutkin merkit. Kestäviä osattiin ja osattaisiin tehdä, mutta tyyli muutettiin taloussyistä. On todella surkeaa, kuinka nykyään puhutaan vihreistä arvoista, mutta se on nyt kauempana kuin koskaan aiemmin. Autot tehdään hajoamaan. Mersulla kaikki alkoi kääntyä 2009, kun siirryttiin dieseleissä OM651 moottoreihin. Yhtään hajoavaa jakopäätä/alakertaa ei tuota ennen oikeastaan ollut pl. yliporattu OM603 3,5 -litran koneella.
T: Jani Bemu Expert Oy
-
👍 2
Comment
-
Comment