Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä olisi kestävä bensamoottori E90 -sarjassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • talent133x
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 6
    • Hämeenlinna

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Tässä tapauksessa katselet väärän merkkisiä autoja, bensa-toyota on silloin valinta.
    Tuokin on käynyt mielessä Avensiksena, mutta ei kelpaa tytölle.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      #17
      Originally posted by talent133x View Post
      nuoren tytön käyttöön ja kaupunkiajoa aika paljon.
      Tuskin diiseli tähänkään kategoriaan oikein istuu. Ei ne hiukkassuotimet tuosta kaupunkipyörityksestä välttämättä oikein pidä.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16448
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by talent133x View Post

        Tuokin on käynyt mielessä Avensiksena, mutta ei kelpaa tytölle.
        Maksaako itse tulevat e90-remontit ?

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1016
          • Pikis

          #19
          Originally posted by talent133x View Post

          Tuokin on käynyt mielessä Avensiksena, mutta ei kelpaa tytölle.
          Uudempikoppainen Auris. Tietenkin jos erityisesti haluat isä-tytär aikaa tulkitsemalla vikavaloja, käyntihäiriöitä, jne niin sitten E90 on selkeästi parempi vaihtoehto
          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1240
            • Tampere

            #20
            Tavallaan ymmärrän tuon, että mersu ja bmw vain kelpaa. Tuossa alle 10k hintaluokassa ei välttämättä montaa autoa aloittelevalle kuskille ole joka saattais kelvata ulkonäöllisesti ja vielä siten että tekniikka kestäis. Monella muullakin merkillä jakoketju- yms ongelmia.
            E39 523i
            i3

            Comment

            • Paabo
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 4324
              • Lapinlahti City

              #21
              Eipä sille mahda mitään, että Bmw ei ole M54 jälkeen tehnyt ehjää bensa moottoria. Ei näitä.romuja viimeisillä rahoilla ostaa kannata.
              E39 M5

              Comment

              • talent133x
                Newbiemmer
                • Feb 2018
                • 6
                • Hämeenlinna

                #22
                Mutta kyllä lopputulema on se, että saksalaiset ovat yhtäaikaa alkaneet tekemään heikompia tekniikoita: MB ja BMW. Toki muutkin merkit. Kestäviä osattiin ja osattaisiin tehdä, mutta tyyli muutettiin taloussyistä. On todella surkeaa, kuinka nykyään puhutaan vihreistä arvoista, mutta se on nyt kauempana kuin koskaan aiemmin. Autot tehdään hajoamaan. Mersulla kaikki alkoi kääntyä 2009, kun siirryttiin dieseleissä OM651 moottoreihin. Yhtään hajoavaa jakopäätä/alakertaa ei tuota ennen oikeastaan ollut pl. yliporattu OM603 3,5 -litran koneella.

                Comment

                • nupaha
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 274
                  • Pohojanmaa

                  #23
                  Originally posted by talent133x View Post
                  Hei, katsellaan tyttärelle E90 -sarjan autoa. Mikä olisi hyvä moottorivaihtoehto, joka olisi luotettava ja kohtuutaloudellinen. Auton tulisi olla manuaalivaihteilla ja bensiinikäyttöinen. Sellainen siis, jossa ei tarvitse murehtia esim. jakopään kanssa. Mersulla ei ole yhtään hyvää bensakonetta kyseisen ikäisissä autoissa, joten kokeillaan, löytyisikö BMW:ltä. Kiitos.
                  Mulla oli likkojen autolle keväällä samat speksit. Tutkiskelin nettiä ja tätä foorumia niin nyt on pihassa E90 diesel-koneella. :-) Aattelin, että sillä 350€ diesel-verolla ei hääviä remonttia tee bensakoneeseen. Oli kerrassaan karmeaa luettavaa varsinkin neloskoneiset bensat. Toki näillä foorumeilla aina viat korostuu, kun vain ongelmiin kysellään ratkaisuja.
                  työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                  kauppakassina Audi A3 sedan
                  kesäkissana Jaguar XKR

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1827
                    • N/A

                    #24
                    Originally posted by nupaha View Post

                    Mulla oli likkojen autolle keväällä samat speksit. Tutkiskelin nettiä ja tätä foorumia niin nyt on pihassa E90 diesel-koneella. :-) Aattelin, että sillä 350€ diesel-verolla ei hääviä remonttia tee bensakoneeseen. Oli kerrassaan karmeaa luettavaa varsinkin neloskoneiset bensat. Toki näillä foorumeilla aina viat korostuu, kun vain ongelmiin kysellään ratkaisuja.
                    Muutama vuosi sitten etsin parin vuoden välein tyttärilleni edullista ja pieniruokaista bensa-bemaria. Päädyin lopulta ostamaan molemmille Minit, Cooper ja Cooper S. Olivat itseasiassa ajoharjoitteluun ja ensiautoksi erittäin hyvät valinnat.

                    Varsin huolettomia autoja, helppo korjata BMW työkaluilla ja softilla, ja erittäin mukavia ajaa.

                    Mutta ei noita vikoja kannata ylettömästi pelätä. Lankomiehellä on kakkosautona e91 pahamaisella N47:lla ja siihen tuli juuri 500tkm mittariin.
                    Last edited by bmw323it; 02-12-2024, 16:39.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • Kouris
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 702

                      #25
                      Jos ollaan ostamassa melkein 20v vanhaa autoa ja sellaisen löytää jostain muuten hyvän niin mielestäni jakopää on aika pieni murhe. Voihan sen tehdä heti pois niin luultavasti kestää yhtä kauan kuitenkin yhdellä vaihdolla kuin koko auto.

                      Itse olen nyt reilun vuoden sisään ostanut kaksi vanhaa autoa:

                      E12 corolla 420tkm ajettu. Ihmeellistä mutta ei ole mätä mistään. Auto maksoi 200 eur. Nyt vuosi myöhemmin autoon on yhteensä mennyt 2000eur osiin ja ajettu joku 10tkm.

                      E83 X3 280tkm ajettu. Erittäin siisti, ei mätää missään, Saksa / "Pohjosen" auto. Maksoi 8000e. Nyt mennyt ostohinnan päälle 2500eur osiin (vielä puuttuu vetokoukku ja 2 kesärengasta = 1000e). Ajettu hyödyllistä ajoa 1tkm. N47 jakopää pitäisi ensi vuonna tehdä. Kustannus tälle joku reilu tonni kun vaihtaa kytkimen ja vauhtipyörän samalla.

                      Sanoisin että kulutus on pienessä ajossa kaikista vähiten merkittävä asia kun puhutaan +-2 litraa. Olen ajellut työmatkaa unimogilla joka kuluttaa 25L/100km, siinä se jo alkaa tuntua

                      Comment

                      • isolohko
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 902
                        • Kymenlaakso

                        #26
                        Kaasupolkimen painajahan sen vauhdin määrää, ei auto. Näissä 200x vuoden N52 koneisissa lienee jo ajonvakaus vakiona, joten takavetoisenakaan ei lähde lapasesta, jos ei tarkoituksella niin yritä ajonvakaus off tms. Tuota konetta saanut muissakin korimalleissa ja aika hyvä lähde niiden osalta on wikipedia BMW N52 haulla, näkee korimallit ja vuodet.

                        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #27
                          Originally posted by talent133x View Post
                          Mutta kyllä lopputulema on se, että saksalaiset ovat yhtäaikaa alkaneet tekemään heikompia tekniikoita: MB ja BMW. Toki muutkin merkit. Kestäviä osattiin ja osattaisiin tehdä, mutta tyyli muutettiin taloussyistä. On todella surkeaa, kuinka nykyään puhutaan vihreistä arvoista, mutta se on nyt kauempana kuin koskaan aiemmin. Autot tehdään hajoamaan. Mersulla kaikki alkoi kääntyä 2009, kun siirryttiin dieseleissä OM651 moottoreihin. Yhtään hajoavaa jakopäätä/alakertaa ei tuota ennen oikeastaan ollut pl. yliporattu OM603 3,5 -litran koneella.
                          Mikäli nyt BMW merkkiin päädyt niin kannattaa tulla näyttämään meille autoa ennen kuin lyöt kauppoja lukkoon niin katsotaan vikakoodit ja yleiskatsaus nosturilla ja osaan sitten kertoa sinulle kyseisen mallin risut ja ruusut niin sillä voit säästää pitkän pennin.
                          T: Jani Bemu Expert Oy
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • talent133x
                            Newbiemmer
                            • Feb 2018
                            • 6
                            • Hämeenlinna

                            #28
                            Ehdottomasti. Melkein tulisin jossain vaiheessa kartoittamaan ja kyselemään, mikä malli ja konevaihtoehto olisi järkevin.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎