Morjesta kaikki!
Nyt olisi hyvät neuvot ja mielipiteet tarpeen
Kävipäs tälleen harmillisesti enkä oikein tiedä mihin suuntaan tälläisessä tilanteessa kannattaisi lähteä, koneen vaihto, korjaamalla vai ammutaanko raato teslan kaveriksi kiertoradalle.
Eli tilanne on seuraava:
-BMW E90 330i, VM.2005, ajettu n.230tkm. N52B30A moottori.
-Aja auto parkkiin, seisoo siinä 3 päivää. Toiminut normaalisti tähän asti.
-Auto lohkoon, n.2h. Lämpötila ulkona n.0 astetta
-Käynnistä auto, rullaa parkkipaikalta tielle (parkkis alamäessä) ja kiihdytä rauhallisesti.
-kiihdytyksessä huomaa että kaasu ns. pätkii ja huomaa peilistä että ihan järkyttävät harmaat savut pakoputkesta.
- Ohjaa auto tiensivuun ja sammuta itse auto.
Korjaamolla diagnoosi oli että jäähdytinneste päässyt palokammioon/palotilaan ja jäähdytinneste puhdistanut sylinteriseinämiä kun kameralla katsoivat ja öljynsuodattimesta löytyi metallisilppua. Konetta siis ei ole avattu, vaan kameralla katsottu
Kertoivat että olisi paras hankkia vaihtomoottori, tällä hetkellä edullisin tarjous töineen on n.6-7tuhatta. Itseä kuitenkin mietityttää, että saisiko korjaamalla tästä vielä pelin, koska moottori ei ole jumissa kun itse sammutin auton sekä edetty matka oli hyvin vähäinen, 50-100m ehkä ja sain auton samantein tiensivuun.
1. Mitä tässä teidän mielestä on tapahtunut? mistä metallisilppu voisi mahdollisesti olla peräisin?
2. Jos lähtee sille tielle, että lähtisi korjaamaan. Mitä osia pitää/olisi hyvä luultavasti vaihtaa että tästä saisi vielä toimivan vehkeen?
3. Onko Rahallisesti järkevämpää miettiä tätä korjausvaihtoehtoa kuin vaihtokonetta (tarjottu kone oli 155tkm ajettu). Kaikki työ tullaan tekemään korjaamolla.
4. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Teidän ajatuksia?
Itse hieman hukassa, että mitä tässä tilanteessa pitäisi nyt sitten tehdä. Ajatus tietenkin olisi, että saisi auton takaisin ajoon mahdollisimman edullisesti ja järkevästi. Kun ajattelee, että 6-7tuhatta koneen vaihto tai jos esim. selviäisi korjaamalla vaikka puolella siitä, jos ei ole mitään isompaa/pahempaa sattunut.
Vastaan tottakai kysymyksiin parhaani mukaan.
KIITOS JO ETUKÄTEEN KAIKILLE VASTANNEILLE!
Nyt olisi hyvät neuvot ja mielipiteet tarpeen
Kävipäs tälleen harmillisesti enkä oikein tiedä mihin suuntaan tälläisessä tilanteessa kannattaisi lähteä, koneen vaihto, korjaamalla vai ammutaanko raato teslan kaveriksi kiertoradalle.
Eli tilanne on seuraava:
-BMW E90 330i, VM.2005, ajettu n.230tkm. N52B30A moottori.
-Aja auto parkkiin, seisoo siinä 3 päivää. Toiminut normaalisti tähän asti.
-Auto lohkoon, n.2h. Lämpötila ulkona n.0 astetta
-Käynnistä auto, rullaa parkkipaikalta tielle (parkkis alamäessä) ja kiihdytä rauhallisesti.
-kiihdytyksessä huomaa että kaasu ns. pätkii ja huomaa peilistä että ihan järkyttävät harmaat savut pakoputkesta.
- Ohjaa auto tiensivuun ja sammuta itse auto.
Korjaamolla diagnoosi oli että jäähdytinneste päässyt palokammioon/palotilaan ja jäähdytinneste puhdistanut sylinteriseinämiä kun kameralla katsoivat ja öljynsuodattimesta löytyi metallisilppua. Konetta siis ei ole avattu, vaan kameralla katsottu
Kertoivat että olisi paras hankkia vaihtomoottori, tällä hetkellä edullisin tarjous töineen on n.6-7tuhatta. Itseä kuitenkin mietityttää, että saisiko korjaamalla tästä vielä pelin, koska moottori ei ole jumissa kun itse sammutin auton sekä edetty matka oli hyvin vähäinen, 50-100m ehkä ja sain auton samantein tiensivuun.
1. Mitä tässä teidän mielestä on tapahtunut? mistä metallisilppu voisi mahdollisesti olla peräisin?
2. Jos lähtee sille tielle, että lähtisi korjaamaan. Mitä osia pitää/olisi hyvä luultavasti vaihtaa että tästä saisi vielä toimivan vehkeen?
3. Onko Rahallisesti järkevämpää miettiä tätä korjausvaihtoehtoa kuin vaihtokonetta (tarjottu kone oli 155tkm ajettu). Kaikki työ tullaan tekemään korjaamolla.
4. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Teidän ajatuksia?
Itse hieman hukassa, että mitä tässä tilanteessa pitäisi nyt sitten tehdä. Ajatus tietenkin olisi, että saisi auton takaisin ajoon mahdollisimman edullisesti ja järkevästi. Kun ajattelee, että 6-7tuhatta koneen vaihto tai jos esim. selviäisi korjaamalla vaikka puolella siitä, jos ei ole mitään isompaa/pahempaa sattunut.
Vastaan tottakai kysymyksiin parhaani mukaan.
KIITOS JO ETUKÄTEEN KAIKILLE VASTANNEILLE!
Comment