Bmw 320i e90 2007 41tkm,alle vaihdettu eibachin säädettävä alusta ja melkein heti sen jälkeen alkannut hirveä kolina,autolla ajettu silloin noin 3-4tkm.Eibachit poissa niin kolinakin hävisi,eibachit alla talvirenkailla todella harvoin kolinaa,renkaat 205,55,16".Eibachit ja kesärenkaat 235,35,19" kolinaa useita kertoja päivässä jotka tuntuvat korissa.on useaan otteeseen tarkistettu mutta vika ei ole löytynyt.Kaikki ideat tervetulleita.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kolinaa e90 etupäässä....
Collapse
X
-
Samojen ongelmien kanssa tuskailen...alustana tehtaan M-sport
Itsellä oli kallistuksen vakaajan helat ihan sökönä 30 tkm:ssä.Silloin kolina oli aivan sietämätön,resenoi rattiin asti.Tämänkään jälkeen kolinat eivat täysin poistuneet ja jälleen kevättä kohti kolina on lisääntynyt...!Erityisesti mukulakivellä ja silloin kun on vähän vauhtia (<30 kmh) jarruttaa sekä samalla kääntää rattia...
Täytyypä itsekkin kiikuttaa auto taas BMW huoltoon ja pyytää tarkistamaan!BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Onko kenelläkään ratkaisu tähän ongelmaan?
Itsellä on ollut samanlaiset oireet edes takaisin vuoden verran. Kolinaa ei yleensä kuulu heti kun auto on ollut käyttämätta jonkun aikaa (1-2 päivää) Mutta heti soratiellä ajatessaan kolinaa kuuluu etupäästä muutaman kilometrin ajon jälkeen.
Alusta on Eibach 30mm + Bilstein sport iskarit. Oletan että tämä yhdistelmä on kunnossa.
Korjaamo ei löytänyt mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Toibas View PostOnko kenelläkään ratkaisu tähän ongelmaan?
Itsellä on ollut samanlaiset oireet edes takaisin vuoden verran. Kolinaa ei yleensä kuulu heti kun auto on ollut käyttämätta jonkun aikaa (1-2 päivää) Mutta heti soratiellä ajatessaan kolinaa kuuluu etupäästä muutaman kilometrin ajon jälkeen.
Alusta on Eibach 30mm + Bilstein sport iskarit. Oletan että tämä yhdistelmä on kunnossa.
Korjaamo ei löytänyt mitään.Last edited by arben; 07-08-2012, 17:28.
Comment
-
-
sama vaiva täälläkin. e90 320i aj. 130tkm. kävin katekalla joensuussa katastuskonttorilla missä pyysin huolellisesti tarkistamaan etupään väljyydet kun välillä kolahtaa ikävästi. 20min vääntelyn ja kääntelyn sekä iskari ja jarrutestin jälkeen katastusmies sanoi ettei yhtään mitään vikaa missään ja ite seurasin vieressä eli teki mitä pyysinkin.. ( Ilmaiseksi )
Ärsyttävää kun ei tiedä mitä vaihtelis kun missään ei ole sitä väljää, pitää vissiin ootella et joku paikka hajoaa kokonaan tai sit alkaa vaihteleen palikoita..
Comment
-
-
Jos nosturilla kaikki tuntuu välyksettömiltä niin veikkaan iskarin yläpäätä. Konehuoneessa tolppien päälle seisomaan ja keinuttaa autoa kumpi puoli pitää erillaista ääntä.
Tai jos on bilstein iskari niin on mahdollista että vaimentimeen menee sisälle vettä jolloin kolisee todella mukavasti.Itse tappelin pss14 sarjan etuiskareiden kanssa kauan kunnes Racing Kittelä kertoi ko. ongelmasta.Last edited by Tom1s; 08-08-2012, 20:19.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Itselläni edellinen e91 325i 2005 oem sport alustalla ei pitänyt mitään kolinoita.Ainoa mikä vaivasi oli kun käänsi rattia paikallaan saattoi kuulua ikävä rusahtelu.
Tämä nykyinen vastaava lci malli jossa oem m-sport alusta niin tekee seuraavaa.Kun ajaa pieniin oikein teräviin kuoppiin kolahtelee ikävästi.Itse kuulostellut että kuuluisi repsikan puolelta?Ääni on kun löisi iskari pohjiin mutta siihenkään en usko:(Tiedä sit missä mahtaa vila olla.Autolla ajettu n80tkm.Koiranluista ajattelin aloittaa penkomisen..e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Omassa E90:ssä (115tkm, m-sport alusta) on myös alkanut esiintymään "kolinaa". Melko vaimea ääni vielä kyseessä, mutta jostain kumman syystä tuntuu kuuluvan enemmän nyt talvirenkailla? :think
Esiintyy terävissä joustoissa, esim. kaivonkansien yli ajettaessa ja esim. kun korotetun suojatien päältä tulee alas. Korotettuun suojatiehen ajaminen puolestaan ei tunnu ääntä aiheuttavan, eli ilmenee siis selvemmin, kun iskari on ensin työntyneenä hieman ulospäin.
Onko näihin kolinoihin saatu mitään uusia ideoita?
Comment
-
-
tähän juttuun mitään uusia aatoksia tai kovaa faktaa? itsellä e92, jolla menty noin 120 tkm ja eteen on nyt kymppitonnin sisään uusittu iskarit yläpäineen, reaktiotangot, tukivarret, raidetangot (sisemmät ja ulommat), sekä tietty koiranluut ja vakaajan kumipuslat ja kolina senkun vaan jatkuu. Nyt talven rei'ittämillä teillä se vaan tuppaa korostumaan... Välystä ei toki tunnu missään ja ääni erottuu varsin selvästi sellaisena mokelluksena, vähän niinkuin vakaajan tangot nyt yleensä ääntää, mutta koiranluista sen nyt ei voi uskoa tulevan, kun ne on vielä viimeksi uusittu toiseen kertaan. Eikä vaikuta onko pakkasta vaiko ei, eikä hiljene ajonkaan myötä.
Ideat kelpais, vai joko vaihtoon koko kurjuus...
Comment
-
-
Vaihdoin 160tkm ajettuun e91:seen viime kesänä vakio iskareiden seuraksi H&R:n madallusjouset ja samalla hävisi kolina etupäästä?!? Puhdistin ja voitelin samassa yhteydessä iskarin yläpään laakerit, jotka olivat jo totaalisen kuivat, mutta mitään uutta osaa ei jousien lisäksi auton alle mennyt.
Comment
-
-
Originally posted by polkuauto View PostPuhdistin ja voitelin samassa yhteydessä iskarin yläpään laakerit, jotka olivat jo totaalisen kuivat, mutta mitään uutta osaa ei jousien lisäksi auton alle mennyt.
Comment
-
-
Itsellä kävi juuri äsken auto hovipajalla ja huolellisen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen tulos oli, että ei mitään välystä missään! Iskarin yläpäät olivat totaalisen kuivat ja ruosteessa, joten se oli kuulemma paras veikkaus.
Itse ajattelin aloittaa arpomisen vaihtamalla eteen uudet iskarit ja samalla sitten nuo yläpäät.
Voisiko joku vahvistaa, että varaosanumerolla 31306775098 löytyy oikea osa? (ilmeisesti käy siis kaikkiin urheilualustoihin + vakioon tuo?)Last edited by Tiik; 04-01-2013, 13:58.
Comment
-
-
Originally posted by 2fast2furious View Posttähän juttuun mitään uusia aatoksia tai kovaa faktaa? itsellä e92, jolla menty noin 120 tkm ja eteen on nyt kymppitonnin sisään uusittu iskarit yläpäineen, reaktiotangot, tukivarret, raidetangot (sisemmät ja ulommat), sekä tietty koiranluut ja vakaajan kumipuslat ja kolina senkun vaan jatkuu. Nyt talven rei'ittämillä teillä se vaan tuppaa korostumaan... Välystä ei toki tunnu missään ja ääni erottuu varsin selvästi sellaisena mokelluksena, vähän niinkuin vakaajan tangot nyt yleensä ääntää, mutta koiranluista sen nyt ei voi uskoa tulevan, kun ne on vielä viimeksi uusittu toiseen kertaan. Eikä vaikuta onko pakkasta vaiko ei, eikä hiljene ajonkaan myötä.
Ideat kelpais, vai joko vaihtoon koko kurjuus...
Tänään ajeltiin ihan hupia keskustan mukulakivillä ja silloin tää mokellus kuuluu mitä parhaiten, ja ihan jatkuvana jos malttaa pitää vauhdin hiljaisena. Jotenkin tuntuu et jos tekee nopean ohjausliikkeen kumpaan suuntaan tahansa niin ääni hetkellisesti lakkaa. Jos taas tekee laajemman käännöksen jossa pyörät pysyy pitempään käännettynä niin sama mokellus on kehissä jälleen...
Onko tietoa/kokemuksia miten oireilee hammastanko näissä laitteissa (mulla siis e92) ???
Paikallaan käännellessä ei kuulu ainakaan mitään ääniä. Molemmat etupyörät ilmassa, auto sammutettuna, kun vemputtaa rattia nopsasti eri suuntiin kuuluu jostain ihan pientä napsetta. Renkaat maassa ei minkäänlaisia välyksiä kuitenkaan tunnu. Rattiakseli tai mikä se putki nyt onkin nimeltään kyllä lonksuaa kun siitä ottaa kiinni ja ravistelee, mutta kun tuo ääni ajaessa tulee kyllä enempi auton alta, eikä ratissakaan tunnu mitään lonksuamista.
No nyt on taas
Comment
-
Comment