Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolinaa e90 etupäässä....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maze81
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 1

    Kolinaa e90 etupäässä....

    Bmw 320i e90 2007 41tkm,alle vaihdettu eibachin säädettävä alusta ja melkein heti sen jälkeen alkannut hirveä kolina,autolla ajettu silloin noin 3-4tkm.Eibachit poissa niin kolinakin hävisi,eibachit alla talvirenkailla todella harvoin kolinaa,renkaat 205,55,16".Eibachit ja kesärenkaat 235,35,19" kolinaa useita kertoja päivässä jotka tuntuvat korissa.on useaan otteeseen tarkistettu mutta vika ei ole löytynyt.Kaikki ideat tervetulleita.
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #2
    iskarin varret väljät?

    tai jotain jää aina löysälle joka toinen kerta kun ruuvaat alustaa?

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      #3
      Samojen ongelmien kanssa tuskailen...alustana tehtaan M-sport

      Itsellä oli kallistuksen vakaajan helat ihan sökönä 30 tkm:ssä.Silloin kolina oli aivan sietämätön,resenoi rattiin asti.Tämänkään jälkeen kolinat eivat täysin poistuneet ja jälleen kevättä kohti kolina on lisääntynyt...!Erityisesti mukulakivellä ja silloin kun on vähän vauhtia (<30 kmh) jarruttaa sekä samalla kääntää rattia...

      Täytyypä itsekkin kiikuttaa auto taas BMW huoltoon ja pyytää tarkistamaan!
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Toibas
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 2
        • Pietarsaari

        #4
        Onko kenelläkään ratkaisu tähän ongelmaan?
        Itsellä on ollut samanlaiset oireet edes takaisin vuoden verran. Kolinaa ei yleensä kuulu heti kun auto on ollut käyttämätta jonkun aikaa (1-2 päivää) Mutta heti soratiellä ajatessaan kolinaa kuuluu etupäästä muutaman kilometrin ajon jälkeen.

        Alusta on Eibach 30mm + Bilstein sport iskarit. Oletan että tämä yhdistelmä on kunnossa.

        Korjaamo ei löytänyt mitään.

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1121
          • suomi

          #5
          Originally posted by Toibas View Post
          Onko kenelläkään ratkaisu tähän ongelmaan?
          Itsellä on ollut samanlaiset oireet edes takaisin vuoden verran. Kolinaa ei yleensä kuulu heti kun auto on ollut käyttämätta jonkun aikaa (1-2 päivää) Mutta heti soratiellä ajatessaan kolinaa kuuluu etupäästä muutaman kilometrin ajon jälkeen.

          Alusta on Eibach 30mm + Bilstein sport iskarit. Oletan että tämä yhdistelmä on kunnossa.

          Korjaamo ei löytänyt mitään.
          mitä muutamaa e90/92 ajanut niin kolinaa esiintynyt niissäkin. myös entisessä e92 havattavissa kolinaa,useaan kertaan asiaa tutkisin(koiranluut,yläpäät,iskarit,korihelat) vaihdoinkin mutta sama vaiva jäi..itsellä kolina oli pahimmillaan kun oli seisonut yli 1pv..
          Last edited by arben; 07-08-2012, 17:28.

          Comment

          • Remolux
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 294

            #6
            sama vaiva täälläkin. e90 320i aj. 130tkm. kävin katekalla joensuussa katastuskonttorilla missä pyysin huolellisesti tarkistamaan etupään väljyydet kun välillä kolahtaa ikävästi. 20min vääntelyn ja kääntelyn sekä iskari ja jarrutestin jälkeen katastusmies sanoi ettei yhtään mitään vikaa missään ja ite seurasin vieressä eli teki mitä pyysinkin.. ( Ilmaiseksi )
            Ärsyttävää kun ei tiedä mitä vaihtelis kun missään ei ole sitä väljää, pitää vissiin ootella et joku paikka hajoaa kokonaan tai sit alkaa vaihteleen palikoita..

            Comment

            • Tom1s
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 669
              • .

              #7
              Jos nosturilla kaikki tuntuu välyksettömiltä niin veikkaan iskarin yläpäätä. Konehuoneessa tolppien päälle seisomaan ja keinuttaa autoa kumpi puoli pitää erillaista ääntä.

              Tai jos on bilstein iskari niin on mahdollista että vaimentimeen menee sisälle vettä jolloin kolisee todella mukavasti.Itse tappelin pss14 sarjan etuiskareiden kanssa kauan kunnes Racing Kittelä kertoi ko. ongelmasta.
              Last edited by Tom1s; 08-08-2012, 20:19.
              F31 328i M-Sport

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #8
                Itselläni edellinen e91 325i 2005 oem sport alustalla ei pitänyt mitään kolinoita.Ainoa mikä vaivasi oli kun käänsi rattia paikallaan saattoi kuulua ikävä rusahtelu.
                Tämä nykyinen vastaava lci malli jossa oem m-sport alusta niin tekee seuraavaa.Kun ajaa pieniin oikein teräviin kuoppiin kolahtelee ikävästi.Itse kuulostellut että kuuluisi repsikan puolelta?Ääni on kun löisi iskari pohjiin mutta siihenkään en usko:(Tiedä sit missä mahtaa vila olla.Autolla ajettu n80tkm.Koiranluista ajattelin aloittaa penkomisen..
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Tiik
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 497
                  • Vantaa

                  #9
                  Omassa E90:ssä (115tkm, m-sport alusta) on myös alkanut esiintymään "kolinaa". Melko vaimea ääni vielä kyseessä, mutta jostain kumman syystä tuntuu kuuluvan enemmän nyt talvirenkailla? :think

                  Esiintyy terävissä joustoissa, esim. kaivonkansien yli ajettaessa ja esim. kun korotetun suojatien päältä tulee alas. Korotettuun suojatiehen ajaminen puolestaan ei tunnu ääntä aiheuttavan, eli ilmenee siis selvemmin, kun iskari on ensin työntyneenä hieman ulospäin.

                  Onko näihin kolinoihin saatu mitään uusia ideoita?

                  Comment

                  • Biiemvii
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 31
                    • Satakunta

                    #10
                    Etuiskarien vaihto tulossa omaan E90 M-sporttiin ja samalla vaihdan uudet koiranluut. Mitähän muuta kannattis samalla kertaa sinne uusia, oisko viisasta uusia ne iskarien yläpäät varmuudeksi?

                    Comment

                    • 2fast2furious
                      Newbiemmer
                      • Aug 2012
                      • 6
                      • Vantaa

                      #11
                      tähän juttuun mitään uusia aatoksia tai kovaa faktaa? itsellä e92, jolla menty noin 120 tkm ja eteen on nyt kymppitonnin sisään uusittu iskarit yläpäineen, reaktiotangot, tukivarret, raidetangot (sisemmät ja ulommat), sekä tietty koiranluut ja vakaajan kumipuslat ja kolina senkun vaan jatkuu. Nyt talven rei'ittämillä teillä se vaan tuppaa korostumaan... Välystä ei toki tunnu missään ja ääni erottuu varsin selvästi sellaisena mokelluksena, vähän niinkuin vakaajan tangot nyt yleensä ääntää, mutta koiranluista sen nyt ei voi uskoa tulevan, kun ne on vielä viimeksi uusittu toiseen kertaan. Eikä vaikuta onko pakkasta vaiko ei, eikä hiljene ajonkaan myötä.

                      Ideat kelpais, vai joko vaihtoon koko kurjuus...

                      Comment

                      • polkuauto
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 168

                        #12
                        Vaihdoin 160tkm ajettuun e91:seen viime kesänä vakio iskareiden seuraksi H&R:n madallusjouset ja samalla hävisi kolina etupäästä?!? Puhdistin ja voitelin samassa yhteydessä iskarin yläpään laakerit, jotka olivat jo totaalisen kuivat, mutta mitään uutta osaa ei jousien lisäksi auton alle mennyt.

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7526
                          • Kotona

                          #13
                          Originally posted by polkuauto View Post
                          Puhdistin ja voitelin samassa yhteydessä iskarin yläpään laakerit, jotka olivat jo totaalisen kuivat, mutta mitään uutta osaa ei jousien lisäksi auton alle mennyt.
                          Yläpään laakerit monasti kolkottaa ja näiden perusteellisella putsauksella ja voitelulla voi saada jatkoaikaa.
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                          -

                          Comment

                          • Tiik
                            BTCF Member
                            • Apr 2012
                            • 497
                            • Vantaa

                            #14
                            Itsellä kävi juuri äsken auto hovipajalla ja huolellisen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen tulos oli, että ei mitään välystä missään! Iskarin yläpäät olivat totaalisen kuivat ja ruosteessa, joten se oli kuulemma paras veikkaus.

                            Itse ajattelin aloittaa arpomisen vaihtamalla eteen uudet iskarit ja samalla sitten nuo yläpäät.

                            Voisiko joku vahvistaa, että varaosanumerolla 31306775098 löytyy oikea osa? (ilmeisesti käy siis kaikkiin urheilualustoihin + vakioon tuo?)
                            Last edited by Tiik; 04-01-2013, 13:58.

                            Comment

                            • 2fast2furious
                              Newbiemmer
                              • Aug 2012
                              • 6
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by 2fast2furious View Post
                              tähän juttuun mitään uusia aatoksia tai kovaa faktaa? itsellä e92, jolla menty noin 120 tkm ja eteen on nyt kymppitonnin sisään uusittu iskarit yläpäineen, reaktiotangot, tukivarret, raidetangot (sisemmät ja ulommat), sekä tietty koiranluut ja vakaajan kumipuslat ja kolina senkun vaan jatkuu. Nyt talven rei'ittämillä teillä se vaan tuppaa korostumaan... Välystä ei toki tunnu missään ja ääni erottuu varsin selvästi sellaisena mokelluksena, vähän niinkuin vakaajan tangot nyt yleensä ääntää, mutta koiranluista sen nyt ei voi uskoa tulevan, kun ne on vielä viimeksi uusittu toiseen kertaan. Eikä vaikuta onko pakkasta vaiko ei, eikä hiljene ajonkaan myötä.

                              Ideat kelpais, vai joko vaihtoon koko kurjuus...
                              palaan vielä tähän oman autoni probleemiin. Alustan osalta on tutkittu ja hutkittu nyt parin eri merkkiliikkeen ja parin muunkin kyläsepän toimesta. Vaihdetut osat jne huomioiden tuomio ei yllättänyt - väljää ei missään, yläpäät ok ja sitä rataa.

                              Tänään ajeltiin ihan hupia keskustan mukulakivillä ja silloin tää mokellus kuuluu mitä parhaiten, ja ihan jatkuvana jos malttaa pitää vauhdin hiljaisena. Jotenkin tuntuu et jos tekee nopean ohjausliikkeen kumpaan suuntaan tahansa niin ääni hetkellisesti lakkaa. Jos taas tekee laajemman käännöksen jossa pyörät pysyy pitempään käännettynä niin sama mokellus on kehissä jälleen...

                              Onko tietoa/kokemuksia miten oireilee hammastanko näissä laitteissa (mulla siis e92) ???

                              Paikallaan käännellessä ei kuulu ainakaan mitään ääniä. Molemmat etupyörät ilmassa, auto sammutettuna, kun vemputtaa rattia nopsasti eri suuntiin kuuluu jostain ihan pientä napsetta. Renkaat maassa ei minkäänlaisia välyksiä kuitenkaan tunnu. Rattiakseli tai mikä se putki nyt onkin nimeltään kyllä lonksuaa kun siitä ottaa kiinni ja ravistelee, mutta kun tuo ääni ajaessa tulee kyllä enempi auton alta, eikä ratissakaan tunnu mitään lonksuamista.

                              No nyt on taas

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎