Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolinaa e90 etupäässä....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • strom
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 19

    #16
    Originally posted by Tiik View Post
    Itsellä kävi juuri äsken auto hovipajalla ja huolellisen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen tulos oli, että ei mitään välystä missään! Iskarin yläpäät olivat totaalisen kuivat ja ruosteessa, joten se oli kuulemma paras veikkaus.

    Itse ajattelin aloittaa arpomisen vaihtamalla eteen uudet iskarit ja samalla sitten nuo yläpäät.

    Voisiko joku vahvistaa, että varaosanumerolla 31306775098 löytyy oikea osa? (ilmeisesti käy siis kaikkiin urheilualustoihin + vakioon tuo?)
    Käy sporttialustaan, ei vakioon.

    Comment

    • exodus
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 774
      • Oulu

      #17
      Originally posted by 2fast2furious View Post
      palaan vielä tähän oman autoni probleemiin. Alustan osalta on tutkittu ja hutkittu nyt parin eri merkkiliikkeen ja parin muunkin kyläsepän toimesta. Vaihdetut osat jne huomioiden tuomio ei yllättänyt - väljää ei missään, yläpäät ok ja sitä rataa.

      Tänään ajeltiin ihan hupia keskustan mukulakivillä ja silloin tää mokellus kuuluu mitä parhaiten, ja ihan jatkuvana jos malttaa pitää vauhdin hiljaisena. Jotenkin tuntuu et jos tekee nopean ohjausliikkeen kumpaan suuntaan tahansa niin ääni hetkellisesti lakkaa. Jos taas tekee laajemman käännöksen jossa pyörät pysyy pitempään käännettynä niin sama mokellus on kehissä jälleen...

      Onko tietoa/kokemuksia miten oireilee hammastanko näissä laitteissa (mulla siis e92) ???

      Paikallaan käännellessä ei kuulu ainakaan mitään ääniä. Molemmat etupyörät ilmassa, auto sammutettuna, kun vemputtaa rattia nopsasti eri suuntiin kuuluu jostain ihan pientä napsetta. Renkaat maassa ei minkäänlaisia välyksiä kuitenkaan tunnu. Rattiakseli tai mikä se putki nyt onkin nimeltään kyllä lonksuaa kun siitä ottaa kiinni ja ravistelee, mutta kun tuo ääni ajaessa tulee kyllä enempi auton alta, eikä ratissakaan tunnu mitään lonksuamista.

      No nyt on taas
      Mulla oli iskarit ja suojakumit tiensä päässä, ne aiheuttivat juuri sellaista ärsyttävää pientä kolinaa pikku montuissa. Nyt on Koni FSD:t alla ja auto on alustaltaan parempi kuin koskaan....

      Comment

      • Remolux
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 294

        #18
        perkl. nyt kolisee joka kulma pakkasella. kun auto on hallissa muutaman tunnin ja sulaa niin äänet katoaa vähäksi aikaa ennenko jäätyy uudestaan.
        Tarkempaa analyysiä ei jaksa enää tehdä ko kottero vaihtuu.. suosittelen muillekkin E90 sarjan omistajille

        Comment

        • 2fast2furious
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 6
          • Vantaa

          #19
          vastaanpa itse tähän miten oireilee hammastanko, ainakin tämä sähköinen versio, jollainen omassa autossani (E92, 330d). Eli se oireilee juuri siten kuin tähän topikkiin olin aiemmin kuvaillu, pientä kolkotusta jatkuvasti varsinkin hitaassa ajossa ja erityisen hyvin kuuluu mukulakivillä ajellessa.

          Mittarissa siis mulla ~120 tkm ja nyt uusi hammastanko ja äänet tiessään.

          Noniin, nyt voikin sitten alkaa odottaa taas jotain uutta ja edukasta...

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            #20
            Mittarissa siis mulla ~120 tkm ja nyt uusi hammastanko ja äänet tiessään.

            Noniin, nyt voikin sitten alkaa odottaa taas jotain uutta ja edukasta...[/QUOTE]
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • Mani88
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 100
              • Helsinki

              #21
              72tkm taulussa ja hammastangossa väljää.
              Ohjaustehostimen nesteet viel siel kaverina!
              Mitään en ol ite huomannu ja tänään huollossa tuli tuomio ku alustaa tarkastettiin.

              Jännityksellä oottelen huoltoon pääsyä ja hintaa
              Touhu tonni ei riitä se on varman.
              Bmw -06 330d manuaali
              ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

              Comment

              • Kimmo-R
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 400
                • Tampere

                #22
                Täällä kanssa alko kolisemaan vuosi eibach-bilstein satsin jälkeen, ja vielä katsastuksen iskaritestin jälkeen. Syynä uusimatta jääneet iskarin yläpään laakerit. No vaihdoin laakerit viikko sitten, mutta taas alkoi mökkitiellä kuulumaan samanlaista naksahtelua ja kuskin rengasta voimalla heiluttamalla tuntui iskarin yläpäässä naksetta. Ei äkkisiltään uskoisi, että uusissa yläpäissä olisi jo vikaa vaan joku tuossa bilsteinin iskarissa ei nyt toimi. Asennettaessa olisi varmaan täytyny laittaa vaseliinia sinne jousilautasen kartioo ja iskarin varteen joka ois varmaan eliminoinut pienen liikkeen. Täytyy vielä koittaa saada yläpään pultti konehuoneen puolelta auki ja katsoa riittääkö iskarin varressa kierteet tarpeeksi pitkälle puristamaan pakan laakeriin kiinni. Millään ei viitsisi kolmatta kerta alkaa iskaria irrottamaan.

                EDIT: Molemmat yläpäät naksaa kun painelee keulaa. Prikat mutterien alle ei auttanu, eli ilmeisesti jousilautasten keskireiät tai jotain on kulunut niin ettei ylpään hilut puristu nippuun. Eikä kauhean kireälle pysty es vetämään lukkopihti hylsy kuusiokolo kombinaatiolla tuota yläpään mutteria.
                Last edited by Kimmo-R; 25-06-2013, 13:19.
                Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                --Audiokit.fi--
                BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                BMW i4 M50 Supercharged -23
                BMW i3 60Ah -14

                Comment

                • Kimmo-R
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 400
                  • Tampere

                  #23
                  Hermo menee. 5 kertaa aukastu. Hommasin kaikki uudet hilut myös uudet yläpään laakerit, tällä kertaa alkuperäiset. Olihan edellisillä tarvikeosilla ajettu pari tuhatta mutta toivoin että nissä vika ja oisin laittanut takuuseen. No napina lakkasi 100km ajaksi kunnes palasi, tällä kertaa pahempana toisella puolella kun viimeksi. Kiristetty on, koiranluut toistamiseen uusittu ja tukivarret/puslat kireet. Ideat vähissä. Ja ääni siis kuuluu kun ajelee kävelyvauhtia hiukka epätasasella niin että ollaan ihan jouston alkamisen rajalla.

                  Jenkkifoorumeilta löyty varmaan 10 lankaa samasta ongelmasta alustasarjan vaihon jälkeen, mutta ei ratkaisua. Kohta laulaa pulttipyssy laitetaan yläpäät soikeeks, tai sitten tungen jonkun ylimääräisen prikan väliin.
                  Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                  --Audiokit.fi--
                  BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                  BMW i4 M50 Supercharged -23
                  BMW i3 60Ah -14

                  Comment

                  • puhvc
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 73
                    • Oulu

                    #24
                    Jaha,

                    itsellä e92 kolisee ku perkele bilsteinin alustalla. koiranluut tuntus olevan ok, h&r vakaajantanko paikallaan. ohjaustehostimen pumppu alkoi ilmeisesti ääntämään kun paikallaan kääntäessä naukuu ku perkele. eli olisko hammastanko/ohjaustehostin mulla syypää kolinaan.. täytynee tutkia ;/

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      #25
                      Taisi syy selvitä kolinaan. Reilun vuoden vanhat Bilsteinit paskana. Nyt viileemmillä keleillä ei kolise yhtään, paitsi kun päästää Hämeenkadun läpi niin alkaa taas. Erikoista vaan kun alkoi molemmilta puolilta yhtä aikaa. Ja takuusta varmaan turha haaveilla kun ebaysta ostettu eikä myyjäkään ole enää kirjoilla.
                      No jos talven menisi ilman sivuäänia ja ens keväällä uutta tilalle.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • exhaust
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 97
                        • Kuopio

                        #26
                        Onko minkä mallin bilsteineja ollut alla jotka rikkoutuneet B8, B12 pro kit?
                        F10 530d -12

                        Comment

                        • Kimmo-R
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 400
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by exhaust View Post
                          Onko minkä mallin bilsteineja ollut alla jotka rikkoutuneet B8, B12 pro kit?
                          Juurikin toi Eibachin B12 Pro-kit eli B8 iskareilla.

                          Larkspeediltä näyttäs saavan 325€ posteineen Konin str.t iskarit, taitaapi lähtee keväällä tilaukseen.
                          Last edited by Kimmo-R; 05-11-2013, 18:04.
                          Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                          --Audiokit.fi--
                          BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                          BMW i4 M50 Supercharged -23
                          BMW i3 60Ah -14

                          Comment

                          • Heke_01
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 49
                            • Pohjois-Karjala

                            #28
                            E90 on alkanut kolista kääntyessä. Kun kääntyy risteyksestä oikealle niin etupäästä kuuluu kolahdus. Kolahdus tuntuu myös tärähdyksenä polkimissa. Ääni kuuluu vain jyrkissä käännöksissä oikealle. Herkistelin jarrut pari viikkoa sitten ja kokeilin samalla välykset. Selviä välyksiä ei tunnu missään. Mistähän vikaa kannattaisi etsiä?

                            Comment

                            • Jonhi
                              BTCF Member
                              • Mar 2013
                              • 166
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Heke_01 View Post
                              E90 on alkanut kolista kääntyessä. Kun kääntyy risteyksestä oikealle niin etupäästä kuuluu kolahdus. Kolahdus tuntuu myös tärähdyksenä polkimissa. Ääni kuuluu vain jyrkissä käännöksissä oikealle. Herkistelin jarrut pari viikkoa sitten ja kokeilin samalla välykset. Selviä välyksiä ei tunnu missään. Mistähän vikaa kannattaisi etsiä?
                              Ihan ensimmäisenä tarkistaisin satuloiden pultit kerta ovat olleet auki ja jos ei välyksiäkään tuntunut..:think
                              E93 330dA LCI -10 M-Sport
                              F31 320d -12 Luxury Line

                              Ex's
                              E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                              E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                              Comment

                              • Heke_01
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 49
                                • Pohjois-Karjala

                                #30
                                Originally posted by Jonhi View Post
                                Ihan ensimmäisenä tarkistaisin satuloiden pultit kerta ovat olleet auki ja jos ei välyksiäkään tuntunut..:think
                                Tarkistettu jo. Ovat kunnolla kiinni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎