Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 perusratin irroittaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akukasperi
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 13

    e90 perusratin irroittaminen

    minulla on e90 vm06, ja siinä on sellainen perusratti, jossa ei ole mitään nappeja.
    Tilalle on tarkoitus asentaa tuo m3-ratti napeilla, mutta kun ei lähde tuo vanha ratti
    sitten millään irti ei.

    Siellä on takana kaksi reikää, joista ajattelin sen tapahtuvan niitä jousia painamalla, niin kun tapahtui tuon uuden monitoimiratin airbagin kanssa.

    Siis miten lähtee irti? apua.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Oisko näistä mitään apua..





    Learn how to do just about everything at ehow. Find expert advice along with How To videos and articles, including instructions on how to make, cook, grow, or do almost anything.


    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • akukasperi
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 13

      #3
      ei onnistu noiden avulla, kun kyse on juuri siitä ratista, jossa ei ole nappeja. ei sport pack-versiosta.

      ja ongelma on vain se, että millä tuo vanha ratti lähtee irti.

      tai lähinnä se, kuinka sen airbagin saa siitä irti....
      Last edited by akukasperi; 28-04-2009, 21:41.

      Comment

      • KoPe
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 251
        • Helsinki

        #4
        Jos ratissa ei ole nappeja, niin silloin myös viiksipaketti pitää vaihtaa, ainakin -05 malleissa. Viiksipaketissa on logiikka napeille ja siitä mainitaan retrofit-kitissä. Osan nimi on muistaakseni steering column switch cluster.
        KoPe
        --------
        Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

        Comment

        • ANSSI
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 322
          • Espoo

          #5
          Originally posted by KoPe View Post
          Jos ratissa ei ole nappeja, niin silloin myös viiksipaketti pitää vaihtaa, ainakin -05 malleissa. Viiksipaketissa on logiikka napeille ja siitä mainitaan retrofit-kitissä. Osan nimi on muistaakseni steering column switch cluster.
          Juuri näin. ja bägi irtoa työntämällä niistä reijistä tasapäisellä ruuvarilla. ja sitten bägi lähtee nostamalla pois kun jousivivut on vapautettu.
          steerin column switcissä on liittimen paikka mutta jos ei siinä näy liitin pinnejä niin menee myös vaihtoon.
          330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
          EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

          Comment

          • Heikkiher
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 93
            • Vihti

            #6
            Minulla oli hieman sama ongelma aluksi e87 vakioratin kanssa, koska airbag lähtee hieman erilailla irti kuin tuossa sport ratissa, jossa riittää kun työntää talttapää ruuvarilla suoraan muutaman sentin.

            Itse sain e87 vakioratin irti kun työnsin talttapääruuvarilla takana olevasta räijästä suoraan ylöspäin noin 4-5cm ja sitten kääntää ruuvarin päätä kohti keskiötä. Katso tuosta allaolevasta linkistä kuva ratista, niin saat käsityksen mitä airbägin alla on.

            Last edited by Heikkiher; 30-04-2009, 17:29.

            Comment

            • Ironic32
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 148
              • Finland

              #7
              Lainaan hieman topiccia.

              Tarkoitus olisi vaihtaa e90 320d:n perusmonitoimiratti m-sport monitoimirattiin, jonka hommasin. Mukana siis täys ratti johtoinen + bageineen.

              Kysymys kuuluu, että mitä tapahtuu, kun nykäisen akusta miinusnavan irti? Tarviiko radion koodia? Tuleeko jotain vikakoodeja?

              Ja jos tarvii radion koodin, niin ilmeisesti merkkiliikkeestä saa (auton mukana ei ole mitään koodeja)?

              Auto vm. 07.

              Kiitokset jo etukäteen tiedoista!
              E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
              -------------------------------------
              Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

              Comment

              • Jake79
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 510
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Ironic32 View Post
                Lainaan hieman topiccia.

                Tarkoitus olisi vaihtaa e90 320d:n perusmonitoimiratti m-sport monitoimirattiin, jonka hommasin. Mukana siis täys ratti johtoinen + bageineen.

                Kysymys kuuluu, että mitä tapahtuu, kun nykäisen akusta miinusnavan irti? Tarviiko radion koodia? Tuleeko jotain vikakoodeja?

                Ja jos tarvii radion koodin, niin ilmeisesti merkkiliikkeestä saa (auton mukana ei ole mitään koodeja)?

                Auto vm. 07.

                Kiitokset jo etukäteen tiedoista!
                Radio ei tarvitse koodia ja ei tule vikakoodeja jos irrotat miinusnavan
                Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                Comment

                • Ironic32
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 148
                  • Finland

                  #9
                  Kiitoksia tiedosta!

                  Hämmennyin vaan tuossa, kun noita ulkomaisia forumeita selailin...:think

                  Täytyypä kokeilla viikonlopun aikana sitten räjäytellä bagit silmille
                  E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                  -------------------------------------
                  Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎