Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 alustan korkeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by Pekka84 View Post
    Onko tuossa e9x jousien vaihdossa jotain huomioitavaa. kun näyttää olevan nuo tukivarsisysteemit ihan erinlaiset. ja jos jotain vinkkejä on tuohon vaihtoon liittyen niin saa kertoa.

    on huomioitavaa jos teet väärin, niin on ihan helvetillinen työ saada vakio jousi pois, kun se on niin pitkä.

    eli jousipuristimella jousi TODELLA kasaan ennenkö avaa yläpään. jossain ohjeissa sanotaan, että koko paketti laakereineen otetaan pyöränkotelosta pihalle ja sitten vasta avataan iskarin mutteri, mutta en mä ainakaan saanut, vaikka kuinka painoi jalalla napaa alaspäin.

    itse puristin jousen ihan kasaan ja avasin yläpään mutterin ja jätin laakerin sinne paikalleen. tällä systeemillä joutuu vielä hiukan pujottelemaan jousta pihalle sieltä. luulen että tuo koko pakettina pihalle otto toimii vain lyhempi iskarivartisessa m-alustassa?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • tmusta
      Newbiemmer
      • Feb 2010
      • 29
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Nyt olisi AP:n 30/20 setti alla ja alustan korkeus joka kulmasta n. 340-345mm, eli madallus juurikin tuo luvattu ja todella hyvältä vaikuttaa. jouset on selkeästi jämäkämmät mitä H&R:n ja hyvin lähellä alkuperäistä tuntumaa. H&R:n vieterit oli aivan liian löysät...
      Oliko H&R:t miten liian löysät? Eli pohjasiko auto vai tuntuivatko vain liian mukavilta?

      Mietiskelen juuri noiden kahden sarjan välillä...

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by tmusta View Post
        Oliko H&R:t miten liian löysät? Eli pohjasiko auto vai tuntuivatko vain liian mukavilta?

        Mietiskelen juuri noiden kahden sarjan välillä...

        kaikin puolin tuntuu AP paremmalta. kyllä H&R:llä kantavuutta isolla kuormalla riittää, mutta sellainen tukevuuden tuntu normi ajossa puuttuu mikä on jo vakio jousillakin.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • tmusta
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 29
          • Helsinki

          #19
          Ot

          Pahoittelut offtopicoinnista: onko suosituksia liikke(e/i)stä, josta alustan saisi hankittua pk-seudulla hyvin asennettuna ja järkihintaan.

          Myös linkki sopivaan topiciin käy, jos löytyy...

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            #20
            Onko kellään kokemusta Eibach:n Pro Kit:stä?Manuaali antaa noilla jousilla madallusta etu 35mm ja taka 25mm,normaali alustaan verrattuna.Onko tehtaan M-sport alustassa jo 15/10 madallus?
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • The_Lightningboy
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 40
              • Kokkola, Kannus

              #21
              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              Onko kellään kokemusta Eibach:n Pro Kit:stä?Manuaali antaa noilla jousilla madallusta etu 35mm ja taka 25mm,normaali alustaan verrattuna.Onko tehtaan M-sport alustassa jo 15/10 madallus?
              Mua kiinnostaisi kans vähä sama asia. Eikös 335i:ssä ole ns. urheilualusta vakiona riippumatta, onko M-Sport vai ei? Onkohan näiden alustojen korkeuksissa eroa? Kuumeisesti kans etsiskellyt sopivaa sarjaa omaan autoon. 40mm olis edessä "ilmaa" ja 20mm takana.
              G31 520d Xdrive M-Sport -17 Alpine Weiß II
              Ex: E46 M3 Convertible -04 Laguna Seca Blau (19" BBS LM)
              Ex: E39 530iA -01 Cosmos Schwarz
              Ex: E92 335i -07 Alpine Weiß II (Hamann Race Auspuff)

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                #22
                Originally posted by The_Lightningboy View Post
                Mua kiinnostaisi kans vähä sama asia. Eikös 335i:ssä ole ns. urheilualusta vakiona riippumatta, onko M-Sport vai ei? Onkohan näiden alustojen korkeuksissa eroa? Kuumeisesti kans etsiskellyt sopivaa sarjaa omaan autoon. 40mm olis edessä "ilmaa" ja 20mm takana.
                Sama juttu täällä.Auto näyttää "keulivan" Edestä sais tiputtaa sen 25-30mm ja takaa sen 10-15mm
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • The_Lightningboy
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 40
                  • Kokkola, Kannus

                  #23
                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Sama juttu täällä.Auto näyttää "keulivan" Edestä sais tiputtaa sen 25-30mm ja takaa sen 10-15mm
                  Sinulle suosittelisin Eibach Pro-Kit:iä, jos tuollainen madallus riittää. On varmasti hyvä, eikä laske liikaa ja ns. keuliminen poistuu.
                  G31 520d Xdrive M-Sport -17 Alpine Weiß II
                  Ex: E46 M3 Convertible -04 Laguna Seca Blau (19" BBS LM)
                  Ex: E39 530iA -01 Cosmos Schwarz
                  Ex: E92 335i -07 Alpine Weiß II (Hamann Race Auspuff)

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #24
                    Joo tuota Pro Kit:iä olen miettinyt,koska en halua mitään raapimis ongelmia kovemmassa ajossa/auto kuormattuna.Tosin Pro-Street-S vois olla hyvä investointi,niin vois sitten aina säätää just siihen korkeuteen mihin haluaa ja suuntaus päälle.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • The_Lightningboy
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 40
                      • Kokkola, Kannus

                      #25
                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Joo tuota Pro Kit:iä olen miettinyt,koska en halua mitään raapimis ongelmia kovemmassa ajossa/auto kuormattuna.Tosin Pro-Street-S vois olla hyvä investointi,niin vois sitten aina säätää just siihen korkeuteen mihin haluaa ja suuntaus päälle.
                      Joo, kyllähän coiloveri setti on ylivoimainen säädettävyytensä ansiosta ja kuulema myös ajo-ominaisuuksien osalta. Pro-Kit:iä vaan alle, jos rahkeet riittää!!
                      G31 520d Xdrive M-Sport -17 Alpine Weiß II
                      Ex: E46 M3 Convertible -04 Laguna Seca Blau (19" BBS LM)
                      Ex: E39 530iA -01 Cosmos Schwarz
                      Ex: E92 335i -07 Alpine Weiß II (Hamann Race Auspuff)

                      Comment

                      • tmusta
                        Newbiemmer
                        • Feb 2010
                        • 29
                        • Helsinki

                        #26
                        Mulla olis tavoitteena pudottaa E91:en nokkaa sen verran, että keuliminen loppuisi, eli käytännössä 20-25mm. Onko tietoa jousista, jotka pudottavat oikeasti tuon verran? Taakse laitetaan vakiot takaisin.

                        Schmiedmann tarjosi -30mm jousia eteen, mutta se taitaa olla liikaa jo(?) kun takana on vakiot.

                        Mulla on nyt alla H&R:n -40/-20 ratkaisu, jolla etu- ja takapää on toki samassa tasossa, mutta vain liian alhaalla. Helsingin _paskoilla_ teillä ei tällä jousituksella ja maavaralla vain voi ajaa.

                        Eli tuollaiset H&R:n 10000km ajetut jouset tulevat myyntiin kun löytyy sopiva ratkaisu eteen. En suosittele helsinkiläisille.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #27
                          Originally posted by tmusta View Post
                          Mulla olis tavoitteena pudottaa E91:en nokkaa sen verran, että keuliminen loppuisi, eli käytännössä 20-25mm. Onko tietoa jousista, jotka pudottavat oikeasti tuon verran? Taakse laitetaan vakiot takaisin.

                          Schmiedmann tarjosi -30mm jousia eteen, mutta se taitaa olla liikaa jo(?) kun takana on vakiot.

                          Mulla on nyt alla H&R:n -40/-20 ratkaisu, jolla etu- ja takapää on toki samassa tasossa, mutta vain liian alhaalla. Helsingin _paskoilla_ teillä ei tällä jousituksella ja maavaralla vain voi ajaa.

                          Eli tuollaiset H&R:n 10000km ajetut jouset tulevat myyntiin kun löytyy sopiva ratkaisu eteen. En suosittele helsinkiläisille.

                          ainut vaihtoehto on alkuperäiset M alustan jouset, jos haluat alle 30mm madalluksen eteen. ne on -15-20mm, niin voisi olla aika hyvät vakio takajousien kanssa.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Jy_ri
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 1
                            • Tampere

                            #28
                            Antakaapas neuvoa ongelmaani. Eli autossani on tällähetkellä bilsteinin b16 alusta josta etuiskarit paskana. Mittasin että tämän hetkisellä säädöllä lokarinkaaresta pyörän napaan on 340mm eli madallusta on 30mm.

                            Ajattelin ostaa eteen ihan kiinteästi madaltavan sarjan koska täälläkin hetkellä bilsteinit ovat korkeimmassa asennossa ja korisarjan kanssa maavaraa on juuri ja juuri 80mm, enkä sitä matalammaksi haluakkaan näillä suomen teillä.

                            Nyt ajattelinkin että laitan -35 tai -30mm madaltavat jouset, mutta sitten. Ajatuksena on ollut bilsteinin b6 tai b8 iskarit. Muutenhan nuo ovat lähes samat, mutta b8 on lyhennetty malli madalletuille autoille. Toisessa paikassa sanotaan että b6 on tuohon madallukseen sopiva ja toisessa paikassa, että ehdottomasti b8 jos kerran madalletaan.

                            Eli kummat iskarit nyt laitan, b6 vai b8?

                            Comment

                            • janne320d
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1342
                              • jns

                              #29
                              Tuleeko millanen ajettava jos heittä nuo h&r 35/20 vieterit alle vakioiskareilla?
                              Autossa sport alusta,paljon tiputtaa ja mitä eroa m-sport alustaan?
                              ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #30
                                Originally posted by janne320d View Post
                                Tuleeko millanen ajettava jos heittä nuo h&r 35/20 vieterit alle vakioiskareilla?
                                Autossa sport alusta,paljon tiputtaa ja mitä eroa m-sport alustaan?

                                No et vaivautunut lukemaan näitä topikin paria sivua?
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎