Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinlämmitin E9X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klm
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 13
    • kotka

    #16
    menossa asennukseen

    Originally posted by MakeH View Post
    Onko kenelläkään käyttökokemusta Calixin letkulämmittimestä esim 320D:ssä?

    Tuohan tulee alavesiletkun sijasta öljynlauhduttajan ja vesipumpun väliseen letkuun. Tuon luulisi toimivan säteilylämmitintä tehokkaammin.

    http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/M33.pdf

    tilattu asennusa aika, toivottavasti pelaa paremmin kuin nuo "hiustenkuivaajat", siis säteilylämmittimet. edellisessä autossa (vw golf) minulla oli säteilylämmitin ja nyt kokeilen (E91 320dA) tuota calixin letkulämppäriä.

    Comment

    • Cor_Major
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 73
      • Finland

      #17
      Originally posted by klm View Post
      tilattu asennusa aika, toivottavasti pelaa paremmin kuin nuo "hiustenkuivaajat", siis säteilylämmittimet. edellisessä autossa (vw golf) minulla oli säteilylämmitin ja nyt kokeilen (E91 320dA) tuota calixin letkulämppäriä.
      Testitulos Calixin toimminnasta E60 520d:ssä: 45 minuutin lämmitys -5 asteen pakkasessa oli nostanut nesteen lämpötilan 27 asteeseen.

      Comment

      • Jackie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 293
        • Porvoo

        #18
        Onko kukaan asentanut sisähaaraa? Mistä kohtaa löytyy sopiva läpivienti kabiinin puolelle? Onko helppo homma vai silkkaa vittuilua?

        Itse olen huomenna asentamassa, jos jollain on vinkkejä niin yes please
        E93 330iA M-Sport 2009
        B8 Audi A4 2010

        Ex:
        F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
        E93 335iA M-Sport 2007
        F01 730d M-Sport 2011
        E65 745i 2002
        E91 325iA M-Sport 2006
        E91 320dA 2005

        Comment

        • JayJay-
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 625
          • jkl

          #19
          jackie: varmaan hansikaslokeron alla/takana on noi läpiviennit ainakin e46 oli, viisaampi valaiskoon asiaan. Jospa se itellekkin ensviikolla selviää kun alkaa asentelee

          Tälläset tuli tilattua omaani kun vielä tuli kitsasteltua tuon webaston kanssa.

          DEFA vaihtovastus BMW-6syl 05-
          DEFA haaroitussarja 1,0+1,5m
          Defa-johtosarja mini 915+920
          DEFA elementtikaap.jatko 1,0m
          Autoton..
          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

          Comment

          • Jackie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 293
            • Porvoo

            #20
            Nyt on lämmitin asennettu. Muuten ihan simppeli homma, mutta sisähaaran läpivienti tuotti hieman tuskaa. Lopulta sain sen kammettua oikealta puolelta sen vaalean elektroniikkaboxin takaa. Ahdasta oli joo.

            Defan tarjoama 1m jatkokaapeli jäi kyllä ylimääräiseksi :think
            Tiedä sitten, miten se asennus olisi pitänyt tehdä. Mutta hjuva tuli noinkin.
            E93 330iA M-Sport 2009
            B8 Audi A4 2010

            Ex:
            F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
            E93 335iA M-Sport 2007
            F01 730d M-Sport 2011
            E65 745i 2002
            E91 325iA M-Sport 2006
            E91 320dA 2005

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              #21
              Seuraavassa Bemaristi-lehdessä tulee olemaan kattava artikkeli E9x:n varustamisesta moottorin esilämmitimellä ja sisähaaralla. Käsittelemme 4-syl ja 6-syl -mallit.

              Vaikein asia on läpivienti matkustamoon, ja sen tekemiseksi suosittelen autosta valmiina löytyvää tyhjää läpivientituttia siellä sen valkoisen ecu-boksin alla/takana. Jos joku on kiinnostunut siitä miten tämä homma kuuluu tehdä, niin tervetuloa BCF-tallille huomisiltana seuraamaan kun tämä sama operaatio suoritetaan 123d:hen. Rakenteet näissä autoissa ovat sen verran samankaltaisia, että oppimaansa voi ihan hyvin sitten soveltaa omaan E9x:ään.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • JayJay-
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 625
                • jkl

                #22
                Originally posted by Jackie View Post
                Nyt on lämmitin asennettu. Muuten ihan simppeli homma, mutta sisähaaran läpivienti tuotti hieman tuskaa. Lopulta sain sen kammettua oikealta puolelta sen vaalean elektroniikkaboxin takaa. Ahdasta oli joo.

                Defan tarjoama 1m jatkokaapeli jäi kyllä ylimääräiseksi :think
                Tiedä sitten, miten se asennus olisi pitänyt tehdä. Mutta hjuva tuli noinkin.
                Toi 1m jatko on ainoastaa 6 syl koneille.
                Autoton..
                ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                Comment

                • jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by JayJay- View Post
                  Toi 1m jatko on ainoastaa 6 syl koneille.
                  Joihin niihinkään sitä ei todellaakaan tarvita...
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

                  Comment

                  • BMW cruiser
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 163
                    • Kajaani

                    #24
                    Tuohon kaapelin läpivetoon liittyen lötyi vähän netistä materiaalia:

                    DIY: Laser Interceptor/ Laser Jammer install
                    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=157728
                    DIY: Procede USB Cable Through Firewall into Glove box
                    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=65147

                    Molemmissa vedetään piuha konehuoneesta sisälle, varmaankin tuo vänkärinpuolen läpivienti on se, mitä tässä haetaan tai ainakin sinne sen lämmittimen itse ajattelin laittaa. Ton lisäksi tuolla varmaan on toinenkin läpivienti, tuon vaalean lootan alla? Olisikohan siellä paremmin tilaa. :think

                    Comment

                    • jussi_r
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1655
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by BMW cruiser View Post
                      Ton lisäksi tuolla varmaan on toinenkin läpivienti, tuon vaalean lootan alla? Olisikohan siellä paremmin tilaa. :think
                      On, ja sitten ei tarvitse viritellä sitä johtoa sen vaalean ECU-laatikon läpi. Sen kun nyppää pois, löytyy alta tyhjä läpivienti. Siitä vaan läpi.
                      M3 Cabrio Individual
                      530d GT xDrive
                      GL420 CDI
                      ZX-12R

                      Comment

                      • BMW cruiser
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 163
                        • Kajaani

                        #26
                        No nyt on (e91) hyttiä lämmittämässä Defa Termini 2100. Hyvin tuntuu lämpiävän, olihan tota pakkastakin jopa kolme astetta tälle aamulle...

                        Kiitos vinkeistä. Vähän hankalampi oli asennus, kuin esim e39 tai e36, joihin on tullut joskus laitettua.

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          #27
                          Tuli asenneltua tuo calixin letkulämmitin! Voi olla ihan toimiva systeemi, putket on pystysuorassa jolloin veden luulisi kiertävän.

                          Asennus on hieman ahdas, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Täytyy huomenna kokeilla miten lämmittää!

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            #28
                            Mihin kohtaa olette asentaneet töpselin paikan puskuriin?
                            Mihin merkkihuolto asentaa?
                            Kuvia?

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by Rubu View Post
                              Mihin kohtaa olette asentaneet töpselin paikan puskuriin?
                              Mihin merkkihuolto asentaa?
                              Kuvia?
                              Kuvia ei valitettavasti juuri tähän hätään löydy, mutta minun autooni ainakin
                              merkkihuolto asensi töpselin tuohon alemman ilmanottoaukon yläosaan. Rekisterikilven reunan ja ilmanottoaukon muodostaman kaaren keskivaiheelle. Minusta kätevä paikka käyttää ja silmäkään ei sodi pahasti vastaan.
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • Rubu
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 809
                                • Kuopio

                                #30
                                Laitoin tänään tuon defan öljypohjan lämmittimen ja sisähaaran.

                                Itse lämmitin ei ole kummoinen homma mutta entäs se sisähaara.

                                Sanalla sanoen perseestä!

                                Vedin johdon moottorinohjain boxin takana olevan läpiviennin kautta.
                                Tarvii purkaa moottorin ohjain pois ja sen valkoinen laatikko.

                                Töpselin paikan laitoin keulasta katsottuna kilven allaolevaan ritilikön vasenpaan reunaan.

                                Jos tuntuu että et välttämättä tarvitse sisähaaraa säästä itseäsi!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎