memebuy23buy

E91 320d akku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    E9x:ssä vaihtoehdot:
    *46 Ah
    *55 Ah
    *70 Ah
    *80 Ah
    *90 Ah
    *70 Ah-AGM
    *80 Ah-AGM
    *90 Ah-AGM
    Hupsis, katsoin E6x sarjaa... Hyvä kun korjasit
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • ddude
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 165
      • Helsinki

      #32
      Nostellaas vanhaa topicia ylös kun olis itselle ajankohtainen.
      Eli akunvaihto olis siis edessä, mistä saan selville ton orkkisakun koon?
      Akkuhan on jossain jemmassa kun konehuoneessa ei ole kun ne + ja - navat.

      Jos joku sattuis täällä tietää niin mun ei tarttis mennä tonne pakkaseen ettimään sitä ohjekirjaa...

      EDIT: nii jo tää topic oli E91:lle oma on E90 mut onko siinä akun sijainnissa eroa...?
      Last edited by ddude; 17-02-2011, 19:43.
      Ex-bemaristi.

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #33
        Originally posted by ddude View Post
        Nostellaas vanhaa topicia ylös kun olis itselle ajankohtainen.
        Eli akunvaihto olis siis edessä, mistä saan selville ton orkkisakun koon?
        Akkuhan on jossain jemmassa kun konehuoneessa ei ole kun ne + ja - navat.

        Jos joku sattuis täällä tietää niin mun ei tarttis mennä tonne pakkaseen ettimään sitä ohjekirjaa...

        EDIT: nii jo tää topic oli E91:lle oma on E90 mut onko siinä akun sijainnissa eroa...?
        Nyt on kyllä laiskuus huipussaan
        Sieltähän se takaoikealta löytyy, enempää en kerro
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • ddude
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 165
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by Dunky View Post
          Nyt on kyllä laiskuus huipussaan
          Sieltähän se takaoikealta löytyy, enempää en kerro
          Joo myönnetään... lähti innostus kun olin vähän huonosti pukeutunu ja yritettiin kaapeleilla käynnistellä turhaan tuolla melkein tunnin verran nii alko v---us käyrä nousemaan...

          Mutta kiitos vinkistä yön yli taas nukuttua niin eiköhän se ole eri meininki!
          Ex-bemaristi.

          Comment

          • junga
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 145
            • .

            #35
            salavalikko?

            miten toimii e46 salavalikot?
            bmw e65 730d vm - 05

            ex:audi a6 2.7tdi vm-06
            ex: BMW 320d vm-05
            ex: seat cordoba vm-00
            ex: mb 2.6 sportline vm-91
            ex: e36 318tds vm-97
            ex: e36 318is vm 93

            Comment

            • rk11
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 2
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by touring39 View Post
              Vaihdoin vaimon e90:een
              Rohkea teko. . .
              Toivottavasti myös muut ottavat mallia. . .

              Comment

              • dieseljussi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 592
                • Suomi

                #37
                Tosimies tekee ensin ja lukee sitten ohjeet. Niin minäkin.

                E90 318d oireili nosturinkuvalla aina pakkasilla. Heivasin "vanhan" -08 akun mäkeen ja laitoin tilalle uuden 90 Ah akun. Kello piti laittaa uudestaan aikaan, mutta muuten en huomannut mitään erikoista. Missasinko jotain?

                Ainoa kauneusvirhe oli se, etten saanut akun kiinnityspulttia takaisin paikoilleen, koska minulta puuttuu fingerfuckingin musta vyö. Pysynee noin painava akku kolossaan pelkällä yläkiinnikkeelläkin.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #38
                  Originally posted by dieseljussi View Post
                  Tosimies tekee ensin ja lukee sitten ohjeet. Niin minäkin.

                  E90 318d oireili nosturinkuvalla aina pakkasilla. Heivasin "vanhan" -08 akun mäkeen ja laitoin tilalle uuden 90 Ah akun. Kello piti laittaa uudestaan aikaan, mutta muuten en huomannut mitään erikoista. Missasinko jotain?

                  Ainoa kauneusvirhe oli se, etten saanut akun kiinnityspulttia takaisin paikoilleen, koska minulta puuttuu fingerfuckingin musta vyö. Pysynee noin painava akku kolossaan pelkällä yläkiinnikkeelläkin.
                  Akun vaihto pitää ainakin kuitata autolle ja jos eri Ah tai malli muuttunut perusakusta AGM akkuun niin koodattava autoon jotta lataisi oikein
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • dieseljussi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 592
                    • Suomi

                    #39
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Akun vaihto pitää ainakin kuitata autolle ja jos eri Ah tai malli muuttunut perusakusta AGM akkuun niin koodattava autoon jotta lataisi oikein
                    En ajatellut kertoa autolle mitään, jos ei se itse huomaa. Jos omatunto alkaa soimata ja päätän paljastaa syrjahyppyni non-oem-laitteisiin, niin miten käytännössä tuo kerrotaan autolle? 300 euroa rahaa mukaan ja Laakkoselle?

                    Comment

                    • timotn
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 1
                      • oulu

                      #40
                      Mikä akkutyyppi?
                      akussa numerot AW: 61 21 7 555 718
                      S: 61 21 7 555 718
                      118668-20 DE

                      löytyi työpaikan ongelmajätteistä, oli niin uuden näköinen että piti ottaa talteen. Jännitettä 12,55V.
                      Kannen kielloista huolimatta auoin korkit ja sisällä näyttäisi olevan huopamainen kennosto ja melko kuivan näköinen. Kuuluuko tässä tyypissä olla akkuhappoa kennon yläreunaan asti kuten perinteisissä akuissa?

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2967
                        • Uusikaupunni

                        #41
                        Originally posted by timotn View Post
                        Mikä akkutyyppi?
                        akussa numerot AW: 61 21 7 555 718
                        S: 61 21 7 555 718
                        118668-20 DE

                        löytyi työpaikan ongelmajätteistä, oli niin uuden näköinen että piti ottaa talteen. Jännitettä 12,55V.
                        Kannen kielloista huolimatta auoin korkit ja sisällä näyttäisi olevan huopamainen kennosto ja melko kuivan näköinen. Kuuluuko tässä tyypissä olla akkuhappoa kennon yläreunaan asti kuten perinteisissä akuissa?
                        Jos on musta akku niin pitäis olla AGM, tavalliset akut on bemarilla valkoisia.
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • dieseljussi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 592
                          • Suomi

                          #42
                          Originally posted by dieseljussi View Post
                          En ajatellut kertoa autolle mitään, jos ei se itse huomaa. Jos omatunto alkaa soimata ja päätän paljastaa syrjahyppyni non-oem-laitteisiin, niin miten käytännössä tuo kerrotaan autolle? 300 euroa rahaa mukaan ja Laakkoselle?
                          Vastaan itse itselleni: auto huomasi vieraissa käynnin ja oli siitä hyvin pahoillaan. Välillä tulee punainen nosturi ruutuun höystettynä kaikilla varoitusvaloilla. Ei kuitenkaan jää vikamuistiin mitään, eli kolmio ei jää palamaan.
                          Oppiikohan se kesään mennessä, ettei tässä ole mitään hätää, vai onko peli menetetty?

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1333
                            • Tornio

                            #43
                            akun vaihto

                            Originally posted by dieseljussi View Post
                            Vastaan itse itselleni: auto huomasi vieraissa käynnin ja oli siitä hyvin pahoillaan. Välillä tulee punainen nosturi ruutuun höystettynä kaikilla varoitusvaloilla. Ei kuitenkaan jää vikamuistiin mitään, eli kolmio ei jää palamaan.
                            Oppiikohan se kesään mennessä, ettei tässä ole mitään hätää, vai onko peli menetetty?
                            peli EI ole menetetty vaan,
                            laitat paikkakunnan näkyviin niin joku foorumilta koodaa sulle tuon akun vaihdon.
                            Siis JOS olet vaihtanut eri kokoisen ja/tai tyyppisen akun.
                            Pelkkä saman kokoisen akun vaihtokin pitää ilmoittaa autolle.
                            register battery replacement ja sitä rataa esim. DIS ohjelmalla.
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • dieseljussi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 592
                              • Suomi

                              #44
                              Originally posted by e46touring View Post
                              peli EI ole menetetty vaan,
                              laitat paikkakunnan näkyviin niin joku foorumilta koodaa sulle tuon akun vaihdon.
                              Siis JOS olet vaihtanut eri kokoisen ja/tai tyyppisen akun.
                              Pelkkä saman kokoisen akun vaihtokin pitää ilmoittaa autolle.
                              register battery replacement ja sitä rataa esim. DIS ohjelmalla.
                              Akku on samankokoinen (90 Ah), tyypiltään normaali, 120 euroa. Orrkisakku on musta ja tarrassa on numerosarjat:

                              S: 61 21 6 919 342
                              AW: 61 21 6 924 022
                              118668 - 20 DE

                              Ilmeisesti siis orkkis AGM, uusi tavallinen?

                              Paikkakunta on Jyväskylä, eikä täällä tuntunut kuittaus onnistuvan ainakaan autosähköliikkeissä.

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1333
                                • Tornio

                                #45
                                AGM/tavallinen akku

                                Originally posted by dieseljussi View Post
                                Akku on samankokoinen (90 Ah), tyypiltään normaali, 120 euroa. Orrkisakku on musta ja tarrassa on numerosarjat:

                                S: 61 21 6 919 342
                                AW: 61 21 6 924 022
                                118668 - 20 DE

                                Ilmeisesti siis orkkis AGM, uusi tavallinen?

                                Paikkakunta on Jyväskylä, eikä täällä tuntunut kuittaus onnistuvan ainakaan autosähköliikkeissä.
                                Joo AGM akunvaraosa nro:lta tuo vanha näyttää. Sinäänsä tuossa nyt EI ole välitöntä paniikkia Koodauksen kanssa kun/jos uusi akkusi on tavallinen lyijyakku.

                                AGM akulle tuo latausjännite on kriittisempi ts. EI saa ylittää 14,6V:a
                                Eli koodautat vaihdon ilmeisesti sitten merkkiliikkeessä tai jos sattuisi Jyväskylästä foorumilaiselta löytymään tarvittavat työkalut.
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X