Originally posted by Clavurion
View Post
E91 320d akku
Collapse
X
-
Nostellaas vanhaa topicia ylös kun olis itselle ajankohtainen.
Eli akunvaihto olis siis edessä, mistä saan selville ton orkkisakun koon?
Akkuhan on jossain jemmassa kun konehuoneessa ei ole kun ne + ja - navat.
Jos joku sattuis täällä tietää niin mun ei tarttis mennä tonne pakkaseen ettimään sitä ohjekirjaa...
EDIT: nii jo tää topic oli E91:lle oma on E90 mut onko siinä akun sijainnissa eroa...?Last edited by ddude; 17-02-2011, 20:43.Ex-bemaristi.
Comment
-
Nyt on kyllä laiskuus huipussaanOriginally posted by ddude View PostNostellaas vanhaa topicia ylös kun olis itselle ajankohtainen.
Eli akunvaihto olis siis edessä, mistä saan selville ton orkkisakun koon?
Akkuhan on jossain jemmassa kun konehuoneessa ei ole kun ne + ja - navat.
Jos joku sattuis täällä tietää niin mun ei tarttis mennä tonne pakkaseen ettimään sitä ohjekirjaa...
EDIT: nii jo tää topic oli E91:lle oma on E90 mut onko siinä akun sijainnissa eroa...?
Sieltähän se takaoikealta löytyy, enempää en kerro
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Joo myönnetään... lähti innostus kun olin vähän huonosti pukeutunu ja yritettiin kaapeleilla käynnistellä turhaan tuolla melkein tunnin verran nii alko v---us käyrä nousemaan...Originally posted by Dunky View PostNyt on kyllä laiskuus huipussaan
Sieltähän se takaoikealta löytyy, enempää en kerro

Mutta kiitos vinkistä yön yli taas nukuttua niin eiköhän se ole eri meininki!
Ex-bemaristi.
Comment
-
Tosimies tekee ensin ja lukee sitten ohjeet. Niin minäkin.
E90 318d oireili nosturinkuvalla aina pakkasilla. Heivasin "vanhan" -08 akun mäkeen ja laitoin tilalle uuden 90 Ah akun. Kello piti laittaa uudestaan aikaan, mutta muuten en huomannut mitään erikoista. Missasinko jotain?
Ainoa kauneusvirhe oli se, etten saanut akun kiinnityspulttia takaisin paikoilleen, koska minulta puuttuu fingerfuckingin musta vyö. Pysynee noin painava akku kolossaan pelkällä yläkiinnikkeelläkin.
Comment
-
Akun vaihto pitää ainakin kuitata autolle ja jos eri Ah tai malli muuttunut perusakusta AGM akkuun niin koodattava autoon jotta lataisi oikeinOriginally posted by dieseljussi View PostTosimies tekee ensin ja lukee sitten ohjeet. Niin minäkin.
E90 318d oireili nosturinkuvalla aina pakkasilla. Heivasin "vanhan" -08 akun mäkeen ja laitoin tilalle uuden 90 Ah akun. Kello piti laittaa uudestaan aikaan, mutta muuten en huomannut mitään erikoista. Missasinko jotain?
Ainoa kauneusvirhe oli se, etten saanut akun kiinnityspulttia takaisin paikoilleen, koska minulta puuttuu fingerfuckingin musta vyö. Pysynee noin painava akku kolossaan pelkällä yläkiinnikkeelläkin.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
En ajatellut kertoa autolle mitään, jos ei se itse huomaa. Jos omatunto alkaa soimata ja päätän paljastaa syrjahyppyni non-oem-laitteisiin, niin miten käytännössä tuo kerrotaan autolle? 300 euroa rahaa mukaan ja Laakkoselle?Originally posted by Dunky View PostAkun vaihto pitää ainakin kuitata autolle ja jos eri Ah tai malli muuttunut perusakusta AGM akkuun niin koodattava autoon jotta lataisi oikein
Comment
-
Mikä akkutyyppi?
akussa numerot AW: 61 21 7 555 718
S: 61 21 7 555 718
118668-20 DE
löytyi työpaikan ongelmajätteistä, oli niin uuden näköinen että piti ottaa talteen. Jännitettä 12,55V.
Kannen kielloista huolimatta auoin korkit ja sisällä näyttäisi olevan huopamainen kennosto ja melko kuivan näköinen. Kuuluuko tässä tyypissä olla akkuhappoa kennon yläreunaan asti kuten perinteisissä akuissa?
Comment
-
Jos on musta akku niin pitäis olla AGM, tavalliset akut on bemarilla valkoisia.Originally posted by timotn View PostMikä akkutyyppi?
akussa numerot AW: 61 21 7 555 718
S: 61 21 7 555 718
118668-20 DE
löytyi työpaikan ongelmajätteistä, oli niin uuden näköinen että piti ottaa talteen. Jännitettä 12,55V.
Kannen kielloista huolimatta auoin korkit ja sisällä näyttäisi olevan huopamainen kennosto ja melko kuivan näköinen. Kuuluuko tässä tyypissä olla akkuhappoa kennon yläreunaan asti kuten perinteisissä akuissa?N62 Money Spender Club
Comment
-
Vastaan itse itselleni: auto huomasi vieraissa käynnin ja oli siitä hyvin pahoillaan. Välillä tulee punainen nosturi ruutuun höystettynä kaikilla varoitusvaloilla. Ei kuitenkaan jää vikamuistiin mitään, eli kolmio ei jää palamaan.Originally posted by dieseljussi View PostEn ajatellut kertoa autolle mitään, jos ei se itse huomaa. Jos omatunto alkaa soimata ja päätän paljastaa syrjahyppyni non-oem-laitteisiin, niin miten käytännössä tuo kerrotaan autolle? 300 euroa rahaa mukaan ja Laakkoselle?
Oppiikohan se kesään mennessä, ettei tässä ole mitään hätää, vai onko peli menetetty?
Comment
-
akun vaihto
peli EI ole menetetty vaan,Originally posted by dieseljussi View PostVastaan itse itselleni: auto huomasi vieraissa käynnin ja oli siitä hyvin pahoillaan. Välillä tulee punainen nosturi ruutuun höystettynä kaikilla varoitusvaloilla. Ei kuitenkaan jää vikamuistiin mitään, eli kolmio ei jää palamaan.
Oppiikohan se kesään mennessä, ettei tässä ole mitään hätää, vai onko peli menetetty?
laitat paikkakunnan näkyviin niin joku foorumilta koodaa sulle tuon akun vaihdon.
Siis JOS olet vaihtanut eri kokoisen ja/tai tyyppisen akun.
Pelkkä saman kokoisen akun vaihtokin pitää ilmoittaa autolle.
register battery replacement ja sitä rataa esim. DIS ohjelmalla.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Akku on samankokoinen (90 Ah), tyypiltään normaali, 120 euroa. Orrkisakku on musta ja tarrassa on numerosarjat:Originally posted by e46touring View Postpeli EI ole menetetty vaan,
laitat paikkakunnan näkyviin niin joku foorumilta koodaa sulle tuon akun vaihdon.
Siis JOS olet vaihtanut eri kokoisen ja/tai tyyppisen akun.
Pelkkä saman kokoisen akun vaihtokin pitää ilmoittaa autolle.
register battery replacement ja sitä rataa esim. DIS ohjelmalla.
S: 61 21 6 919 342
AW: 61 21 6 924 022
118668 - 20 DE
Ilmeisesti siis orkkis AGM, uusi tavallinen?
Paikkakunta on Jyväskylä, eikä täällä tuntunut kuittaus onnistuvan ainakaan autosähköliikkeissä.
Comment
-
AGM/tavallinen akku
Joo AGM akunvaraosa nro:lta tuo vanha näyttää. Sinäänsä tuossa nyt EI ole välitöntä paniikkia Koodauksen kanssa kun/jos uusi akkusi on tavallinen lyijyakku.Originally posted by dieseljussi View PostAkku on samankokoinen (90 Ah), tyypiltään normaali, 120 euroa. Orrkisakku on musta ja tarrassa on numerosarjat:
S: 61 21 6 919 342
AW: 61 21 6 924 022
118668 - 20 DE
Ilmeisesti siis orkkis AGM, uusi tavallinen?
Paikkakunta on Jyväskylä, eikä täällä tuntunut kuittaus onnistuvan ainakaan autosähköliikkeissä.
AGM akulle tuo latausjännite on kriittisempi ts. EI saa ylittää 14,6V:a
Eli koodautat vaihdon ilmeisesti sitten merkkiliikkeessä tai jos sattuisi Jyväskylästä foorumilaiselta löytymään tarvittavat työkalut.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
Comment