Kiinnostaisi huvikseen tietää, millä tavoin akun koodaus tai rekisteröinti tehdään? Jos inpa ja NCS pelaa, niin saako niillä aikaan vai tarviiko muita diagnostiikkaohjelmia?
Kiinnostaisi huvikseen tietää, millä tavoin akun koodaus tai rekisteröinti tehdään? Jos inpa ja NCS pelaa, niin saako niillä aikaan vai tarviiko muita diagnostiikkaohjelmia?
Tool32:lla minä kyseisen homman näpsäytin.
Tämä on siis uuden akun rekisteröinti, jos laitetaan samanlainen(koko, tyyppi) uusi akku tilalle.
MSD80.prg auki.
loppupuolelta listaa steuern_batterietauch_registrieren
job -> job einmahl ausfuhren
tuloksena pitäisi tulla job_status done
Elkää koskeko akun vaihdossa siihen + puolen pieneen liittimeen(2 johtoa). Itse tein sen virheen ja voin kertoa että sanomista tulee. Pienen liittimen lukituksen kun irroittaa hiukankin vinossa niin sisältä katkeaa pienet liuskat ja tämän jälkeen aibag ilmoittaa vikaa.
Security battery clamp
resistance too low
Liitin on hieno siinä että se maadoittaa paukkupanoksen navat heti ja vasta lukitus(pienet muoviliuskat) poistaa maadoituksen.
Elkää koskeko akun vaihdossa siihen + puolen pieneen liittimeen(2 johtoa). Itse tein sen virheen ja voin kertoa että sanomista tulee. Pienen liittimen lukituksen kun irroittaa hiukankin vinossa niin sisältä katkeaa pienet liuskat ja tämän jälkeen aibag ilmoittaa vikaa.
Security battery clamp
resistance too low
Liitin on hieno siinä että se maadoittaa paukkupanoksen navat heti ja vasta lukitus(pienet muoviliuskat) poistaa maadoituksen.
Vaihdoin akun ja huomasin jälkeenpäin että se pikkupiuha "2johtoa" oli irti ja herjas airbagvikaa ? missä se piuha on kiinni?
Tool32:lla minä kyseisen homman näpsäytin.
Tämä on siis uuden akun rekisteröinti, jos laitetaan samanlainen(koko, tyyppi) uusi akku tilalle.
MSD80.prg auki.
loppupuolelta listaa steuern_batterietauch_registrieren
job -> job einmahl ausfuhren
tuloksena pitäisi tulla job_status done
Uusi 85Ah Exiden akku menossa paikalleen E91:een, toivottavasti mahtuu fyysiseltä kooltaan kun liikkeessä sanoivat että 77Ah on suurin…en uskonut ja ostin 85
Onkos tuossa mitään ihmeellistä vaihdossa?
-varoo jotain plusnavan pientä liitintä ettei airbagit sekoa?
-Kuinkas koodaus INPA:lla / NCS:llä? Inpalla siis saa akun kalibrointiarvot nollattua. Ja NCS:llä akun koko paikalleen jos ymmärsin oikein, mutta mistä lie moduulista löytyy tieto? NCS vielä vähän vieras mutta täytyy tutkia.
-Pitäiskö tuo nyt koodata 80Ah vai 90Ah tiedoksi autolle, onko väliä? Kiitän avusta
EDIT: Kyselin jo tuolla tekniikka-puolella omassa ketjussa asiasta eli sinne voisi koodailuvinkit laittaa!
Uusi 85Ah Exiden akku menossa paikalleen E91:een, toivottavasti mahtuu fyysiseltä kooltaan kun liikkeessä sanoivat että 77Ah on suurin…en uskonut ja ostin 85 :
Muutenhan toi asia on jo selvä, mutta kuka uuno sanoi että tuollainen akku on maksimi? e9x akkukoteloon menee kyllä 95ah akkukin, on kiinnikkeetkin valmiina.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Muutenhan toi asia on jo selvä, mutta kuka uuno sanoi että tuollainen akku on maksimi? e9x akkukoteloon menee kyllä 95ah akkukin, on kiinnikkeetkin valmiina.
Muutenhan toi asia on jo selvä, mutta kuka uuno sanoi että tuollainen akku on maksimi? e9x akkukoteloon menee kyllä 95ah akkukin, on kiinnikkeetkin valmiina.
Näin minäkin myyjälle väitin että onhan siellä tilaa...mutta kun sen kone väitti että 77 Ah on maksimi. Tais olla muutenkin sekasin, listahinta kyltissä oli 115e jotain ja kassalla sanoi että 135e kiitos. Sekin piti käydä erikseen hyllyssä tarkistamassa, että mikähän se hinta nyt on. No, nyt on akku ja opetellaan koodailuja sitten
Entisen omistajan toimesta vaihdettu akku 8/2011 80ah. Jos auto seisoo yli 24h niin ei lähde käymään ollenkaan tai nippa nappa käynnistyy. Työmatkan aikana kerkee lataan sen verran, että lähtee seuraavana päivänä käyntiin. Onko nykyakut niin huonoja, ettei kestä kahta vuotta kauempaa vai purkaako virtaa jonnekin? Sais selville laina-akulla tai ottamalla pariksi päiväksi akun kengät pois, mutta saako tähän nirppanokkaan sitten vaihtaa itse samanlaisen tarvike akun?
Jostain luin, että itse ei missään nimessä saa vaihtaa itse autoon jossa on start/stop -nappi?
Täällä palstallakin on vastaaukset kysymyksiin moneen kertaan jos jaksaa kaivaa.
Nykyakut tosiaan voi mennä parissa vuodessa vaihtokuntoon.
Purkautuminen pitänee ihan ite mittailla... paha sanoa näin palstaohjeena
Tietysti kannattaa katsoa lepojännitte joko yleismittarilla tai "piilovalikosta"
Akun saa vaihtaa, mutta jos on ibs (musta klöntti maakaapelissa) täytyy ilmoittaa akun vaihto ja jos akun tyyppi ja koko muuttuu se pitää kertoa autolle, että se osaa ladata akkua oikein.
EDIT: Ratkesi!
Exiden akussa olikin kuljetuskahvan reunassa parin millin muovireunus, jonka takia plusjohto jäi hieman irti. Irroitin 13mm mutterilla tuon neliönmuotoisen keskiosan elektroniikkapaketin irti plusnavasta, jolloin plusjohtoa mahtui kääntämään vastapäivään. Johan loksahti paikalleen ja sain tiukkaan. Sitten vaan päällysosan elektroniikat paikalleen ja sepä oli siinä. Omaa hölmöyttä vaan....sitten akun rekisteröintihommiin
------------
Eli plusliitintä hankala saada kireälle, vaikka mutterin vääntää kireälle. Mutteri kireällä vähän plusjohtoa heiluttamalla se pomppaa pois paikaltaan ja tuntuu löysältä. Miinusnavan johto menee ihan pohjaan, plusnavan johto jää pari milliä yli akun navasta. Kumma kun ihan kevyellä voimalla miinusnavan sain tosi jämäkkään kiinni.
Väänsin 15cm pikkuräikällä mutteria kireälle, pitäsköhän mutteri saada vaan vieläkin kireemmälle vaikka isommalla räikällä? Vai pitääkö plusnapa jäädä vähän löysäksi vai onko tuossa joku niksi jota en tajua?
Tuli vaihdettua uusi akku e91 -08 IBS:ällä höystettynä niin täytyisi koodailla, osaako joku sanoa ketä Vaasan seudulla osaa homman? Merkkiliike varmasti mutta onko muita vaihtoehtoja?
exide premium on jonkun verran saanut kehuja, olisko se nyt sitten järkevä vai onko muita ehdotuksia?
Ebaysta saa 100ah pemium exideä 110e kotiin toimitettuna(tiedän 10ah liikaa, mutta ei ole tuolla pienempia tuohon rahaan), mikä ei kuulostaisi pahalta.
Comment