Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 ilmastointilaite ei jäähdytä.PÄIVITYS: 3. kompura rikki, 4. asennus tulossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m4rco
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 28
    • Vantaa

    #46
    imupaineet (alapaineet tulisi olla maksimissaan luokkaa 5 bar, mutta mulla oli jossain 10 barin tietämillä joka kertoi tuolle ilmastointilaite asiantuntialle että järjestelmä on tukossa jostakin..

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #47
      Ei todellakaan juuri näin vaan päivastoin jos järjestelmässä on tukos niin imupaineet menee nollaan tai jopa alle koska tukoksesta johtuen paluulinjassa ei ole tavaraa kompressorille pumpattavaksi.
      Paljon se korkeapaine oli ja mikä oli ulkoilman lämpötila ja pyörikö lauhduttimen puhallin ?
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #48
        Originally posted by KoPe View Post
        Vähän ot, mutta meinasin omaani vaihtaa ilmastoinnin liemet. Miten tuo running in mode oikein pitäisi käsittää suoritettavaksi?

        Copy-Paste:
        "Running in A/C Compressor

        If the A/C compressor has been replaced or if the refrigerant circuit has been recharged,
        the A/C compressor must be placed in the “running in” mode. Running in is needed to
        make sure that adequate lubrication (oil distribution) is available.

        The A/C compressor must be run in the specified engine speed range during running in.
        The oil added by the manufacturer is then mixed with the liquid refrigerant.

        Running in will automatically be aborted if the engine speed exceeds the specified
        engine speed range. Running in must then be repeated in full.

        Note: When the IHKA is programmed it is automatically placed in the running
        in mode. This mode should be cancelled or finished before handing over
        the vehicle to the customer to avoid confusion or inconvenience (no
        compressor activation is possible when at low rpm)."
        Puuta heinää... Öljyt ja kylmäaineet sisään ja kovaa ajoa
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • m4rco
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 28
          • Vantaa

          #49
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Ei todellakaan juuri näin vaan päivastoin jos järjestelmässä on tukos niin imupaineet menee nollaan tai jopa alle koska tukoksesta johtuen paluulinjassa ei ole tavaraa kompressorille pumpattavaksi.
          Paljon se korkeapaine oli ja mikä oli ulkoilman lämpötila ja pyörikö lauhduttimen puhallin ?
          Kävin siis em. paikassa todella pikaisesti jotta saatiin ilmastointilaite tuohon täyttölaitteeseen kiinni joka siis samalla kertoo järjestelmän toimivuudesta (kylmäaineen määrä + paineet), jotta tiedetään edes jotain itse ongelmasta sekä jatkotoimenpiteet. Tarinaa hieman referoin mutta ymmärsin asian siten että kylmäaineet tallessa (n. 500g) ja kompura kehittää järjestelmään painetta = kompura toimii. Muisikuvani mukaan hän kertoili ongelman olevan imupuolen? paineissa jotka olivat siis luokkaa tuo 10 bar, kun pitäisi olla alle 5, eli järjestelmä on tukossa jostakin?

          Tosin toki tuo selityksesi kuulostaa huomattavasti loogisemmalta, saattaa olla että sekotin kiirepäissäni hieman termejä eli ongelma onkin syöttöpuolella..?

          Lämpötila oli hellelukemissa eli about 30C (kabiinissa varmaan 40C ), puheltimen pyörimisestä eos valitettavasti.

          Jokatapauksessa tuollakin luokkaa kahden viikon jono joten nyt olisi hyvät neuvot tarpeen eli mitäköhän seuraavaksi, prätkä kun tuli myytyä torstaina

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #50
            Originally posted by m4rco View Post
            Kävin siis em. paikassa todella pikaisesti jotta saatiin ilmastointilaite tuohon täyttölaitteeseen kiinni joka siis samalla kertoo järjestelmän toimivuudesta (kylmäaineen määrä + paineet), jotta tiedetään edes jotain itse ongelmasta sekä jatkotoimenpiteet. Tarinaa hieman referoin mutta ymmärsin asian siten että kylmäaineet tallessa (n. 500g) ja kompura kehittää järjestelmään painetta = kompura toimii. Muisikuvani mukaan hän kertoili ongelman olevan imupuolen? paineissa jotka olivat siis luokkaa tuo 10 bar, kun pitäisi olla alle 5, eli järjestelmä on tukossa jostakin?

            Tosin toki tuo selityksesi kuulostaa huomattavasti loogisemmalta, saattaa olla että sekotin kiirepäissäni hieman termejä eli ongelma onkin syöttöpuolella..?

            Lämpötila oli hellelukemissa eli about 30C (kabiinissa varmaan 40C ), puheltimen pyörimisestä eos valitettavasti.

            Jokatapauksessa tuollakin luokkaa kahden viikon jono joten nyt olisi hyvät neuvot tarpeen eli mitäköhän seuraavaksi, prätkä kun tuli myytyä torstaina
            Sen korkeapaineen arvo olisi nyt tärkeää tietää sillä noilla hellelukemilla imupaine voi näyttää liki 10:ä kun kompressori ei pumppaa. Jos lauhduttimen puhallin ei lähde pyörimään niin vika viittaisi siihen että korkapainepuolellakin on vain 10:n verran painetta ja kertoo siitä että kompressori ei nosta painetta lainkaan.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • m4rco
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 28
              • Vantaa

              #51
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Sen korkeapaineen arvo olisi nyt tärkeää tietää sillä noilla hellelukemilla imupaine voi näyttää liki 10:ä kun kompressori ei pumppaa. Jos lauhduttimen puhallin ei lähde pyörimään niin vika viittaisi siihen että korkapainepuolellakin on vain 10:n verran painetta ja kertoo siitä että kompressori ei nosta painetta lainkaan.
              Kuulostaa järkeenkäyvältä, täytyisi todella tietää nuo arvot jotta voisi spekuloida lisää. En valitettavasti perehtynyt aiheeseen tarkemimn, uskoin/uskon ko hepun asiantuntemukseen siinä määrin etten syventynyt riittävästi. Sitä se helle teettää, pää jumissa Lomat reissuineen alkaa joten ilmastointi ois saatava nyt kuntoon (tosin näillä jonoilla ei taida onnistua missään enään ennen reissuja) eli tuolta paikasta sitä nyt vaan täytyisi yrittää saada aika johonkin väliin.

              Olisikohan Kuopion suunnalla asiantuntevaa huoltoliikettä?

              Comment

              • axassa
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 11
                • karjaa

                #52
                Omassa e90 320d sama vika ja ensi viikolla menossa tutkittavaksi.
                Katsotaan jos jotain selviää........
                ex Toyota corolla v70>Datsun 160j v7?>Mitsubishi celeste 2.0 v76 >Ford taunus 1.6 v80>Nissan cherry 1.6 v85>Honda accord 2.0 v90>Datsun bluebird 2.0 v80>Ford escort cab xr3i v90-Opel calibra 2.0 16v v92 > Opel ascona gt >Volvo t5r 2.3 stw v96>Honda civic 1.6 16v v92>Ford escort 1.6gt v90>Bmw 523 v96>Opel omega 2.5 stw v96>M-b c200 stw comp. v02>Honda crv 2.2d v06>Honda crv 2.0 v08 >Bmw 320da v06 >bmw 316 sport v00>Opel zafira v07>bmw x5 v08>Nissan Almera v03>Audi A4 1.8T v06> Bmw 330e v17

                Comment

                • m4rco
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 28
                  • Vantaa

                  #53
                  Keskiviikkona menee ilmastointihuoltoon, toivottavasti saadaan tämä homma taputeltua vihdoin ja viimein. Päivittelen tänne sitten tulokset, tehkää samoin jos selviää jtn ennen sitä.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #54
                    Jos tai kun se kylmästöinti ei ala vieläkään pelata niin mulle on tulossa parinviikon kuluttua testeri jolla pitäisi saada tuon kytkimettömän kompressorin toimintaa tutkailtua.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • 03R6
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 153
                      • Kotka

                      #55
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Jos tai kun se kylmästöinti ei ala vieläkään pelata niin mulle on tulossa parinviikon kuluttua testeri jolla pitäisi saada tuon kytkimettömän kompressorin toimintaa tutkailtua.
                      Jos tuo paikallinen merkkiautopulju ei saa hommaa hoidettua niin otan yhteyttä.

                      Comment

                      • axassa
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 11
                        • karjaa

                        #56
                        Kävi tänään huollossa .Ei löytynyt vikakoodeja eikä vikaa. Menossa ensi viikolla tarkempaan syyniin ,jossa etsitään mihin asti signaali menee
                        ex Toyota corolla v70>Datsun 160j v7?>Mitsubishi celeste 2.0 v76 >Ford taunus 1.6 v80>Nissan cherry 1.6 v85>Honda accord 2.0 v90>Datsun bluebird 2.0 v80>Ford escort cab xr3i v90-Opel calibra 2.0 16v v92 > Opel ascona gt >Volvo t5r 2.3 stw v96>Honda civic 1.6 16v v92>Ford escort 1.6gt v90>Bmw 523 v96>Opel omega 2.5 stw v96>M-b c200 stw comp. v02>Honda crv 2.2d v06>Honda crv 2.0 v08 >Bmw 320da v06 >bmw 316 sport v00>Opel zafira v07>bmw x5 v08>Nissan Almera v03>Audi A4 1.8T v06> Bmw 330e v17

                        Comment

                        • 03R6
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 153
                          • Kotka

                          #57
                          Originally posted by axassa View Post
                          Kävi tänään huollossa .Ei löytynyt vikakoodeja eikä vikaa. Menossa ensi viikolla tarkempaan syyniin ,jossa etsitään mihin asti signaali menee
                          minulla huoltoaika nyt 29.7. päivittelen sitten mitä autolle kuuluu...

                          Comment

                          • m4rco
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 28
                            • Vantaa

                            #58
                            Edelleen rikki

                            Päivän oli tutkimuksissa, mittaukset: Kompressorin ohjaus kunnossa, mitta-arvoryhmien luku ilmastointijärjestelmästä, arvot kunnossa. Matalapainepuolen paineet korkeat, korkeapuoli matala/raja-arvossa. Paisuntaventtiilin irrotus, silmämääräinen tarkistus, ok (olisi vaihdettu samalla mutta lähin Laakkosen mukaan saksassa) Putkistot ja lauhdutin ok. (Ilmastointihuolto tehty samalla)

                            = kompressori tai paisuntaventtiili viallinen.

                            Eli loppujen lopulta kompressori vaihtoon

                            Kai tän kuntoon talveksi saa ehkä, nyt lomareissuille tolla saunalla jonka ajan hommat ei etene. Juuri näin, ajamisen iloa...

                            Comment

                            • 03R6
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 153
                              • Kotka

                              #59
                              Noniiin. Auto kävi autosalvassa ja minulle kerrottiin, että autoon vaihdettu kompura on paskana. En tiedä miten asia taas on todettu mutta kyllä uskomattomalta tuntuu jos näin on. Vaihdettu kompura oli 16t ajetusta 320d:stä... Ja se vaihdettiin muualla kuin salvassa. Autosalvasta selittivät jotain, että kompuran sisällä on joku kumilevy joka on "heikko lenkki" ja tarkoittaa koko kompuran vaihtoa.

                              Kun kompura oli vaihdettu, jäähdytys toimi niinkauan hienosti kunnes auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ja nyt olisi kompura sitten paskana taas... huhhuijaa. Ehkäpä joku saattaa arvata v***tuksen määrän...
                              Last edited by 03R6; 29-07-2010, 11:06.

                              Comment

                              • axassa
                                Newbiemmer
                                • Jan 2010
                                • 11
                                • karjaa

                                #60
                                Eli hajosiko se 17 tuhatta ajettu kompura vai vaihdettiinko huollossa taas uusi joka hajosi?
                                Oma auto ajettu 55 tuhatta ja epäilivät ettei kompura menisi vielä noissa kilsoissa .
                                Varmaan on sitten omassakin kompura rikki ,mutta mikä sen niin helposti rikkoo?
                                ex Toyota corolla v70>Datsun 160j v7?>Mitsubishi celeste 2.0 v76 >Ford taunus 1.6 v80>Nissan cherry 1.6 v85>Honda accord 2.0 v90>Datsun bluebird 2.0 v80>Ford escort cab xr3i v90-Opel calibra 2.0 16v v92 > Opel ascona gt >Volvo t5r 2.3 stw v96>Honda civic 1.6 16v v92>Ford escort 1.6gt v90>Bmw 523 v96>Opel omega 2.5 stw v96>M-b c200 stw comp. v02>Honda crv 2.2d v06>Honda crv 2.0 v08 >Bmw 320da v06 >bmw 316 sport v00>Opel zafira v07>bmw x5 v08>Nissan Almera v03>Audi A4 1.8T v06> Bmw 330e v17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎