imupaineet (alapaineet tulisi olla maksimissaan luokkaa 5 bar, mutta mulla oli jossain 10 barin tietämillä joka kertoi tuolle ilmastointilaite asiantuntialle että järjestelmä on tukossa jostakin..
Ei todellakaan juuri näin vaan päivastoin jos järjestelmässä on tukos niin imupaineet menee nollaan tai jopa alle koska tukoksesta johtuen paluulinjassa ei ole tavaraa kompressorille pumpattavaksi.
Paljon se korkeapaine oli ja mikä oli ulkoilman lämpötila ja pyörikö lauhduttimen puhallin ?
Vähän ot, mutta meinasin omaani vaihtaa ilmastoinnin liemet. Miten tuo running in mode oikein pitäisi käsittää suoritettavaksi?
Copy-Paste:
"Running in A/C Compressor
If the A/C compressor has been replaced or if the refrigerant circuit has been recharged,
the A/C compressor must be placed in the “running in” mode. Running in is needed to
make sure that adequate lubrication (oil distribution) is available.
The A/C compressor must be run in the specified engine speed range during running in.
The oil added by the manufacturer is then mixed with the liquid refrigerant.
Running in will automatically be aborted if the engine speed exceeds the specified
engine speed range. Running in must then be repeated in full.
Note: When the IHKA is programmed it is automatically placed in the running
in mode. This mode should be cancelled or finished before handing over
the vehicle to the customer to avoid confusion or inconvenience (no
compressor activation is possible when at low rpm)."
Puuta heinää... Öljyt ja kylmäaineet sisään ja kovaa ajoa
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Ei todellakaan juuri näin vaan päivastoin jos järjestelmässä on tukos niin imupaineet menee nollaan tai jopa alle koska tukoksesta johtuen paluulinjassa ei ole tavaraa kompressorille pumpattavaksi.
Paljon se korkeapaine oli ja mikä oli ulkoilman lämpötila ja pyörikö lauhduttimen puhallin ?
Kävin siis em. paikassa todella pikaisesti jotta saatiin ilmastointilaite tuohon täyttölaitteeseen kiinni joka siis samalla kertoo järjestelmän toimivuudesta (kylmäaineen määrä + paineet), jotta tiedetään edes jotain itse ongelmasta sekä jatkotoimenpiteet. Tarinaa hieman referoin mutta ymmärsin asian siten että kylmäaineet tallessa (n. 500g) ja kompura kehittää järjestelmään painetta = kompura toimii. Muisikuvani mukaan hän kertoili ongelman olevan imupuolen? paineissa jotka olivat siis luokkaa tuo 10 bar, kun pitäisi olla alle 5, eli järjestelmä on tukossa jostakin?
Tosin toki tuo selityksesi kuulostaa huomattavasti loogisemmalta, saattaa olla että sekotin kiirepäissäni hieman termejä eli ongelma onkin syöttöpuolella..?
Lämpötila oli hellelukemissa eli about 30C (kabiinissa varmaan 40C ), puheltimen pyörimisestä eos valitettavasti.
Jokatapauksessa tuollakin luokkaa kahden viikon jono joten nyt olisi hyvät neuvot tarpeen eli mitäköhän seuraavaksi, prätkä kun tuli myytyä torstaina
Kävin siis em. paikassa todella pikaisesti jotta saatiin ilmastointilaite tuohon täyttölaitteeseen kiinni joka siis samalla kertoo järjestelmän toimivuudesta (kylmäaineen määrä + paineet), jotta tiedetään edes jotain itse ongelmasta sekä jatkotoimenpiteet. Tarinaa hieman referoin mutta ymmärsin asian siten että kylmäaineet tallessa (n. 500g) ja kompura kehittää järjestelmään painetta = kompura toimii. Muisikuvani mukaan hän kertoili ongelman olevan imupuolen? paineissa jotka olivat siis luokkaa tuo 10 bar, kun pitäisi olla alle 5, eli järjestelmä on tukossa jostakin?
Tosin toki tuo selityksesi kuulostaa huomattavasti loogisemmalta, saattaa olla että sekotin kiirepäissäni hieman termejä eli ongelma onkin syöttöpuolella..?
Lämpötila oli hellelukemissa eli about 30C (kabiinissa varmaan 40C ), puheltimen pyörimisestä eos valitettavasti.
Jokatapauksessa tuollakin luokkaa kahden viikon jono joten nyt olisi hyvät neuvot tarpeen eli mitäköhän seuraavaksi, prätkä kun tuli myytyä torstaina
Sen korkeapaineen arvo olisi nyt tärkeää tietää sillä noilla hellelukemilla imupaine voi näyttää liki 10:ä kun kompressori ei pumppaa. Jos lauhduttimen puhallin ei lähde pyörimään niin vika viittaisi siihen että korkapainepuolellakin on vain 10:n verran painetta ja kertoo siitä että kompressori ei nosta painetta lainkaan.
Sen korkeapaineen arvo olisi nyt tärkeää tietää sillä noilla hellelukemilla imupaine voi näyttää liki 10:ä kun kompressori ei pumppaa. Jos lauhduttimen puhallin ei lähde pyörimään niin vika viittaisi siihen että korkapainepuolellakin on vain 10:n verran painetta ja kertoo siitä että kompressori ei nosta painetta lainkaan.
Kuulostaa järkeenkäyvältä, täytyisi todella tietää nuo arvot jotta voisi spekuloida lisää. En valitettavasti perehtynyt aiheeseen tarkemimn, uskoin/uskon ko hepun asiantuntemukseen siinä määrin etten syventynyt riittävästi. Sitä se helle teettää, pää jumissa Lomat reissuineen alkaa joten ilmastointi ois saatava nyt kuntoon (tosin näillä jonoilla ei taida onnistua missään enään ennen reissuja) eli tuolta paikasta sitä nyt vaan täytyisi yrittää saada aika johonkin väliin.
Olisikohan Kuopion suunnalla asiantuntevaa huoltoliikettä?
Keskiviikkona menee ilmastointihuoltoon, toivottavasti saadaan tämä homma taputeltua vihdoin ja viimein. Päivittelen tänne sitten tulokset, tehkää samoin jos selviää jtn ennen sitä.
Jos tai kun se kylmästöinti ei ala vieläkään pelata niin mulle on tulossa parinviikon kuluttua testeri jolla pitäisi saada tuon kytkimettömän kompressorin toimintaa tutkailtua.
Jos tai kun se kylmästöinti ei ala vieläkään pelata niin mulle on tulossa parinviikon kuluttua testeri jolla pitäisi saada tuon kytkimettömän kompressorin toimintaa tutkailtua.
Jos tuo paikallinen merkkiautopulju ei saa hommaa hoidettua niin otan yhteyttä.
Päivän oli tutkimuksissa, mittaukset: Kompressorin ohjaus kunnossa, mitta-arvoryhmien luku ilmastointijärjestelmästä, arvot kunnossa. Matalapainepuolen paineet korkeat, korkeapuoli matala/raja-arvossa. Paisuntaventtiilin irrotus, silmämääräinen tarkistus, ok (olisi vaihdettu samalla mutta lähin Laakkosen mukaan saksassa) Putkistot ja lauhdutin ok. (Ilmastointihuolto tehty samalla)
= kompressori tai paisuntaventtiili viallinen.
Eli loppujen lopulta kompressori vaihtoon
Kai tän kuntoon talveksi saa ehkä, nyt lomareissuille tolla saunalla jonka ajan hommat ei etene. Juuri näin, ajamisen iloa...
Noniiin. Auto kävi autosalvassa ja minulle kerrottiin, että autoon vaihdettu kompura on paskana. En tiedä miten asia taas on todettu mutta kyllä uskomattomalta tuntuu jos näin on. Vaihdettu kompura oli 16t ajetusta 320d:stä... Ja se vaihdettiin muualla kuin salvassa. Autosalvasta selittivät jotain, että kompuran sisällä on joku kumilevy joka on "heikko lenkki" ja tarkoittaa koko kompuran vaihtoa.
Kun kompura oli vaihdettu, jäähdytys toimi niinkauan hienosti kunnes auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Ja nyt olisi kompura sitten paskana taas... huhhuijaa. Ehkäpä joku saattaa arvata v***tuksen määrän...
Eli hajosiko se 17 tuhatta ajettu kompura vai vaihdettiinko huollossa taas uusi joka hajosi?
Oma auto ajettu 55 tuhatta ja epäilivät ettei kompura menisi vielä noissa kilsoissa .
Varmaan on sitten omassakin kompura rikki ,mutta mikä sen niin helposti rikkoo?
Comment