Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x renkaan laakerit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ducatirocks
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 200
    • Lempäälä

    #16
    Mistä kohtaa E91:n (E90) peräosan voi nostaa ilmaan (nostopiste?) kun käytössä on yksi (iso ja vahva 2 tn) tunkki? Vai voiko nostaa vain yhdestä pisteestä?

    Siis tarkoitus on varmistaa/poissulkea toi lakkerin "jollotus" nostamalla perä ylös ja "ajaa" 100 km/h.
    - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

    Comment

    • 328 e36
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 488
      • pori

      #17
      Originally posted by ducatirocks View Post
      Mistä kohtaa E91:n (E90) peräosan voi nostaa ilmaan (nostopiste?) kun käytössä on yksi (iso ja vahva 2 tn) tunkki? Vai voiko nostaa vain yhdestä pisteestä?

      Siis tarkoitus on varmistaa/poissulkea toi lakkerin "jollotus" nostamalla perä ylös ja "ajaa" 100 km/h.
      Nopeasti voisin epäillä ettei kyseisestä ideasta ole apua yhtään,ei ole renkaiden päällä painoa silloin,eli ei myöskään laakereilla pahemmin painoa..
      e36 320 cabrio.
      e36 328 coupe.

      Comment

      • Casull
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 207
        • Nivala

        #18
        Originally posted by 328 e36 View Post
        Nopeasti voisin epäillä ettei kyseisestä ideasta ole apua yhtään,ei ole renkaiden päällä painoa silloin,eli ei myöskään laakereilla pahemmin painoa..
        Mulla ainakin syyllinen löytyi tuolla konstilla ja laakerin hajottaessani syykin löytyi.

        Kannattaahan tuo kuitenkin kokeilla.

        Väittäisin silti kovin mielelläni että konsti toimii.
        Näissä kaksirivisissä laakereissa kun on paikoilleen asennettuna kohtuullinen esijännityskin niin luulisi sieltä kolon laakeripinnassa erottuvan.

        Välystä noissa ei saa olla yhtään renkaasta kokeiltuna.
        Jos välys tuntuu, jotain on vialla vaikkei ääntä kuuluisikaan.

        E90:stä voi nostaa perämurikan alta (TISsin mukaan)
        Last edited by Casull; 02-10-2010, 21:46. Reason: lisäys
        Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
        Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

        Comment

        • ducatirocks
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 200
          • Lempäälä

          #19
          Originally posted by Casull View Post

          E90:stä voi nostaa perämurikan alta (TISsin mukaan)
          Mistä kohtaa tissiä löysit ohjeen nostopisteestä?... en löytänyt tissistä vaikka useasta paikasta yritin etsiä.
          - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Perämurikasta vaan ylös.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #21
              Mulla meni toinen takalaakeri kilometrien ollessa n117tkm..E91 2005..325
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by ducatirocks View Post
                Mistä kohtaa E91:n (E90) peräosan voi nostaa ilmaan (nostopiste?) kun käytössä on yksi (iso ja vahva 2 tn) tunkki? Vai voiko nostaa vain yhdestä pisteestä?

                Siis tarkoitus on varmistaa/poissulkea toi lakkerin "jollotus" nostamalla perä ylös ja "ajaa" 100 km/h.
                Tunkilla , tuo on vaarallista ja tarpeetonta.

                Pyörität käsin takapyörää , vertaa ääntä ehjään puoleen. Kuuluu matala rollotus.
                Käsin pyörittämällä voit kokeilla kädellä jousta samalla. Rikkinäinen laakeri voi tuntua pyörittäissä jousen värähtelynä.

                Kääntele käsin pyörää pienta liikettä oik vas ja pystysuunnassa. Tuntuu välys (tai sitten ei).
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #23
                  Nyt hurisee seuraava laakeri.Viä ei niin pahasti että pystyisi paikantaan mistä ääni tulee.Huomasi heti kun vaihtoi hiljaiset talvipyörät alle Nyt kilometrejä 120tkm.
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • Casull
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 207
                    • Nivala

                    #24
                    Originally posted by kemo81 View Post
                    Nyt hurisee seuraava laakeri.Viä ei niin pahasti että pystyisi paikantaan mistä ääni tulee.Huomasi heti kun vaihtoi hiljaiset talvipyörät alle Nyt kilometrejä 120tkm.
                    Nosturille vaan ja kaveri kaasua painamaan, pitäis löytyä syyllinen helposti.
                    Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                    Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #25
                      Jepulis.Pitänees tehdä tuo toimenpide jahka alkaa kunnolla ääntämään.Ei ole laisinkaan sellaista meteliä viä,mitä se ensimmäinen piteli kesällä..onnex..ei toistasex..
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        #26
                        Ei ääni juurikaan ole pahentunut mutta riskillä ostin marmorilta uuden takapyörän laakerin ja huomenna menee auto verstaalle.Toivonmukaan hurinat poistuvat tuo toinen laakeri vaihtamalla..
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Originally posted by Casull View Post
                          Nosturille vaan ja kaveri kaasua painamaan, pitäis löytyä syyllinen helposti.
                          Nosturillakin , tuo on vaarallista ja tarpeetonta.
                          Edelleen , pyöritetään käsin vauhtia renkaalle , matalan "rollon rollon" äänen kuulee. Se saa pyörittäessä myös jousen värähtelemään kun sormenpäillä koittaa.
                          Pystysuunnassa kallistelemalla (pienellä voimalla , pieni liike) löytyy pieni välys (ei nykyvehkeissä tosin aina).
                          Terveisin alun toistasataa laakeria tuominnut .
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            #28
                            Sanoivat ensimmäisen laakerin vaihdon jälkeen ettei sieltä tahtonut nosturilla ajettaessa kuulua mitään ääniä.Eli ei auta kai sit tosiaan se ajo..
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              #29
                              Nyt on toinenkin laakeri vaihdettu ja mielestäni samainen hurina kuuluu edelleen.Ilmeisesti se on sitten joku nokian r kitkojen sivu ääni?Noh,ompahan kummatkin laakerit perässä uutta
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              • TuomoA
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 533
                                • Krs

                                #30
                                Petrolhead ohjetta liputan. Auto nosturille ja rengasta käsin pyörittelemään. Itsellä ainakin laakerivika kuului ja tuntui selvästi. Kuljettajan puolelta takaa siis ja kilometrejä 102tkm.
                                G26 420iA Msport SanremoGreen
                                F22 220iA Msport EstorilBlau
                                E82 118dA TitanSilber
                                E46 325ti TopasBlau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎